טיקטוק מטילה מגבלות על חשבונות בני הנוער

הרשת החברתית הסינית תהפוך את החשבונות של בני 13-15 ל"פרטיים" כברירת מחדל, ורק חברים מאושרים יוכלו לצפות בתוכן המפורסם בהם • בסרטונים של בני 16-17 יוכלו להשתמש רק מי שהוגדרו כחברים של בעלי הפרופיל

טיקטוק / צילום: שאטרסטוק
טיקטוק / צילום: שאטרסטוק

הרשת החברתית הסינית טיקטוק הודיעה היום (ד') על צעד שנועד לשפר את רמת הפרטיות של בני הנוער הצעירים שמשתמשים בפלטפורמה. על-פי ההודעה, חשבונותיהם של בני 13-15 - גיל המשתמשים הצעיר ביותר המותר בפלטפורמה, יוגדרו מעתה "פרטיים", כברירת המחדל. אלה יוכלו מעתה להפוך את חשבונם לציבורי באופן יזום בלבד.

משמעות הצעד היא שצפייה בפרופילים של בני גילאים אלה, תתאפשר רק לחברים שאושרו על-ידי בעלי החשבון. על-פי ההודעה, "השינוי נובע מתוך הגישה הכוללת שנוקטת טיקטוק השואפת להבטיח שחברי הקהילה הצעירים יותר יוכלו להחליט באופן אקטיבי האם הם רוצים לפתוח את החשבון שלהם לעיני הציבור ולבצע בחירות מושכלות לגבי התוכן שהם בוחרים לשתף, ועם מי הם בוחרים לשתף אותו".

בפועל, יתבטא שינוי המדיניות באופן הבא: בהגדרות הפרטיות לתגובות לתכנים, תבוטל האפשרות "כולם" ויישארו האפשרויות ל"חברים", או "אף אחד". הגדרות סרטוני דואט וסטיץ' ישונו כך שחברי טיקטוק אחרים לא יוכלו להשתמש בתוכן שנוצר על-ידי משתמשים בני 13-15. גם חשבונותיהם של בני 16-17 יוגבלו כך שרק חבריהם יוכלו לעשות שימוש בסרטונים שלהם.

מגבלות חדשות שייושמו בטיקטוק הן מעתה הגבלת האפשרות להוריד סרטונים למכשיר הטלפון רק מחשבונות של בני 16 ומעלה. ההגדרה "הצע את חשבונך לאחרים" תעבור מעתה למצב כבוי כברירת מחדל.

שינויים אלה מתווספים לעדכונים האחרונים של טיקטוק בתחום בטיחות ופרטיות כמו הגבלת שליחת הודעות ישירות וקיום שידורים חיים לחשבונות של בני 16 ומטה וכן הגבלת קנייה, שליחה וקבלה של מתנות וירטואליות למשתמשים בני 18 ומטה.