יינות ביתן | בלעדי

ביתן עדיין נלחם על השליטה בקבוצה: מחפש משקיעים ומתייעץ עם דני דנקנר

המייסד של קבוצת הקמעונאות יינות ביתן מנסה בימים האחרונים לרקום עסקה שתמנע השתלטות על החברה של היו"ר שלמה רודב והפניקס • קרן אייפקס עשויה לחזור למגעים

נחום ביתן / צילום: שלומי יוסף
נחום ביתן / צילום: שלומי יוסף

נחום ביתן מנהל את קרב על חייו על השליטה ברשת הקמעונאות שהקים - ומחפש חלופה למשקיע, שיאפשר לו להחזיק בשליטה בקבוצה. בימים האחרונים ביתן קיים רצף של פגישות עם משקיעים פוטנציאליים, במטרה לנסות לרקום עסקה שתאפשר לו לעקוף את העסקה הנרקמת בין קבוצת משקיעים בהובלת הפניקס לבין יו"ר קבוצת יינות ביתן, שלמה רודב.

לגלובס נודע כי אחד הגורמים שמייעץ לביתן בסוגיה הוא דני דנקנר, לשעבר יו"ר בנק הפועלים, אשר ריצה מאסר בפועל בגין הרשעתו בעבירות הנוגעות לתקופתו כיו"ר הבנק. ככל הידוע, השניים נפגשו בשבוע שעבר על-מנת להיוועץ בנושא. לפי הערכות בענף, העובדה שביתן מחפש משקיע, למרות מזכר ההבנות הלא מחייב שנחתם עם הפניקס, מצביעה על כך שהוא משוכנע כי ההסכם הנוכחי משאיר פתח לחלופות. בסביבתו של דנקנר טוענים כי מדובר בייעוץ נקודתי.

עוד נודע כי בין הגורמים שניהלו בעבר עם ביתן בנוגע להשקעה ברשת ועשויים לחזור עתה למשא-ומתן ככל שיתאפשר כזה, נמנית גם קרן אייפקס בהובלת זהבית כהן, שכבר הביעה בעבר התעניינות בנושא.

בנוסף למרוץ אחר משקיע, ביתן בוחן בימים אלה כלים משפטיים שיסייעו לו להילחם במה שהוא תופס כהשתלטות של רודב על רשת המזון שייסד. ביתן בחן אפשרות לשכור את שירותיו של משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן, אולם נאלץ לסגת בשל ניגוד עניינים משום שהמשרד מייצג את קבוצת הפניקס, שמקדמת את העסקה מול רודב.

בשבוע שעבר דווח כי רודב, האיש שתפס את כיסא יו"ר הקבוצה במקום ביתן, לפי דרישת הבנקים הפועלים ומזרחי טפחות - רוקם עסקה, שבמסגרתה קבוצת משקיעים בהובלת קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס חתמה על מזכר הבנות עם קבוצת הקמעונאות יינות ביתן-מגה לרכישה של 45% ממניותיה תמורת 400 מיליון שקל.

ככל שתושלם עסקה, הפניקס צפויה להזרים סכום של כ-200 מיליון שקל תמורת 20% מהמניות, כשיתרת המניות תתחלק בין קרן כלירמרק, ארקין השקעות וברק קפיטל. את הקבוצה מוביל צביקה מנס, מנכ"ל ברק קפיטל חיתום.

לפי שעה עדיין מדובר במזכר הבנות לא מחייב, אשר מעניק לקבוצה בלעדיות לבדוק את העסקה ולבצע בדיקת נאותות. העסקה משקפת לחברה שווי של כ-890 מיליון שקל אחרי הכסף.

גוף נוסף שניהל בשבועות האחרונים מגעים עם קבוצת ביתן הוא קרן קדמה, שביקשה לרכוש יחד עם קבוצת משקיעים נוספים כ-50% ממניות קבוצת קמעונאות המזון בתמורה ל-400 מיליון שקל, המשקפת לה שווי של כ-800 מיליון שקל. ככל הידוע, ישנם גופים מוסדיים נוספים שהתעניינו בהצטרפות לעסקה בחברה.