תיק ההשקעות של ברקשייר ב-Q3: אפל תופסת נתח ענק, פיזור בפארמה לקראת הציפייה לחיסון

שווי אחזקותיו של באפט באפל עלה ברבעון החולף לצד צמצום היקף המניות • לקראת הציפייה להודעות על התקדמות בחיסון לקורונה, ברקשייר נכנסה להשקעה בכמה חברות תרופות, בהן פייזר

וורן באפט / צילום: Rick Wilking, רויטרס
וורן באפט / צילום: Rick Wilking, רויטרס

47.78% מתיק ההשקעות של האורקל מאומהה וורן באפט מושקע במניית אפל, וזאת גם לאחר צמצום של 3.7% משיעור האחזקות ביצרנית האייפון ברבעון השלישי של השנה, כך עולה מדוח שינויי האחזקות שמסרה ברקשייר האת' לרשויות בארה"ב (SEC) לגבי הרבעון החולף. שווי אחזקותיו של באפט באפל עלה למרות צמצום בהיקפן, כאמור, וזאת בשל עלייה בשיעור דו ספרתי בערכה של אפל גם ברבעון השלישי.

אחרי אפל, המניה השנייה בגודלה בתיק של ברקשייר היא בנק אוף אמריקה עם שיעור של 10.63%, אחריה ברשימה מוחזקות מניותיהן של קוקה קולה (8.63%), אמריקן אקספרס (6.64%) ומודי'ס (3.12%).

לקראת הציפייה להודעה על התקדמות בחיפוש אחר החיסון לקורונה, ברבעון השלישי של השנה באפט פיזר את ההימור בסקטור הפארמה כשרכש מניות של כמה חברות תרופות, בהן פייזר, אבבי, בריסטול מאיירס, מרק ופייזר שהצליחה להציג בשבוע שעבר תוצאות בניסוי בחיסון לקורונה. מודרנה, שהודיעה אתמול על הצלחה בחיסון, לא נמצאת בתיק ההחזקות של באפט.

במהלך הרבעון באפט נכנס להשקעה בחברת הטלקום T מוביל ומנגד חיסל את השקעתו בקוסטקו. נזכיר כי באפט הפתיע את השוק כשנכנס להשקעה ברבעון האחרון בזהב עם רכישת החזקות בחברת Barrick Gold (סימול: GOLD), וגם כאשר השתתפה ברקשייר בהנפקה הראשונית (IOP) של חברת הענן Snowflake.

במהלך הרבעון באפט נכנס להשקעה גדולה בכמה חברות מסחר יפניות, ומוקדם יותר הקיץ ברקשייר רכשה נכסי אנרגיה טבעית מחברת Dominion Energy בכ-10 מיליארד דולר. ברקשייר נפטרה ממניות הבנקים של וולס פארגו וגולדמן זאקס במהלך הרבעון וחיסלה השקעתה במניות התעופה אמריקן איירליינס, דלתא, סאות'ווסט ויונייטד.

לגבי חברת טבע הישראלית, באפט לא שינה את שיעור אחזקותיו בחברה.