גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

10 פסיקות המס החשובות של 2020 וההשפעה שלהן על הכיס שלנו

בר רפאלי, הרב אבוחצירא ויצחק תשובה - אלה הם רק חלק מהשחקנים שהיו מעורבים בפסקי דין מהפכניים שנתנו בתי המשפט ב-2020 ● פסקי הדין הבהירו כי יש גבולות לתכנוני המס ● כתבה ראשונה בסדרה, שתסגור את השנה ותפתח את 2021 ● מסכמים שנה

בר וציפי רפאלי / צילום: יריב כץ, "ידיעות אחרונות"
בר וציפי רפאלי / צילום: יריב כץ, "ידיעות אחרונות"

בשנה האחרונה כולם היו עסוקים במגיפת קורונה. בכל הכותרות הגדולות כיכבו הנגיף והשלכותיו, הממשלה וכל משרדיה נכנסו לכוננות וכל החלטה כמעט סבבה סביב השאלה "איך עוברים את התקופה". גם מסדרונות רשות המסים הפכו ל"חמ"ל קורונה", כשהרשות נבחרה להיות הגוף שמחלק את מענקי הסיוע, ולפרק זמן נדמה היה שהיא הפכה מגוף גובה כסף לגוף מחלק.

אבל זו לא התמונה המלאה. במקביל לטיפול בהשלכות הכלכליות של המגפה וחלוקת המענקים, נמשכה עבודתה של רשות המסים בזירת גביית המס ואכיפת חוקי המס, וכך גם בזירה המשפטית - שם התקבלו בשנת 2020 מספר הלכות דרמטיות שמשפיעות ישירות על הכיס של הציבור ועל תכנוני המס של העתיד.

אז מה היה השינוי המשמעותי ביותר שהתחולל השנה? מה קיבל או הפסיד הציבור בעקבות שינויים בעולם המס? מהו פסק הדין החשוב של שנת 2020? ומה צפוי לנו מבחינת חקיקת מס בשנה הבאה? מומחי מס מובילים מספרים לגלובס מהם השינויים הדרמטיים ביותר שהתחוללו בשנת המס החולפת, מהלכת בר רפאלי ועד הכוונות לחוקק הליך גילוי מרצון חדש.

בחלק הראשון של פרויקט "סיכום שנת המס" בחרנו את 10 פסיקות המס הדרמטיות של השנה שכדאי לכם להכיר (ויש הרבה יותר מסתבר), לפני תכנון המס הבא. מסתבר שגם בשנה שזכתה לכינוי "השנה האבודה" המערכת המשפטית לא מפסיקה לחולל מהפכות בתחום המס, ובתי המשפט בעיקר עונים על השאלה "איך לא לתכנן מס". לגזור ולשמור.

1. הדוגמנית הבינלאומית ושאלת התושבות

ההכרעה: בספטמבר הסתיימה פרשת העלמות המס של דוגמנית העל בר רפאלי ואמה, לאחר שבית המשפט הרשיע את השתיים ואישר את העונשים עליהם הוסכם בהסדר הטיעון שנחתם עמן, לפיו הדוגמנית תשלם קנס ומס ויוטלו עליה תשעה חודשי עבודות שירות, בעוד אמה ציפי רפאלי תרצה 16 חודשי מאסר בפועל ותשלם קנס. הדיון בפרשה סבב בעיקר סביב הטענה כי רפאלי העלימה עשרות מיליוני שקלים מהכנסותיה בחו"ל, והציגה מצגי שווא לפיהן היא תושבת חוץ ולכן אינה חייבת במס.

ההשלכות: המשמעות המרכזית של פסק הדין היא כי מחלוקת סביב שאלת תושבות לצרכי מס יכולה להוביל למאסר פלילי. "מדובר במקרה חריג, שבו אגב הליך מס בו נידונה שאלת תושבות של אדם לצרכי חבות במס, מוטלת ענישה פלילית, לרבות עונש מאסר בפועל", אומר עו"ד ליאור נוימן, שותף מנהל תחום המסים במשרד ש. הורוביץ ושות'. לדבריו, "השאלה המקצועית-מיסויית שעלתה בתיק עולה בעשרות דיונים - האם מדובר בתושב ישראל שנוסע לעשות עסקים בחו"ל והקים גם מרכז חיים משני בחו"ל ולכן חייב במס מלא על מלוא הכנסותיו, או מדובר בתושב חוץ שמרכז חייו בחו"ל ומרבה לבקר בישראל משפחה וחברים".

2. פסק הדין שימנע חלוקת דיבידנד

ההכרעה: בית המשפט העליון קבע כי חלוקת דיבידנד בין חברות מרווחי שערוך אינה פטורה ממס, הואיל והחברה מחלקת הדיבידנד לא מוסתה בגין עליית שווי נכסיה (פסק דין בעניין קניון דרורים).

ההשלכות: לדברי עו"ד ליאור נוימן, "פסק הדין שם קץ למחלוקות רבות בין חברות, שחילקו רווחים מרווחי שערוך, לרשות המסים. הוא יחייב חברות אם וחברות אחזקה לתכנן מסלול מחדש. פסק הדין משפיע וישפיע על כך שחברות יימנעו מחלוקת רווחי שערוך, כך שיקטין את חלוקות הדיבידנדים, ישפיע על תמחור של החברות עם רווחי שערוך ועל יכולת ההסתמכות על תזרים רווחי השערוך, שקיימים בחברות הבנות והיכולת ליהנות מתזרים זה בידי חברות האם וחברות אחזקות". לדברי מומחה המס עו"ד ירון אלי, ראש תחום מיסוי במשרד ENF אלי, נדלן, פריידין ושות', "יש גם לשים לב כי הפסיקה מביאה לכפל מס פוטנציאלי בעת מכירת נכס ע"י החברה המקבלת (חברת האם), ועל החברות לתת על כך את הדעת בעת חישוב הרווח ממכירה עתידית כאמור".

3. מיסוי מכירת מניות בחברה זרה

ההכרעה: בית המשפט העליון הכריע כי רשות המסים תקבל מאות מיליוני שקלים מחברת דלק הונגריה, מקבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה, לאחר שקיבל את עמדת פקיד השומה, לפיה במכירת מניות של חברה זרה ובה רווחים ראויים לחלוקה שטרם חולקו לא יינתן פטור ממס (פסק דין דלק הונגריה).

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: גדעון לוין

ההשלכות: "יש לתכנון היטב את המס לפני מכירת מניות בחברה זרה שבידי חברה ישראלית, ולבחון כדאיות חלוקת דיבידנד ערב המכירה", אומר נוימן. "ההשפעה הישירה היא על המיסוי של מכירת מניות בחברות זרות בידי חברה ישראלית, כך שיחול מיסוי שונה בתכלית במכירת המניות של החברה הזרה עם הרווחים הראויים לחלוקה, לעומת חלוקה מוקדמת של הרווחים כדיבידנד והפחתת שווי המכירה של המניות הנמכרות. פסק הדין מחייב בחינה מדוקדקת לפני כל מכירת מניות בידי חברה ישראלית".

4. הנכד של הבאבא סאלי ומיסוי חצרות רבנים

ההכרעה: בית המשפט העליון קבע לאחרונה כי רבות מההכנסות של חצרות רבנים - ששימשו לכלכלת הרב ובני ביתו נחשבות כהכנסה מעבודה ולא כתרומה או מתנה, כפי שטוענים רבנים רבים (פסק דין אבוחצירא).

הרב יקותיאל אבוחצירא/ צילום: שי מכלוף

ההשלכות: לדברי נוימן, "לקביעה זו חשיבות רבה לנישומים רבים, לרבות אנשי ציבור. פסק הדין נכנס בצורה מהפכנית בניתוח מתנות של נדבנים לחצרות הרבנים וניתח בצורה חדשנית את הסוגיה של מיסוי מתנה. הרוח הגבית שקיבל פקיד השומה היא בעיקר במגזר הדתי (חרדי, מוסלמי) ובמקומות שבהם יש אינטראקציה בין אנשי רוח ואנשי ציבור לבין אנשי עסקים. מקום נוסף שבו יש להניח שרשות המסים תיכנס אליו הוא המגזר השלישי, במקום שבו יש ערבוב בין העמותות לבין מפעילי העמותות שנהנים משכר והטבות שונים".

5. היטל עובדים זרים והיחס למסתננים

ההכרעה: בית המשפט העליון קבע כי העסקת עובדים זרים גוררת חבות בהיטל (פסק דין סעד). עם זאת, בפסק דין מאוחר יותר קבע העליון כי יחול היטל עובדים זרים מופחת לגבי העסקת עובדים מסתננים בענפים המועדפים, וזאת על אף שאינם מועסקים לפי היתר להעסקת עובד זר בענפים אלה - 10% בענף החקלאות ובענף המסעדות האתניות ו- 15% בענף התעשייה או בענף הבניין, וזאת במקום 20% (פסק דין חברת בית אבות שלמה המלך).

ההשלכות: "חשיבותו של פסק הדין היא בתיקון האפליה ביחס להעסקת מסתננים בענפים המועדפים", אומר נוימן. "קיומם של המסתננים היא עובדה מוגמרת וכל עוד לא פותרים את הבעיה ברמה המערכתית, אין מקום ליצור תמריץ שלילי להעסקתם על-ידי הענשת המעסיקים שלהם דרך שיעור היטל העסקת עובדים זרים".

6. רכישה עצמית: אין רווח אין מס

ההכרעה: בית המשפט קבע כי רכישה עצמית של מניות בידי חברה אינה מהווה בהכרח אירוע מס בידי בעל המניות הנותר בחברה (פסק דין בית חוסן), ואף מתח ביקורת חריפה על עמדת רשות המסים, שחייבה במס למרות שלא מדובר באירוע שיצר רווח לבעלי המניות שנותרו בחברה.

ההשלכות: לדברי רו"ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי חשבון, "בית חוסן בע"מ הוא פסק דין מהפכני שנותן לגיטימציה לביצוע הפרדה בין בעל מניות לחברה דרך דלת המסים, באמצעות רכישה עצמית של מניות ע"י החברה. כתוצאה מכך בעלי המניות הנותרים אינם צריכים להביא ממון מהבית לצורך הגדלת החזקתם בחברה, עקב הרכישה העצמית ואף לא צריכים למשוך דיבידנד, שחייב במס לשם כך. מדובר איפה בדחיית מס שיש לה ערך רב".

7. יותר קשה להסביר רכישת חברה בהפסדים

ההכרעה: בית המשפט המחוזי קבע כי האחים נאוי לא הוכיחו קיומו של טעם מסחרי יסודי ברכישת שלד בורסאי בהפסדים, ולכן לא יותרו להם ההפסדים לקיזוז.

האחים נאווי

ההשלכות: לדברי שטרק, "הניתוח של בית המשפט בפסק דין נאווי, מצמצם באופן משמעותי את המקרים בהם רכישת חברה או שלד בורסאי, עם הפסדים לצרכי מס, תוכר כלגיטימית. מדובר בהעלאת הרף להוכחת סיבה לרכישת חברה בהפסדים. יש להוכיח שהחלופה שנבחרה היא העדיפה ברמה הכלכלית, מלבד יתרון המס".

8. לא ממסים נכסים שחולטו

ההכרעה: רועי חיון, ילד הפלא לשעבר של שוק ההון שהורשע בהלבנת הון ובעבירות מס, גרר לבית המשפט את רשות המסים שרצתה למסות את רכושו שחולט - וניצח. נקבע, כי לצרכי הכרה בהוצאה, חילוט כספים של עבריין - "מאיין" את ההתעשרות.

רועי חיון / צילום: תמר מצפי

ההשלכות: בית המשפט קבע קביעה עקרונית, לפיה מערכת המס אינה עונשית גם לעבריינים שחולט רכושם. לדברי עו"ד אורי גולדמן, המתמחה במיסוי ובעבירות כלכליות, "פסק הדין יביא סוף לגביה כפולה ומכופלת שהייתה נהוגה ברשות המסים במסגרת תיקים כלכליים, כאשר היא היתה מתעלמת מהחילוט וממסה את הכספים שהופקו כביכול בעבירה בלי התייחסות לכך שאותם כספים חולטו בהליך הפלילי".

9. איך למכור דירת מגורים בפטור ממס כבד?

ההכרעה: ביולי השנה פטרה ועדת הערר למיסוי מקרקעין את איש העסקים שלמה נחמה מתשלום 4 מיליון שקל מס שבח, שדרשה רשות המסים, לאחר שקבעה כי מגיע לו פטור כי מכר דירת מגורים ולא מעטפת (נחמה ערך שיפוץ בסטנדרט נמוך בדירת יוקרה שרכש, ומכר אותה בסמוך לאחר השיפוץ).

באוגוסט השנה נתן בית המשפט פסק דין בעניין בניזרי, במסגרתו נקבע, כי כ-5.3 מיליון שקל שקיבל תושב חוץ שעיסוקו בתחום האחזקה של בתים פרטיים ודירות יוקרה, ממכירת וילה בהרצליה פיתוח - כמעט 5 שנים לאחַר רכישתה - ימוסו כעסקת אקראי בעלת אופי מסחרי ולא כעסקה פרטית.

ההשלכות: "פסק הדין בעניין בניזרי מהווה סמן דרך עבור כל מי ששוקל למכור דירת מגורים שגלום בה רווח הון (שבח) משמעותי", אומרת שטרק. לדבריה, "מומלץ לבדוק היטב את נסיבות הרכישה והמכירה ולוודא שאכן מדובר במכירה הונית החייבת (או לפי העניין פטורה) ממס שבח. כן, מומלץ לבצע שיפוץ מתאים של הדירה לפני מכירתה כתכנון מס מקדים, כפי שעשה שלמה נחמה".

10. הכרה בזכויות הנישומים מול רשות המסים

ההכרעה: במספר פסקי דין שניתנו השנה פסקו בתי המשפט לטובת הנישומים (ככלל הרשות היא המנצחת הגדולה בבתי המשפט), ובעיקר מתחו ביקורת נוקבת על התנהלות רשות המסים ונציגיה.

ההשלכות: לדברי גולדמן, "ההיגיון וראיית טובת הנישומים הגיעו לבתי המשפט. בתי המשפט החלו להיות קשים יותר מול פקיד השומה - בהבנתם את הכוח הרב שיש לרשות מול האזרח, לבטח לאור המצב הכלכלי השורר בישראל ובעולם. הדבר מהווה שינוי של הרוחות הנושבות נגד נישומים ואזרחים מבתי המשפט, שעד לאחרונה סטטיסטית היו פוסקים כמעט תמיד נגד האזרחים".

עו"ד ירון אלי מוסיף, כי "בית המשפט החל לשלוף כרטיסים אדומים תכופים לרשויות המס במקרים שבהם מצא כי הרשות התעמרה ו/או פעלה בחוסר תום לב זועק כלפי נישומים. מדובר במגמה שהחלה לצבור תאוצה בשנת המס האחרונה שעה שבתי המשפט וועדות הערר לא חסכו מביקורת שיפוטית נוקבת כלפי רשויות המס ובעיקר ביחס להתנהלותה בתיקים מסויימים. המשותף למרבית התיקים - "נישומים קטנים" עם שומות בסכומים צנועים שלרוב נרתעים ללכת מול הרשות "עד הסוף" חרף אמונתם בצדקתם". 

עוד כתבות

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות בבורסה המקומית; מדד ת"א בנקים 5 יורד בכ-2%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.8% ות"א 90 מאבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; בשוק ממתינים לפרסום התחזיות להמשך

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● המשקיעים ממתינים לפרסום התחזיות להמשך שיתפרסמו היום בשעה 16:00 ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

מדד פוטסי הבריטי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

מגמה מעורבת באירופה; מניית יוניליוור מטפסת לאחר הדוחות

ההנג סנג עולה ב-0.2% ● החוזים העתידיים בארה"ב יורדים ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי