גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רגע לפני שהוא ממריא עם כרטיס בכיוון אחד נמרוד שפר חושף: למה עזב את תע"א אחרי שנתיים בלבד

נמרוד שפר מספר בראיון ראשון על היחסים הבעייתיים בינו לבין דירקטוריון התעשייה האווירית, בראשות היו"ר הדומיננטי הראל לוקר ● עכשיו הוא יוצא לחופשה מבלי להתחייב על מועד חזרה, וגם אין לו תכנון לגבי העתיד ● "ברגע שיש יו"ר פעיל הגבולות מתחילים להיטשטש"

נמרוד שפר / צילום: איל יצהר
נמרוד שפר / צילום: איל יצהר

בשבוע הבא יעלו נמרוד שפר ואשתו חיה על טיסה בכיוון אחד ליוון. הילדים כבר גדולים - הצעירה מבין הארבעה בת 18 - ומי שסיים לפני כשבועיים את תפקידו כמנכ"ל התעשייה האווירית יכול להרשות לעצמו לצאת כעת לחופשה מבלי להתחייב על מועד החזרה.

כשם שהוא לא מתכנן את מועד חזרתו, כך גם אין כרגע לו תכנון לגבי העתיד. קצת אירוני כשמדובר במי שבמסגרת תפקידו האחרון בצה"ל שימש ראש אגף תכנון במטה הכללי. גם הודעתו על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל התעשייה האווירית ביולי האחרון, שנתיים בלבד לאחר שמונה לתפקיד, הייתה לא צפויה. "אם היה רוצה", אומר גורם הבקיא בתעשייה האווירית, "זה היה יכול להיות תפקיד לכל החיים עבורו". אבל כששפר הבין שהעניינים לא הולכים בכיוון שהוא רוצה הוא החליט להניח את המפתחות.

ההערכות, שלא קיבלו תוקף רשמי, היו ששפר החליט לעזוב מפני שהרגיש שהיו"ר הדומיננטי, הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, מצר את צעדיו. גורמים בחברה ידעו לספר שלוקר נהג להפעיל את הסמנכ"לים מאחורי גבו של שפר, התערב שוב ושוב בהחלטות ניהוליות שקיבל ובאופן כללי הקפיד לדחוק את רגליו.

כעת, בראיון ראשון מאז עזב את התפקיד, שפר אמנם לא מתייחס מפורשות לדברים הללו, אבל ממש לא צריך להתאמץ כדי לקרוא בין השורות, ולא רק ביניהן, שהוא מאוד לא אהב את המעורבות האינטנסיבית שהפגין דירקטוריון החברה.

"גדלתי במקום שבו קדנציות הן שנתיים ושלוש", הוא פותח. "נקודת הבחינה שלי לא הייתה מתי באתי ומתי עזבתי, אלא מה קרה לחברה בשנתיים שניהלתי אותה. ואם בודקים לפי התוצאות, אז הן היו מאוד מוצלחות. החלטתי לעזוב כשהחברה בשיאה, וכשהגעתי למסקנה שזה הדבר הנכון עבורי. בתפקיד כזה אתה צריך שלמות מלאה, הזדמנות מלאה, וברגע שזה התחיל להיסדק לא ראיתי טעם להישאר".

איפה זה התחיל להיסדק?
"זה התחיל להיסדק במקומות שבהם היו פערים שלא היו סמנטיים, אלא מהותיים, בין הדירקטוריון לביני וביני לבין הדירקטוריון, לגבי איך נכון לנהל את החברה. מאחר שהתוצאות של החברה הוכיחו שהניהול הוא בסדר לכל הפחות, הרגשתי שהפערים האלה מפריעים לי למצות את הפוטנציאל".

תפרט קצת. באילו פערים מדובר?
"ארבעה חודשים לפני שמוניתי למנכ"ל, הצטרפתי לחברה בתפקיד סמנכ"ל, וראיתי שיש הבדל עצום בין הפוטנציאל העסקי של החברה לבין הביצועים, וחשבתי שמעניין לפצח את זה. בשנתיים האלה החברה פיצחה חלק מה’סודות’ שעצרו אותה מלהתקדם, אבל עדיין היא רחוקה מאוד ממימוש הפוטנציאל שלה ולכן חשבתי שאני צריך הרבה חופש פעולה והרבה עצמאות. וכשזה התחיל להיסדק, חשבתי שצריך להעביר את המקל. זה היה עניין של תפיסות עולם".

כשתפיסת העולם שלך אומרת מה?
"תפיסת העולם שלי הייתה שאם החברה מתקדמת לאן שהיא צריכה להתקדם, אז לא צריך להקשות ולהפריע. צריך לבקר, לראות שלא סוטים מהתוכנית, אבל לא להפריע".

למה אתה בדיוק מתכוון?
"חופש הפעולה שלי הלך והצטמצם ולא רציתי לחיות עם זה, זה לא היה נכון בעיניי. מבחינתי, יש מנכ"ל פעיל. ברגע שמתחיל להיות יו"ר פעיל הגבולות של מי עושה מה מתחילים להיטשטש. למנכ"ל צריך להיות חופש פעולה מלא, למעט דברים שהם בסמכות מוחלטת של הדירקטוריון. אם החברה נכשלת או מזייפת, הגיוני שדירקטוריון קורא למנכ"ל ואומר לו: 'תתאפס', ואם זה לא קורה - הוא מוחלף. אבל זה היה רחוק מזה. המציאות העסקית הייתה הפוכה: עם כל הקורונה, החברה בנסיקה".

"כיסים של אי יעילות"

התוצאות שמציגה התעשייה האווירית אכן מלמדות על נסיקה, לאחר שהרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2020 עלה ב־37% לכ־112 מיליון דולר. זהו הרווח הנקי הגבוה בתולדות החברה (עבור תקופה של 9 חודשים), ותוצאה שכבר מותירה מאחור את נתון הרווח השנתי של 2019 כולה. לעומת זאת, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת המשיך להיות שלילי בהיקף לא מבוטל של 188 מיליון דולר (גם אם מדובר בשיפור לעומת התקופה המקבילה אשתקד).

"היום קשה הרבה יותר לגבות כסף", מתייחס שפר לתזרים השלילי. "היה קשה להיפגש עם לקוחות. כולם עשו מה שנכון היה לעשות: לשמור על הכיסים. זה גורם מרכזי, ויש עוד גורמים. אין ספק שאנו צריכים להיות יותר טובים בזה, יותר חזקים. העובדה שלא יכולנו להוציא עובדים לחל"ת, השפיעה על הצד של ההוצאות ויהיה צורך לטפל גם בזה, אבל אני לא רואה בזה בעייה של החברה אלא משהו נקודתי של 2020".

העמידות של החברה בתקופת הקורונה שבה קרס ענף התעופה האזרחית נובעת מכך שהפעילות הזאת מהווה רק 25% מפעילותה. עיקר הפעילות היא בתחום הצבאי וזו לא נפגעה. "בצד הצבאי אמנם לא ראינו פגיעה, אך כדאי לקחת בחשבון שמדינות ישקיעו פחות בביטחון ואז אולי ישתנו סדרי עדיפויות", הוא אומר.

בשיא המשבר דובר על כך שאתם עומדים לפטר 900 עובדים. זה לא קרה בסוף.
"לא היתה החלטה על פיטורי 900 איש. מההנהלה בראשותי לא יצא מספר כזה. עם זאת, מה שכן היה ברור, זה שאם המשבר בתעופה האזרחית בעקבות הקורונה יהיה ארוך מאוד יהיה צורך לצמצם. אמרנו שנקבל החלטה כשיתבררו ממדי המשבר".

אי אפשר להכחיש שיש הרבה שומנים בתעשייה האווירית. זאת לא הייתה הזדמנות לקצץ בחלקם?
"אני מסכים שיש כיסים של אי יעילות ואחת הסיבות לכך היא שהסכם העבודה שעל בסיסו מתנהלים הוא בן 40 שנה. צריך לאפשר לחברה לתגמל נכון את העובדים - כיום התגמול היחידי הוא למי שעבד יותר - ולהיפרד מאחרים. ועדיין, עזבו את החברה מאות אנשים בשנים האחרונות".

באחרונה החליטה ועדת השרים להפרטה על הנפקת 25% ממניות התעשייה האווירית בבורסה בתל אביב, לפי שווי כולל של 12 מיליארד שקל. "זה הכרח המציאות", אומר שפר, "ולדעתי כל השחקנים הרלוונטיים מבינים זאת. זה יאפשר לחברה להיות הרבה יותר דינמית, יותר מותאמת לשוק הגלובלי ואני מקווה שזה לא ייקח שנים. החברה, העובדים המשקיעים - כולם צריכים את זה. המנהלים צריכים להרגיש שמסתכלים עליהם בעיניים של שוק ההון ולא בעיניים של ממשלה. כשאתה יודע שאנליסטים מסתכלים עליך ומנתחים את המניה בפינצטה זה עוזר לך לחשוב בעיניים ביקורתיות. אני גם לא רואה סיבה שהחברה לא תיסחר בנאסד"ק".

"הפוליטיקה? זה איום ונורא"

גם אחרי ששפר כבר הודיע על פרישתו, ורגע לפני שעזב בפועל, המתיחות בחברה לא התפוגגה. התעשייה האווירית נקלעה לסערה נוספת לאחר שחגי טופולנסקי, אלוף במיל’, מנהל חטיבת המל"טים באלביט וחברו של שפר, פרש מההתמודדות על תפקיד המנכ"ל בטענה כי ועדת האיתור, בראשות היו"ר לוקר, אינה אובייקטיבית. בחברה טענו מנגד כי הלחצים שהיו נועדו דווקא כדי להביא למינויו של טופולנסקי, תוך שהם רומזים לכיוון מנכ"ל משרד הביטחון, אמיר אשל.

בשוק טוענים שמי שהציע לטופולנסקי להתמודד על התפקיד הוא שפר, עניין קצת מוזר בהתחשב בעזיבתו של שפר על רקע הקושי - שאליו הוא מתייחס גם בראיון הזה - לעבוד תחת הדירקטוריון הדומיננטי.

שפר מסרב להתייחס ישירות לשאלה האם אכן המליץ לטופולנסקי להתמודד ("מה שבשיחות שלי ושלו יישאר בינינו"), אך מסביר ש"אנשים הם שונים וגם זמניים. יש לי מנהלי משנה שלא בטוח שהם היו מבסוטים ממני. החברה היא לא זמנית, היא חברה נפלאה.

בכל אופן", הוא חזור לעניין המנכ"ל שיחליף אותו, "לא הייתי שותף בתהליך הבחירה למעט כשביקשו ממני חוות דעת על המועמדים מתוך החברה. אני יכול רק להגיד שוועדת האיתור עשתה עבודה רצינית".

בשורה התחתונה, הוא מוסיף, "החברה בחרה מנכ"ל שללא ספק יהיה טוב לה (מדובר בבועז לוי, מנהל חטיבת הטילים בחברה, ה’ מ’). הוא מכיר אותה לפני ולפנים, עם הצלחות מוכחות ועם עשרות שנות ניסיון בחברה. את הדברים האלה אני יכול לומר גם על שני המועמדים הנוספים שהיו מתוך החברה. עם זאת", הוא מוסיף, "יש יתרון בלהביא מישהו מבחוץ, זה מאוד מעשיר חברה".

לפי פרסום בגלובס, לוקר מבקש לצמצם את המשרה שלו בתעשייה האווירית מ־75% ל־50%, כדי לשמש במקביל גם כיו"ר פז. אתה חושב שאדם אחד יכול לשמש כיו"ר בשתי החברות הללו במקביל?
"אם הוא עוסק בניהול, אז לא. אבל כמו שאת מבינה את דעתי יו"ר לא צריך לעסוק בניהול, ואז - ודאי שכן. הרי אם החברה מתנהלת טוב, מה הוא צריך לעשות?! לקבוע מדיניות? לא קובעים כל יום. לפטר ולמנות מנכ"ל - גם את זה לא עושים כל יומיים".

שפר נולד וגדל בקיבוץ אלונים שבעמק יזרעאל. כיום הוא מתגורר עם משפחתו ביישוב נטף שבהרי ירושלים, שם התמקמו אחרי ששבו משהות בארה"ב שבמהלכה למד שפר מינהל ציבורי בתוכנית מיוחדת לבכירים באוניברסיטת הרווארד, במימון קרן וקסנר.
זה השלב המתבקש לשאול אם יש לו מחשבות על הצטרפות לפוליטיקה, והוא לא נשמע נחרץ ("בשלב הזה לא"), אך מודה כי "התקופה האחרונה מחדדת את המסקנה לגבי התכונות החשובות כדי להצליח בפוליטיקה. כדי להצליח שם אתה צריך להיות מסוגל לסגל לעצמך התנהגויות שאני חושב שהן לא טובות".

אתה רומז לבני גנץ?
"לא, אני רומז אלי. הפוליטיקה היא בשיא איום ונורא. עם כל הרצון להשפיע, אני באמת לא בטוח שאני יכול להצליח שם. יכול להיות שאם הייתי מתחיל בגיל 30 זה היה קורה. אני ממש לא יודע".

מה דעתך על איך שהממשלה מתפקדת בקורונה?
"יש מקומות שמתנהגים טוב מאיתנו ויש שגרוע יותר, אבל אני לא רוצה להשוות. מה שאני רואה, זה סגר ועוד סגר ועוד סגר. אני רואה ממשלה ענקית, וגופים גדולים הם מאוד לא יעילים. מנקודת מבטי כראש אג"ת לשעבר, מדינה שמתנהלת ללא תקציב זה דבר רע מאוד, זה מסוכן".

אתה לוקח חלק בהפגנות המחאה?
"עד היום לא, אבל זה יקרה, זה יגיע".

מהתעשייה האווירית נמסר בתגובה: "יו"ר החברה והדירקטוריון מודים לנמרוד שפר על העבודה המשותפת והפורייה. תפקידו וחובתו של דירקטוריון הוא לעצב חזון ומדיניות לחברה, תוך פיקוח ובקרה הולמים על ההנהלה. הדירקטוריון והיו"ר פעלו בדיוק במסגרת סמכויותיהם, בתאום מלא עם שפר. תוצאות החברה בתקופת עבודה משותפת זו, שהן התוצאות הטובות בהיסטוריה של התעשייה האווירית, מדברות בעד עצמן". 

נמרוד שפר

אישי: בן 59, נשוי פלוס 4 ילדים, מתגורר בנטף
מקצועי: שירת כטייס קרב, פיקד על טייסות ושימש ראש מטה חיל האוויר. השתחרר מצה"ל בדרגת אלוף לאחר תפקיד כראש אג"ת. שימש סמנכ"ל אסטרטגיה ומחקר בתעשיה האווירית, וכעבור חצי שנה מונה למנכ"ל החברה. ביולי האחרון הודיע על התפטרותו
השכלה: תואר ראשון בגיאופיזיקה ומדעים פלנטריים מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד

עוד כתבות

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים