גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חווה, מפעל ושני בתי מרקחת: הכירו את ה"סופר-גרופ" של עולם הקנאביס

מייסדי גרין סמוק ועלה ירוק חושפים את הקנטק, שמיזגה לתוכה חברות קנאביס פעילות כדי לפעול לאורך כל השרשרת בענף: חווה, מפעל, בתי מרקחת, חברת הפצה בגרמניה וחברת ייעוץ רפואי ומועדון למטופלים ● עכשיו היא מתחילה גם לשווק את המוצרים של אורורה הקנדית באופן בלעדי בישראל

חממות הגידול של קנטק / צילום: רפאל קדישזון
חממות הגידול של קנטק / צילום: רפאל קדישזון

בקרוב יחל היבוא לישראל של מוצר חברת הקנאביס הגדולה בעולם, אורורה מקנדה, שתצטרף למותגים מובילים אחרים המשווקים כבר היום בישראל, כגון טילריי וקאנופי. עבור אורורה זו הכניסה הראשונה לישראל, וההסכם הוא בלעדי למשך ארבע שנים.

זמן קנאביס: בין הייבוא לייצוא - לאן הולך השוק הלוהט? 

היבואנית היא קנטק, חברת קנאביס שעדיין לא הגיעה לבורסה, אם כי יש לה תוכניות בכיוון, והיא לא כל כך מוכרת לקהל הישראלי. קנטק בונה את עצמה כפעילות רב-תחומית בתחום הקנאביס, אשר מתחילה לפעול בכל שרשרת הערך במקביל: חווה בכפר הס, מפעל שהוקם על בסיס המפעל הוותיק של חברת תרימה, שני בתי מרקחת, חברת הפצה בגרמניה ואפילו חברת ייעוץ רפואי ומועדון למטופלים. נוסף על כך כוללת הקבוצה שתי חברות שלא בתחום הקנאביס - תוכנה למרפאות אלטרנטיביות וחברת תוספי מזון.

קנטק היא מעין "סופר-גרופ" של חברות קנאביס שהתאחדו. קנטק המקורית הוקמה על-ידי יזם הנדל"ן נצח ישראל יחד עם דניאל מחלוף שעסק ביבוא מכשירי אלקטרוניקה ושמואל קפאונו, אחד המייסדים של חברת הסיגריות האלקטרוניות גרין סמוק, שנמכרה בשנת 2014 לתאגיד הטבק אלטריה, תמורת 110 מיליון דולר.

ישראל וקפאונו מכירים זה את זה 20 שנה, עוד ממיאמי - הם היו שכנים והמשרה הראשונה של קפאונו הייתה בחברת פיתוח האתרים של ישראל. השניים עלו לארץ, והתיישבו שניהם בבית שמש. כשהחליטו להקים יחד את החברה, צירפו את מחלוף, שהיה שותף עסקי של קפאונו.

גרין סמוק הייתה בבעלות היזמים שלה, כמעט ללא השקעות חיצוניות, כך שלאחר המכירה הגיע קפאונו בחזרה לשוק עם כיסים מרופדים, וקנטק החלה למזג לתוכה חברות קנאביס שכבר פעלו בתחום. בינתיים סגרה אלטריה את פעילות גרין סמוק, והיא מתמקדת בסיגריה האלקטרונית ג'ול, אבל הכסף והידע היזמי נשארו בארץ.

לפני שנה בערך, התאחדה קנטק עם חברת קנאביסנדק, פעילות שבראשה עומד שלומי סנדק, אחד המטופלים הראשונים המפורסמים בענף, וממייסדי מפלגת "עלה ירוק", שהפך מאוחר יותר ליועץ בתשלום למטופלים שרצו להשיג רישיון ("הרב פיהרר של הקנאביס").

החברה הוקמה יחד עם דוד שיסל, בעבר עו"ד במשרד ויינשטוק זהבי, שהתמחה במשפט בתחום הקנאביס. "שלומי היה מקיים את הפעילות הזו מן הדירה שלו, בפרופיל נמוך", מספר שיסל, "והצעתי לו להפוך אותה לממוסדת יותר". סנדק: "הוא אמר לי שאני עדיין מתנהג כאילו אני מבריח ספינות מעפילים אחרי שהבריטים כבר עזבו את הארץ".

קנאביסנדק קיבלה מימון על-ידי חברה קנדית קטנה בשם אורה הלת', אך זו לא עמדה באתגרים של שוק הקנאביס העולמי, ובסופו של דבר לא העבירה את המימון. כך נוצר הקשר עם קנטק, שרכשה את השליטה בקנאביסנדק והכניסה אותה לתוך חברה משלה בשם "עץ הדעת", שכללה גם שני בתי מרקחת, בתל אביב ובפרדס חנה, ייעודיים לתחום הקנאביס.

כעת עץ הדעת מהווה גם מעין מועדון חברים למטופלים, שיכולים להיעזר בה משלב הייעוץ על קבלת רישיון, דרך ההתקשרות עם הרופא, המשך בייעוץ לבחירת הזנים ועזרה בלימוד כיצד להשתמש במוצר - איך לגלגל; איך לשלב אותו בסדר היום. מועדון החברים כולל גם הנחות לחברים, הרצאות ואירועים.

סיפור דומה הוא של החווה "הדולפין הירוק" שהקים אורן דולפין, היום סמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה. "אני ממשפחה של רופאים וחקלאים, כך שהחלום הזה היה טבעי עבורי, אבל לא הצלחתי לגייס את המימון", מספר דולפין. "אז הכרתי את נצח, שחלם את אותו חלום, אבל עם יכולת כלכלית". כך גויס גם הוא לקנטק.

פעילות הגידול העיקרית של קנטק נעשית בכפר הס, ומשלבת גידול בחממה חיצונית וגידולי פנים על פני כ-50 דונם. המפעל שאליו עומדת החברה להיכנס באבן יהודה, לשעבר המפעל של תרימה, הוא בעל קיבולת ייצור של 40 טונות בשנה.

עד שכל הפעילות הזו תהיה מוכנה, חתמה קנטק על הסכם זיכיון בלעדי בישראל עם ענקית הקנאביס הקנדית אורורה, להזמנת מינימום 4 טונות קנאביס בשנה, לטובת אספקה קבועה ויציבה של מוצרים טריים, מובחרים ואיכותיים ("פרימיום") לטובת המטופלים בישראל, והיא תהיה הנציגה הבלעדית בישראל של אורורה.

נצח ישראל, מנכ"ל קנטק, אמר כי "ההסכם כולל מיקוד רב באיכות ובטריות - לא יאוחר משלושה שבועות לאחר תהליך הייבוש תגיע הסחורה מקנדה לישראל. מדובר בקנאביס שגודל בתנאי INDOOR, עם תקן EU-GMP, ללא הקרנת בטא או גמא, עם הדירות של עד 10%, במטרה לספק למטופלים עקביות בקבלת המוצרים ובאיכותם.

"אנחנו סבורים שלמטופלים בקנאביס רפואי בישראל מגיע לקבל מהמוצרים הטובים שיש לעולם להציע, בהדירות קבועה, באמצעות זנים ספציפיים שאינם משתנים. הסחורה הראשונית נחתה בישראל ותגיע למדפים בדצמבר".

על אחורי הקלעים של העסקה הבלעדית בישראל הוא מספר: "חברות רבות בישראל ניסו לעשות הסכם עם חברת אורורה. לשמחתי, אחרי דין ודברים ארוך בניצוחו של דוד שיסל, סמנכ״ל החברה, נפתחה הדלת לישראל, ובקרוב המטופלים ייהנו מהפירות".

כמה כסף השקעתם בקנטק עד היום?
ישראל: "בקבוצה כולה הושקעו כ-45 מיליון שקל. עץ הדעת הוא היום עסק מכניס, בגרמניה אנחנו שיווקנו עד היום רק כ-6 קילו, בקושי ברייק איוון, כי אין סחורה. עכשיו, בזכות הקשר עם אורורה, דברים ישתנו, כי ביקוש יש. הגרמנים לא מוכנים לקבל סחורה שיש בה סטיה של יותר מ-10% בחומרים הפעילים, ולא מוכנים לקבל קרינת בטא או גמא, ואין מקומות מחוץ לקנדה עם סחורה ברמה ואיכות כאלו".

שיסל: "להקמה של החווה בכפר הס אנחנו צריכים עוד שנה וחצי, ובינתיים אנחנו מגדלים על האדמה של טוגדר. זה קציר שכבר עשינו, שלא מיועד לגרמניה, כי הסחורה, כמו רוב המוצרים בעולם, לא עומדת בקריטריונים שלהם, אבל בהחלט מתאימה לשיווק בארץ".

אתם מכוונים לבורסה?
ישראל: "כן, לא בטוח שבישראל. אנחנו מתעניינים בנאסד"ק. אבל אנחנו רוצים להגיע לא עם בלון נפוח ולא עם תחזיות. השוק רוצה מוצר יציב, לא ממונף, עם הצלחה מוכחת מהעבר".

קפאונו: "התרבות הארגונית של החברה מאוד חשובה לנו. אנחנו עובדים על דברים מאוד מוסריים, דברים אתיים כדי ליצור דרך של אמת. החברה שלנו מלאה באנשים שאכפת להם".

ישראל: "במקום תקנות של החברה יש לנו תקנון של מוסריות ודוגמה אישית, וללכת בדרך הישר". 

עוד כתבות

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

נהר הסיין בפריז / צילום: ap, Pavel Golovkin

הישג נועז באולימפיאדת פריז: הפיכת נהר הסיין לבטוח לשחייה

במשך עשורים לא הצליחה פריז לנקות את נהר הסיין, שמזוהם ממי ביוב ● לקראת האולימפיאדה, שתכלול שחייה ושיט בנהר, היא מוכרחה לעשות זאת ● אבל לא כולם מאמינים שזה אפשרי, "צריך תוכנית אחרת", אומרת האלופה האולימפית בשחייה במים פתוחים

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

חברת TRULLION / צילום: TRULLION

"כמו מערב פרוע": חרדי אמריקאי וחילוני יוצא 8200 הקימו חברה מבטיחה

מאחורי חברת טרוליון עומדים חרדי אמריקאי וחילוני יוצא 8200 שחולקים חזון משותף: ייעול עבודה חשבונאית בארגונים באמצעות בינה מלאכותית • נגד מה הם מתחרים? "הלקוחות שדבקים באקסל" ● הסטארט-אפים המבטיחים

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

שינוי במאזן הכוחות: איראן תקבל השבוע מטוסי קרב מדגם סוחוי 35

לפי סוכנות הידיעות האיראנית הממלכתית, איראן תקבל כבר בשבוע הבא אספקת מטוסי קרב מדגם סוחוי 35 ● כיום חיל האוויר של משטר האייתוללות מתבסס על מטוסים מיושנים מאוד כמו פנטום - כך שמאזן הכוחות האווירי הנוכחי צפוי להשתנות, אך ישראל עדיין מתקדמת יותר

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

סיכום שווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המשקיעים חוזרים לטרנד שמרוויח מהריבית - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם ● המתיחות שהביאה את מדד הפחד לשיא של חמישה חודשים והאפשרות להרוויח ממנו ● הסימנים שמעידים כי תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש ● וגם: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס / צילום: Reuters

דיווח בארה״ב: הנהגת חמאס שוקלת לעזוב את קטאר לטובת המדינה הזו

על פי הוול סטריט ג׳ורנל ברקע המו״מ השברירי לעסקת חטופים והלחץ שמופעל עליהם, בכירים בהנהגה המדינית של חמאס פנו לשתי מדינות באזור ובהן עומאן