גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"במליסרון הרגשתי קצת בעל בית": אבי לוי מדבר על הפרידה מענקית הקניונים ומליאורה עופר

יותר משנה לאחר שפרש מניהול ענקית הקניונים, סופר לוי רווח של מאות מיליוני שקלים "על הנייר" מהשקעתו בלהב אל.אר ● הוא לא מסתכל אחורה בזעם ("היחסים עם ליאורה עופר בסדר גמור"), וסבור כי מוקדם להספיד את הקניונים ("גם אני ביצעתי רכישות אונליין, אבל חסרה החוויה של לפגוש אנשים")

אבי לוי, יו"ר ושותף בחברת להב אל.אר / צילום: אביב אברמוב
אבי לוי, יו"ר ושותף בחברת להב אל.אר / צילום: אביב אברמוב

לפני כשנה, כשאבי לוי נהפך לבעל השליטה בחברת הנדל"ן להב אל.אר, במהלך שכלל השקעה של קרוב ל-110 מיליון שקל, הוא לא העלה על דעתו אפשרות לזעזוע הענקי שהתחולל זמן קצר לאחר מכן בשווקים, ובכלל בעולם, בעקבות התפשטות וירוס הקורונה.

בהשפעת הקורונה, נראה כי ההחלטה המפתיעה שקיבל לוי ב-2019, לעזוב את ניהול ענקית הקניונים מליסרון בשל חוסר הסכמות בינו לבין בעלת השליטה ליאורה עופר, בקשר לסוגיית התגמול ההוני שייקבל, נעשתה בתזמון מצוין עבורו. 

במספרים, ההשקעה שביצע לוי במניות להב בתחילת 2020 ושהפכה אותו לבעל השליטה בחברה, נעשתה לפי מחיר מניה של 2 שקלים, בעוד מחיר המניה הנוכחי כבר חצה רף של 4 שקלים. זאת, בין השאר, על רקע העלייה בהיקף הפעילות של החברה מאז שנהפך לוי לגורם הדומיננטי בה ומונה ליו"ר שלה, לצד הזרמות הון משמעותיות שנעשו לתוכה והעסקה שחתם לרכישת חברת דלק ישראל (ראו מסגרת). 

נכון להיום, נסחרת להב אל.אר בשווי שוק שמגיע כבר לכמעט מיליארד שקל, אחרי שמנייתה יותר מהכפילה את ערכה בשנה האחרונה, וגיוסי הון של כ-300 מיליון שקל שביצעה. לוי, שכבר השקיע כ-200 מיליון שקל במניות החברה (44% מההון), מורווח כיום "על הנייר" יותר מפי שניים - עם שווי החזקות של כ-430 מיליון שקל.

במבט על השנה החולפת אומר לוי, שבקרוב יגיע לגיל הפרישה לפנסיה (67): "כנראה ידעתי מה אני עושה, והאמנתי בחברה, ביכולות שלה ובאנשים שיש פה, שבלעדיהם לא היינו מגיעים לאן שהגענו, ואני נהנה מפירות ההשקעה. אני גם מודה לאלי להב שפינה לי את הדרך ונתן לי לקחת את הבכורה והשליטה בחברה, בלי למכור מניות, אלא בהסכמה להידלל בהחזקות, והוא עדיין שותף בחברה".

"גם במליסרון הרגשתי קצת בעל בית"

לוי נחשב לאחד מהדמויות הוותיקות והבכירות בתחום הנדל"ן המסחרי בישראל. חלק משמעותי משנות הפריחה שלו בענף היה תחת החברות בשליטתה של המיליארדרית  ליאורה עופר, תחילה בניהולה של החברה הפרטית עופר השקעות, ובהמשך, בין השנים 2012-2019, בראשות חברת מליסרון הבורסאית, בתקופה שבה פעילותה צמחה בצורה משמעותית.

לצד צמיחת הפעילות של מליסרון, שנהפכה לשחקנית מובילה בתחום הקניונים בישראל, במהלך שנות עבודתו בחברה צבר לוי הון עצום, שהפך אותו לאחד המנהלים השכירים העשירים במשק. ההון שצבר במהלך שנות עבודתו במליסרון, הוערך בסכום כולל של חצי מיליארד שקל - עיקר הסכום שווי השוק של מניותיו בחברה, והשאר מימושי מניות שביצע ועלויות העסקתו השנתיות השוטפות.

אחרי 7 שנים כמנכ"ל מליסרון, במהלך 2019 נהפך חידוש הסכם העסקתו של לוי בחברה לסאגה שנמשכה כמה חודשים. זאת, בשל רצונו לרכוש חבילת מניות גדולה של החברה  באמצעות מימון שתעמיד לו בעלת השליטה - שמצדה הנגדה לרעיון. 

בסופו של דבר, הודיע לוי על החלטתו לעזוב את תפקידו. עם הודעת הפרישה הסביר כי "מתוך רצון להמשיך ולהוביל את צמיחתה, ביקשתי לרכוש מניות נוספות של החברה, בסכום של כ-300 מיליון שקל. ביקשתי מבעלת השליטה הלוואה צמודה למדד בסכום של כ-225 מיליון שקל. ההלוואה היתה אמורה להיות מובטחת במניות הנרכשות ובערבות אישית מלאה שלי, עם תנאי 'ריקורס' מלא".

את פרידתו הרשמית ממליסרון עשה לוי באוקטובר 2019, באחד האקזיטים המרשימים של מנהל שכיר בשנים האחרונות, עם מכירת עיקר החזקותיו בחברה תמורת כ-280 מיליון שקל - הון ששימש אותו בהמשך להשקעה בלהב.

את המכירה ההיא, של קרוב ל-3% מהונה של מליסרון, ביצע לוי לפי מחיר מניה של 216 שקל - לא רחוק מרמת השיא שקבעה חודשים ספורים לאחר מכן (כ-240 שקל), וגבוה בכ-20% מערכה הנוכחי (כ-180 שקל), שנשחק בתקופת הקורונה. מניית מליסרון, שחולשת בין השאר על נכסים כמו קניון רמת אביב והקריון שבקרית ביאליק, ירדה בשנה האחרונה בכ-20%. 

אתה מתגעגע למליסרון?
לוי: "אהבתי את מליסרון ונהניתי שם. היחסים שלי עם ליאורה עופר בסדר גמור, ואני מסתכל על התקופה שהייתי שם בגאווה, אבל טוב לי איפה שאני היום - ואני נהנה ממה שאני עושה וגאה בכך".

איך זה להיות בפוזיציה של בעל השליטה לעומת שכיר?
"גם בתקופתי במליסרון, לא הייתי מגדיר את עצמי כשכיר קלאסי. הרגשתי שותפות בחברה, הייתה לי אחריות, היה לי חופש פעולה מוחלט וגם הייתה לי החזקה לא קטנה שם. לכן, גם שם הרגשתי קצת בעל הבית".

לנוכח משבר הקורונה, הסתיימה להערכתך תקופת הפריחה של הקניונים?
"פעילות הקניונים ממש לא עברה מהעולם. הקורונה תחלוף, והקניונים יחזרו לפרוח. גם חברת מליסרון, שיש לה קניונים מאוד מוצלחים ומהטובים שיש בישראל, תפרח. אמנם עכשיו בגלל הקורונה אנשים מבצעים רכישות באונליין, אבל אני מעריך שבסופו של דבר, הכל יחזור לאיתנו. גם אני ביצעתי רכישות אונליין, אבל חסרה לי החוויה של לקנות, למדוד ולפגוש אנשים, ואני מאוד מחכה לרגע שיתאפשר לנו לצאת להיפגש עם אנשים ולהתחבק.

"האדם הוא חיה חברתית, וכשתחלוף הקורונה נרצה שוב ללכת לבתי קפה, למסעדות, לקנות בגדים ולראות ולהיראות. אנשים במצב הנוכחי הם כמו קפיץ דרוך, ומחכים שהוא ישתחרר כדי לחזור למה שהיה. אם יהיו בקניון חנויות שלא יצליחו לאחר החזרה לשגרה, אז יחליפו אותן חנויות אחרות, אבל אני לא רואה מהפכה בענף - ומעריך שהדברים יחזרו להיות כפי שהיו לפני כן".

לדבריו, "צריך לזכור שלא בונים קניונים חדשים, ושכמות האוכלוסייה גדלה. אמנם השנה האחרונה בעייתית, אבל כמגמה ההכנסה הפנויה גדלה, כך שבטווח הארוך הצריכה תגדל והמצב הנוכחי לא יישאר לנצח".

"עשינו מהלכים גדולים בשנה האחרונה"

על להב אל.אר אומר לוי: "זו הייתה שנה מאוד מעניינת, ועשינו בה כמה מהלכים גדולים. בעיקר הגדלנו את הפעילות שלנו בגרמניה, שזו ליבת הפעילות של החברה".

להב מחזיקה כיום בעשרות מרכזים מסחריים ברחבי גרמניה, נוסף על כ-90 מתקנים סולאריים על גגות בישראל, בהיקף המתקרב ל-5 מגוואט, ובאחרונה היא השלימה את רכישת השליטה (70%) בחברת דלק ישראל תמורת כ-525 מיליון שקל (יחד עם שותפים).

שותפו העיקרי של לוי בלהב אל.אר הוא אלי להב, שיחד עם בת זוגו לשעבר, חגית להב, מחזיק בכ-11% מהון החברה. הדמויות הפעילות הבולטות בחברה הם סגן היו"ר איליק רוז'נסקי והמנכ"לית חוה זמיר-טואף, שניהם יוצאי חברת דלק נדל"ן, שנשלטה בידי יצחק תשובה וקרסה בעקבתו המשבר העולמי של 2008. 

לדברי לוי, "במהלך השנה האחרונה נכנסנו להשקעה במרכזי מסחר נוספים בגרמניה, כך שכיום אנחנו מחזיקים בכ-75 מרכזים ומנהלים נכסים בהיקף של קרוב ל-1 מיליארד שקל (כולל חלק השותפים א"ל) ברחבי גרמניה. זה עסק שהוכיח את עצמו, במיוחד בשנה האחרונה, שהייתה שנת הקורונה".

עוד לדבריו, "רוב המרכזים המסחריים שלנו בגרמניה הם שכונתיים וקטנים יחסית, בגדלים שנעים בין 1,500-4,000 מ"ר כל אחד, וכוללים בעיקר סופרמרקטים, חנויות פארם, חנויות עשה זאת בעצמך (DIY) ודומות להן. במהלך הסגרים בגרמניה, הרוב הגדול של הנכסים שלנו היו פתוחים, והוכיחו את עצמם בתקופה מאתגרת זו. גם באלה מהם שהיו סגורים, אף אחד מהדיירים לא ביקש הפחתה או דחייה של דמי שכירות, ודווקא החברה היא שהציעה לשוכרים הקלות".

לוי מסביר כי "בגרמניה המצב מנוהל בצורה שונה מאשר בישראל. שם עובדים לא יצאו לחל"ת, הממשלה מסייעת לעסקים בהעסקת העובדים ישירות, והעסקים ממשיכים לשלם את שכר הדירה".

עוד הוא מספר כי "את עסקאות הרכישה שלנו בגרמניה ביצענו לפי סדרי גודל של כ-8% תשואה, בעוד שבאחרונה מימשנו חלק מהנכסים ברמות של סביב כ-5% תשואה. אלה הם נכסים עם רמת ביקוש גבוהה מאוד, במיוחד כיום, לאור ההצלחה שהם הוכיחו בתקופת הקורונה, מבחינת נחיצות העסקים הפועלים בהם ויכולת ההישרדות שלהם.

"יש שם עוד לאן לצמוח, אם כי כיום הרבה יותר קשה למצוא נכסים בתשואות שרכשנו בעבר. אבל גרמניה זו מדינה גדולה, עם הרבה מרכזים מסחריים שכונתיים, ואנחנו בוחנים מה עוד אנחנו יכולים לעשות שם בתחום".

"נמשיך לפתח את תחום האנרגיה הסולארית"

תחום הפעילות הנוסף של להב מתרכז באנרגיה סולארית, ובו התחילה לפעול כבר ב-2012. לוי מציין כי בשלב הנוכחי, הפעילות הסולארית מניבה ללהב הכנסות שנתיות המתקרבות ל-10 מיליון שקל, וכי "יש עוד לא מעט פעילות בצנרת, משום שזה תחום שאנחנו רוצים להמשיך ולפתח. השוק נותן לו ערכים מאוד גבוהים".

יש הצדקה לפופולריות הגואה של חברות אנרגיה ירוקה בבורסה?
"תחום האנרגיה הירוקה הוא תחום חם, ובצדק, משום שכולם רואים את הצמיחה שיש בו. ממשלות מתחייבות לגידול בשימוש באנרגיה ירוקה, ואצלנו הממשלה הודיעה שהיא מצפה שבתוך כמה שנים השימוש במקורות אנרגיה ירוקה יגיע לכ-30% מסך היקף האנרגיה. לכן, אני מעריך שגם בתחום זה אנחנו נגדל בצורה משמעותית, והוא יהיה נדבך חזק מסך הפעילות שלנו. ברגע שנהיה בגודל הנכון, נשמח גם להנפיק את הפעילות הזו, אבל אנחנו עוד לא שם". 

"דלק ישראל תציף ערך גבוה מאוד"

לפני כחודשיים רשמה חברת להב אל.אר. קפיצת מדרגה משמעותית בהיקפי הפעילות שלה, עם השלמת רכישת השליטה בחברת דלק ישראל (70%) מידיה של קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, תמורת 525 מיליון שקל - בעסקה שנעשתה יחד ובחלקים שווים עם איש העסקים אורי מנצור. דלק ישראל פועלת בתחום של תחנות דלק וחנויות נוחות ברחבי ישראל.

על עסקה זו מספר אבי לוי לגלובס: "עבדנו קשה כדי להיכנס לדלק ישראל, ואנחנו חושבים שזו עסקה טובה מאוד. אני גם מעריך שנממש את האופציה שיש לנו להגדלת ההחזקות בדלק. אנחנו סבורים שיש בדלק ישראל פוטנציאל גדול, ועובדים על פיצולה: מצד אחד חברת נדל"ן - דלק נכסים ישראל, שאליה נעביר את תחנות הדלק הנמצאות בבעלות, ומצד שני פעילות הקמעונאות והדלקים". לדבריו, "הנכסים של דלק ישראל אינם משוערכים נכון להיום, והפיצול והעמדת הנכסים לפי כללי החשבונאות (IFRS) יציפו ערך גבוה מאוד".

"מעבר למישור החשבונאי", מוסיף לוי, "הצפת הערך תגיע מעצם הפיצול ומיקוד פעילות הנדל"ן, עם ניצול זכויות בנייה בתחנות הדלק שלא נוצלו עד היום, הגדלת הפעילות של רשת חנויות הנוחות 'מנטה' ויצירת מרכזים מסחריים שכונתיים סביב תחנות הדלק. יש גם תחנות דלק עם זכויות בנייה גם למגורים".

באיזה היקפי פעילות מדובר?
"יש לנו 55 תחנות דלק, עם אפשרות להגדיל את הזכויות, ולפי המצב הקיים, נוכל להקים ולהשביח יותר מ-10 אלף מ"ר בטווח של שנתיים-שלוש. מלבד פעילות הנדל"ן סביב התחנות, אנחנו גם פתוחים לכל פעילות נדל"ן אחרת, כשפעילות הנדל"ן של להב תישאר ממוקדת בחו"ל, ואילו דלק נכסים תתמקד בישראל".

מתחם תדלוק וחנות 'מנטה' של דלק ישראל / צילום: תמר מצפי

"רוצים להגדיל את מספר חנויות 'מנטה'"

לגבי זרוע הקמעונאות, אומר לוי: "יש גם פה פוטנציאל גדול להשבחה וצמיחה במכירות. אנחנו רוצים להגדיל גם את שטחי הפעילות וגם את מספר חנויות הנוחות 'מנטה', שכיום יש כ-170 מהן".

אתה לא חושש מהירידה בצריכת הדלקים המסורתית?
"תחום הדלקים נפגע בשנת הקורונה, כי הרבה אנשים עובדים מהבית ולא נוסעים, ויש ירידה בצריכת הדלק. אבל אנחנו מקווים ומאמינים שבתום עידן הקורונה נחזור לפעילות מלאה. אמנם יש כאלה שטוענים שעולם הדלקים יעלם או ייפחת, אבל עוד יש דרך מאוד ארוכה עד לשם. אני לא רואה היעלמות של תחנות הדלק".

השותף של להב בעסקת דלק ישראל, אורי מנצור, הוא איש עסקים ירושלמי המוכר לחובבי הספורט כנשיאה לשעבר של קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים. כיום מחזיק מנצור, בין השאר, במפעל ופורג'ט (Vaporjet) באופקים, הפועל בתחום הבדים הלא-ארוגים המהווים חומר גלם לייצור מגבונים לחים וחיתולים חד-פעמיים.

על מנצור מספר לוי כי הוא "שותף גם בפעילות שלנו בגרמניה מתחילת הדרך, עם החזקה של 25% בנכסים, וכבר כמעט 6 שנים עובד עם החברה, בשותפות מכובדת שהצדדים מאוד נהנים ממנה. בעסקה של דלק ישראל, התנהלנו תקופה ארוכה עם רמי לוי, וכשהוא ירד מהפרק פנינו למנצור, שהסכים להצטרף אלינו בתוך 24 שעות מהרגע שדיברנו איתו. אני מניח שההסכמה המהירה שלו היא בגלל שהוא סומך עלינו ואוהב את השותפות איתנו". 

אבי לוי

בן 66 ● נשוי ואב ל-5, סב ל-4 נכדים ● יו"ר להב אל.אר מאז נובמבר 2019 ● בתפקידיו הקודמים שימש מנכ"ל מליסרון ומנכ"ל עופר השקעות

להב אל.אר

תחום פעילות: נדל"ן מניב בגרמניה, אנרגיה סולארית בישראל והחזקה בדלק ישראל ● יו"ר ובעל השליטה: אבי לוי ● מנכ"לית: חוה זמיר-טואף ● שווי שוק נוכחי: 970 מיליון שקל ● הכנסות ינואר-ספטמבר 2020: 57 מיליון שקל ● רווח נקי ינואר-ספטמבר 2020: 27 מיליון שקל

עוד כתבות

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

נעילה ירוקה באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע ● מדד שנגחאי עלה ב-1%

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג