העסקת גרונאו כיועץ הוארכה בשנתיים בשל הטיפול בטלפוניה של בזק ומחירי השוק הסיטונאי

משרד התקשורת האריך את העסקתו של פרופ' ראובן גרונאו בשנתיים, תוך שהוא מציין את הצורך בעדכון המחירים בשוק הסיטונאי ובנוסף לנוכח טענותיה המקדמיות של בזק בכתב ובאמצעי התקשורת

פרופ' ראובן גרונאו / צילום: אייל יצהר
פרופ' ראובן גרונאו / צילום: אייל יצהר

משרד התקשורת האריך את ההתקשרות עם פרופ' ראובן גרונאו בשנתיים, וזאת על רקע הערכה שלו כי נוכח התגובות המקדמיות של בזק לשימוע בנושא הטלפוניה בכתב ובאמצעות כלי התקשורת, הוא צופה כי המשרד יידרש לכך באופן רחב ומקיף.

מבקשת המשרד להארכת ההסכם עם גרונאו עולה כי באפריל 19 נחתם הסכם ייעוץ עם גרונאו עד סוף 2020. העבודה שלו ביחד עם אגף הכלכלה נוגעת לנושא מחירי הטלפוניה של בזק. כידוע, המשרד יצא לפני כחודש בשימוע במטרה להפחית את מחירי הטלפוניה של בזק בהיקף של 40% ותוך הקטנת הרווח של החברה ב-400 מיליון שקל בשנה.

לדברי משרד התקשורת, לנוכח ניתוח התגובות לשימוע, המשרד הגיע למסקנה כי היקף העבודה יהיה גדול משחשב. המשרד מעריך כי לצורך השלמת אבני-הדרך שנותרו, לרבות נושאים נוספים כגון בניית מתודולוגיות לתמחור שירותים סיטונאיים, יידרשו כשנתיים נוספות, ולכן מבקשים במשרד להאריך את ההסכם עם גרונאו עד סוף 2022.

עוד נכתב במסמך כי העבודה של גרונאו תידרש לבחינת ההשפעה של הפגיעה בהכנסות בזק מטלפוניה על פרויקט הסיבים שהיא עתידה להיכנס אליו בשבועות הקרובים.

נדגיש כי בחודשים הקרובים, כל עוד לא ייכנס שר תקשורת חדש לתפקידו, לא צפויות להתקבל החלטות בנושא, מה שאומר שכניסתה של ממשלה חדשה עשויה להביא לבחינה מחדש של הנושא.

השבוע נחשף בגלובס כי בזק שכרה את חברת המחקר הרגולטורי CULLEN, שהציגה נתונים על כך שבאירופה הרגולטורים הפסיקו לפקח על מחירי הטלפוניה לפני 10 שנים.

ממשרד התקשורת נמסר: "פרופ' ראובן גרונאו נחשב למומחה בעל שם עולמי המייעץ למשרד בנושא תעריפי הטלפוניה הקמעונאית, נושא אשר בימים אלה נמצא תחת שימוע.
העסקתו הוארכה הן לצורך המשך טיפול בנושא זה והן לצורכי ייעוץ בנושאים אחרים העומדים לפתחו של המשרד".