מנכ"ל חטיבת המודיעין באלביט עזב; החברה תצמצם את מספר החטיבות

התפטרותו של אלעד אהרונסון הניעה את השינוי המבני בחברה • כחלק ממנו, תחום המל"טים, שכיום נמצא בחטיבה עצמאית תחת אהרונסון, יעבור לחטיבת כלי הטייס • אורן סבג, שמכהן כסמנכ"ל באלביט, מועמד להחליף את אהרונסון

מתחם אלביט באזור התעשייה החדש של נתניה / צילום: בר אל, גלובס
מתחם אלביט באזור התעשייה החדש של נתניה / צילום: בר אל, גלובס

התפטרות אלעד אהרונסון, מנכ"ל חטיבת המודיעין של אלביט, הניעה את השינוי המבני בחברה. המועמד להחליפו הוא אורן סבג, שמכהן כסמנכ"ל באלביט. אהרונסון, שכיהן כמנהל החטיבה כעשר שנים, הודיע על פרישתו למנכ"ל אלביט, בצלאל (בוצי) מכליס, לפני כמה שבועות ובתוך זה חזר על עמדתו כי נדרש שינוי מבני שיצמצם את מספר החטיבות בחברה מארבע לחמש.

לפי גורמים בחברה, בניגוד לדיווחים קודמים, הוא עזב ללא כעס או מחלוקות והוא תומך בשינוי המבני שמקדם מכליס. אהרונסון החליט לעזוב את התחום הביטחוני ולעבור לכיוון עסקי ניהולי אחר.

מכליס, כך אומרים בחברה, ניצל את ההזדמנות לבצע את המהלך שבאלביט בוחנים כבר זמן מה: איחודן של יחידות וחברות ושילוב ביניהן. מדובר בתהליך אסטרטגי סדור שתכליתו לחזק סינרגיות בפעילות, למקד ולחדד את הפורטפוליו, אומרים בחברה, תהליך שמתוכנן כבר מזה זמן.

המהלך כולל העברה של כל תחום המל"ט (מטוסים ללא טייס שהיה תחת אלעד אהרונסון) כחטיבה עצמאית, לחטיבת כלי הטייס). מהלך שני הוא שילוב של חברת אל-אופ העוסקת במיכשור אלקטרו אופטי ואלישרא, שעיסוקה בלוחמה אלקטרונית (מודיעין אותות). עם זאת, שתי החברות לא צפויות להתמזג, אלא יהיו שתי חברות נפרדות תחת הנהלה אחת. ככל הידוע, הסיבה לכך בין השאר היא התנגדות ועדי העובדים.

בנוסף, חטיבת כלי טיס שפיתחה ראשי ביות לחימוש וערכות הנחיה (מפצצה טיפשה למדוייקת) תועבר לחטיבת יבשה ותעש, הממוקדת בעיקר בחימוש ומערכות לחימה יבשתיות.