"הבעלים של טופשופ על סף קריסה בתוך ימים ספורים"

לפי דיווח ברשת סקיי ניוז, קבוצת ארקדיה שבבעלות פיליפ גרין עשויה למנות כונס נכסים כבר ביום שני הקרוב • לדברי גורם בתעשיית הקמעונאות, הקריסה הפכה לבלתי נמנעת, לאחר ששיחות עם מספר גופים פיננסיים בניסיון לגייס הלוואת חירום של 30 מיליון ליש"ט הסתיימו ללא הצלחה

חנות של טופשופ / צילום: רויטרס, Tim Wimborne
חנות של טופשופ / צילום: רויטרס, Tim Wimborne

הבעלים של רשת טופשופ הבריטית על סף קריסה - כך מדווחת היום רשת סקיי ניוז. לפי הדיווח, מעצמת הקמעונאות הבריטית, קבוצת ארקדיה שבבעלות פיליפ גרין, שמחזיקה בין היתר היתר במותג טופשופ, עשויה לקרוס בטווח של ימים. הקבוצה עשויה למנות כונס נכסים מטעם פירמת דלויט כבר ביום שני הקרוב.

סקיי ניוז ציטטה גורם בתעשיית הקמעונאות בבריטניה אשר לדבריו קריסתה של ארקדיה הפכה לבלתי נמנעת, לאחר ששיחות עם מספר גופים פיננסיים בניסיון לגייס הלוואת חירום של 30 מיליון ליש"ט הסתיימו ללא הצלחה.

ארקדיה הבריטית מפעילה כיום למעלה מ-500 חנויות, ומעסיקה כ-13 אלף עובדים לאחר שפיטרה מוקדם יותר השנה 500 נוספים. בנוסף לטופשופ היא מפעילה את המותגים ברטון, דורותי פרקינס, אוונס, מיס סלפרידג', Outfit ו-Wallis. מרבית החנויות של הקבוצה סגורות בימים אלה במסגרת הסגר השני שהוטל באנגליה בעקבות מגפת הקורונה, וצפויות להיפתח רק בשבוע הבא.

לטופשופ יש פעילות גם בישראל, כשבחמש השנים האחרונות הזכיינית המקומית שלה היא קבוצת גולף שמפעילה בארץ 9 חנויות. בזמנו רכשה החברה פעילות עסקית שכללה התקשרות עם מותגי האופנה הבינלאומיים טופשופ וטופמן, דורותי פארקינס ומיס סלפרידג'. ואולם, ב-2017 סגרה גולף בתיאום עם קבוצת ארקדיה את רשת טופמן ואת שני המותגים הנוספים.

בכל אופן, במסגרת דוחותיה לרבעון הראשון של 2020 רשמה קבוצת גולף הפרשות לירידת ערך השקעה בפעילות טופשופ בסך של כ-10.5 מיליון שקל ולירידת ערך רכוש קבוע ורכוש בלתי מוחשי בסך של כ-4 מיליון שקל.

נזכיר כי ההסתבכות של קבוצה ארקדיה החלה הרבה לפני הקורונה. במאי 2019 הקבוצה הגישה בקשה לפשיטת רגל והגנה מנושים לבית המשפט בארצות הברית על רקע חדלות פירעון (צ'פטר 15 המיועד לחברות זרות), ואף הודיעה כי תצא מהפעילות שלה בארצות-הברית ותסגור את כל החנויות שם - 11 חנויות של המותג טופשופ ו-11 חנויות טופמן שפונות לגברים.