גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סגירה חזקה בבורסה: ת"א 90 קפץ ב-3.3%, אלוני חץ זינקה ב-6%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.3%, מדד הבנקים טיפס ב-1.2% ● איי.סי.אל זינקה בכ-5%, אינרום עלתה ב-5.4%, דנאל טיפסה ב-2.3%, מנגד אנרג'יקס איבדה 3.5%

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:28

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות בהובלת מניות הנדל"ן והתקשורת, ובדומה לסנטימנט מעבר לים, שם המדדים מטפסים על רקע הדיווח על חיסון נוסף לקורונה של אסטרה זניקה שהצביעה על יעילות של 90% בחיסון.

מדד ת"א 35 עלה ב-1.3%, מדד ת"א 90 עלה ב-1.7%, ומדד הבנקים טיפס ב-1.2%.

פרטנר זינקה ב-7.9%, איי.סי.אל זינקה בכ-5%, אינרום עלתה ב-5.4%, דנאל טיפסה ב-2.3%, מנגד אנרג'יקס איבדה 3.5%.

מחזור המסחר הכולל בשוק המניות הסתכם ב-1.8 מיליארד שקל.

15:10

מניית איי.סי.בי  צונחת ביותר מ-50% במחזור מסחר ער, לאחר שהחברה עדכנה על פקיעת מזכר הבנות לעסקת מיזוג עם חברת מגמנט (Magment), עליו עדכנה לראשונה לפני כחודשיים. לפי הדיווח של איי.סי.בי בנושא, "החברה ומגמנט לא הצליחו להגיע להסכמות על הסכם סופי ומחייב בפרק הזמן שנקבע לכך במסגרת מזכר ההבנות", ובסיומו מגמנט הודיעה לאיי.סי.בי "שאין בכוונתה להאריך את תוקפו של מזכר ההבנות" כך שהמו"מ בין הצדדים נפסק.

13:05

נמשכת המגמה החיובית בבורסה, מדדי ת"א 35 ות"א 90 עולים ב-1.1%-1.4%. מחזור המסחר מסתכם בכ-640 מיליון שקל. 

מניית אינרום  מזנקת לאחר הדוחות. בלאומי פרטנרס מעלים את ההמלצה למניה מתשואת שוק לתשואת יתר, בעקבות הדוחות. האנליסטית רוני סלוצקי כותבת כי "בשורה התחתונה, תוצאות תשעת החודשים הראשונים של שנת 2020 הפתיעו אותנו לטובה (בהתחשב כמובן במשבר הקורונה). החברה דיווחה על מכירות יציבות עם שמירה על שיעור הרווח וזאת למרות הסגר השני ומגבלות הקורונה. אנו מזכירים כי ענף הבנייה הינו ענף חיוני והחברה המשיכה בכל התקופה לייצר ולספק ללקוחותיה השונים את מוצריה. המפעל החדש לייצור מוצרי בטון לתשתיות תת קרקעיות החל בפעילות השוטפת במהלך הרבעון השלישי. החברה מדווחת כי מגמת השיפור תמשך גם אל תוך הרבעון הרביעי. לאור השיפור בתוצאות וצפי להמשך המגמה אנו מעלים את המלצתנו לתשואת יתר ומעלים את מחיר היעד ל- 16.5 שקל למניה".

כלכלני הראל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי "הריבית הנמוכה ומדיניות בנק ישראל והבנקים המרכזיים הגדולים האחרים, לצד ציפייה לחיסון בקרוב, תומכים בשוקי המניות. להערכתנו, יש להתמקד בסקטורים שצפויים להמשיך לצמוח גם אחרי הקורונה, כמו חברות הטכנולוגיה והתוכנה הישראלית, הציוד הרפואי (כי ביידן עוד צפוי להשקיע משאבים גדולים בתחום) ובחירה סלקטיבית של "מניות כלכלה ירוקה".

בשוק הישראלי, "להערכתנו נוצרה הזדמנות בסקטורים כדוגמת בנקים, ביטוח ונדל"ן, שמתומחרים בחסר ובמקרים מסוימים נפגעו באופן לא מידתי. ראינו זאת בשבוע האחרון כשלאומי ופועלים הפתיעו בהפרשות נמוכות מהצפוי והקפיצו את כל הסקטור".

11:05

מתחזקות העליות בבורסה, במקביל למגמה חיובית בבורסות אירופה ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. מדדי ת"א 35 ות"א 90 עולים ב-1.1%-1.2%. 

הדולר נחלש קלות ונסחר סביב 3.338 שקלים, האירו נחלש בכ-0.1% לרמה של 3.964 שקלים.

עליות בולטות רושמות מניות דמרי  (לאחר דוחות טובים שפרסמה הבוקר), פרטנר, אינרום, נובולוג וביג. 

מנגד, ירידות חדות רושמות מניות אפי נכסים , להב ואיי.סי.בי. 

10:00

יום המסחר נפתח תוך עליות של 0.4%-0.5% במדדי המניות המובילים. הדולר נחלש קלות ונסחר סביב 3.343 שקלים - שפל חדש מאז 2008. האירו נחלש בכ-0.1% לרמה של 3.966 שקלים. 

עליות חדות רושמות נובולוג , שפיר הנדסה  (לאחר שפרסמה הבוקר דוחות חזקים), פוקס, אנלייט, אינרום, קבוצת דלק  ופתאל. 

09:20


בית ההשקעות מיטב דש  דיווח כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השלישי של 2020 הסתכם ב-29 מיליון שקל, בהשוואה ל-22 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

רשת ויקטורי  דיווחה כי הרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-15.8 מיליון שקל, עלייה של 70.3% לעומת הרבעון המקביל. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו לשיא של 616 מיליון שקל, עלייה של 37.8% . 

08:55

סלקום  דיווחה הבוקר על הפסד נקי של כ-37 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת הפסד של כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ברבעון גדלו ב-3% לרמה של כ-956 מיליון שקל. 

08:30

אנלייט אנרגיה  דיווחה הבוקר כי הכנסותיה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-64 מיליון שקל, צמיחה של 49% לעומת הרבעון המקביל ב-2019. הרווח התפעולי גדל ב-126% והגיע לכ-24 מיליון שקל ברבעון. 

אלוני חץ  דיווחה כי הרווח הנקי שלה הצטמק ברבעון ב-14% לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-158 מיליון שקל. ה-FFO רשם עלייה של 5% ועמד על כ-126 מיליון שקל. 

07:55

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה של תל אביב צפוי, כפי הנראה, להיפתח במגמה מעורבת. זאת, על רקע מסחר מעורב בבורסות אסיה ועליות קלות במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב. גם היום ובימים הקרובים יושפע המסחר מהדוחות שיפרסמו החברות לרבעון השלישי של השנה (על כך בהמשך).

אתמול ננעל יום המסחר בבורסה תוך עליות קלות במדדי המניות המובילים. מדד ת"א 35 ננעל בעלייה של כ-0.3% ומדד ת"א 90 רשם עלייה של כ-0.6%. מחזור המסחר הסתכם בכ-962 מיליון שקל. 

2. מאקרו וסחורות: מדד מנהלי הרכש

בתחום המאקרו, היום יתפרסמו באירופה וארה"ב נתונים ראשוניים על מדדי מנהלי הרכש (PMI) של התעשיה והשירותים לחודש נובמבר. בגוש האירו, ה-PMI של התעשיה צפוי לעמוד ברמה של 53.2 נק' וזה של ענפי השירותים על 42.2 נק'. בארה"ב, ה-PMI של התעשיה צפוי לעמוד ברמה של 52.5 נק' וזה של ענפי השירותים על 55.8 נק'.

בזירת המסחר בסחורות רושם היום הנפט מסוג ברנט בעלייה קלה לרמה של 45.15 דולר לחבית (חוזה לדצמבר), והזהב נסחר ביציבות על 1,872 דולר לאונקיה. 

3. עונת הדוחות: מזרחי טפחות, סלקום ואלוני חץ

היום יפרסמו דוחות, בין השאר, החברות אלוני חץ , אנלייט אנרגיה, בנק מזרחי טפחות , סלקום , ושפיר הנדסה. מחר צפויות לפרסם תוצאות אלביט מערכות , גזית גלוב, דיסקונט , והבורסה לני"ע, וביום רביעי יפרסמו טיב טעם, מיטרוניקס, נייר חדרה, פרטנר, עזריאלי ושופרסל.

חברת המזון נטו  סיכמה אתמול את הרבעון השלישי  עם גידול של 10% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד לסך של 799 מיליון שקל, בעוד שהרווח הנקי של החברה המיוחס לבעלי המניות זינק ב-35% לסך של כ-46 מיליון שקל. זאת הודות לגידול בפעילויות הוותיקות של החברה, בעיקר בתחום הייבוא.

4. הביטקוין ממשיך להתחזק

הביטקוין ממשיך לטפס ונסחר היום ברמה של 18,475 דולר, עלייה של 1.4%. כלכלני דויטשה בנק מעריכים כי  גוברת והולכת האטרקטיביות של ביטקוין כנכס פיננסי אלטרנטיבי לשמירת ערך. "נראה כי יש ביקוש גובר לשימוש בביטקוין היכן שבעבר שימש זהב לגידור סיכוני הדולר, אינפלציה וגורמים אחרים", אמר ג'ים רייד, מנהל אסטרטגיית האשראי העולמית של דויטשה בנק, בראיון לאתר בלומברג בסוף השבוע.

5. הפועלים: לחצי הייסוף צפויים להיחלש רק כשהכלכלה תיפתח

ולסיום - כלכלני בנק הפועלים מציינים, בסקירתם השבועית, כי "שער השקל מול הדולר הוא החזק ביותר משנת 2008. יצוא הסחורות והשירותים של ישראל, למעט תיירות, כמעט ולא נפגע מהמשבר, והעודף בחשבון השוטף גדל. רכישות המט"ח של בנק ישראל הגיעו כבר ל-15 מיליארד דולר עד סוף אוקטובר. לחצי הייסוף צפויים להיחלש רק כשהכלכלה תיפתח, הצריכה הפרטית תגבר ונראה עלייה ביבוא. עד אז כנראה נראה את בנק ישראל ממשיך לרכוש מט"ח על מנת להאט את קצב הייסוף". 

עוד כתבות

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה