גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"התאבדו" על המספר: ערוץ 20 הציע פי 5 מהמתחרים על השימוש באפיק 14

ערוץ 20 זכה במכרז שערכה הרשות השנייה על קבלת אפיק 14 בשלט ● לגלובס נודע כי ערוץ 20 שבשליטת המיליארדר יצחק מירילשווילי הציע במכרז 5 מיליון שקל - לעומת מיליון שקל שהציע ערוץ 24 ולעומת פחות מחצי מיליון שקל שהציע ערוץ הלא TV

אולפן ערוץ 20 / צילום: ערוץ 20
אולפן ערוץ 20 / צילום: ערוץ 20

ערוץ 20 "התאבד" על קבלת אפיק 14 בשלט: לגלובס נודע כי הערוץ שבשליטת המיליארדר יצחק מירילשווילי הציע פי חמישה יותר מהמתמודדים מולו תמורת הזכות להעביר את שידוריו באמצעות אפיק 14. במסגרת מכרז על האפיק שערכה מועצת הרשות השנייה הציע הערוץ הציע 5 מיליון שקל - לעומת מיליון שקל שהציע ערוץ 24 שבבעלות משפחת אדרי ולעומת פחות מחצי מיליון שקל שהציע ערוץ הלא TV שבבעלות באסם ג'אבר.

את אפיק 14 איכלס את שידורי ערוץ עשר מאז פיצול ערוץ 2 ועד מיזוג רשת עם ערוץ עשר, אז עברו שידורי הערוץ הממוזג לאפיק 13. שלושת הערוצים שהתמודדו על האפיק הם חלק מהערוצים הייעודיים שהוקמו בתחילת שנות ה- 2000 (ערוץ המוסיקה, הערוץ ברוסית, ערוץ מורשת שהפך בהמשך לערוץ 20 במתכונתו הנוכחית והערוץ בערבית).

ערוץ 20 הביע עניין לעבור לאפיק 14 בשלט כבר תקופה ארוכה, מיד לאחר שערוץ עשר הפסיק את שידוריו בו. את הסיבות לבקשה ניסח אז מנכ"ל הערוץ יורם כהן, שפנה לאחר המיזוג לשר התקשורת דאז איוב קרא ביקש להעביר את הערוץ כדי שיהפוך חלק ממקבץ הערוצים המסחריים, והסביר כי הקצאת אפיקים 12-14 לערוצים מסחריים נקבעה מתוך לסייע בשיווקם ובהנגשתם לציבור הרחב, להגדיל את שיעורי הצפייה ולהקל את התמצאות הצופים בסביבה טלוויזיונית דומה.

ערוץ 20 הוקם ב-2014 כערוץ ייעודי ולשידוריו קיבל את אפיק 20 בשלט, ששימש עד אז כערוץ "האח הגדול" בימים שהמותג היה בידי קשת. עם שינוי החקיקה הפך ערוץ 20 לערוץ זעיר, אך עם אספירציות של ערוץ גדול. הערוץ הקים חברת חדשות עם מהדורת חדשות יומית שהתיימרה להתחרות בערוצים המסחריים הגדולים בכל הקשור לקביעת סדר יום - עד עתה ללא הצלחה גדולה.

הערוץ, שאינו מתיימר להסתיר את הנטייה הימנית הברורה שלו והתמיכה הבלתי מסויגת בראש הממשלה בנימין נתניהו, אמור היה לכאורה להצליח לפנות לקהלים רחבים, שכן מתוצאות כל מערכות הבחירות האחרונות ובעיקר מהתמונה כפי שמצטיירת בסקרים האחרונים, חלק ניכר מתושבי מדינת ישראל נוטה ימינה. אבל אולי דווקא בגלל הנטייה הכה בוטה, נתוני הצפייה של הערוץ נמוכים, ושידוריו רושמים אחוזי צפייה בודדים. יש לכך כמובן גם משמעות על היכולת לייצר הכנסות מפרסום, שכן בהיעדר רייטינג או יכולת לייצר אימפקט, אין יכולת לנגוס נתחים מתקציבי הפרסום לטלוויזיה.

הקרבה לערוצים המסחריים, שנקנתה כעת תמורת 5 מיליון שקל, אומנם מקרבת פיזית את ערוץ 20 למיינסטרים, אבל זה ידרוש כעת גם קמפיין והשקעה בפרסום על-מנת להרגיל את הצופים למיקום החדש של הערוץ. 

סוגיית המיקום בשלט 

נזכיר כי סוגיית "המיקום בשלט" (האפיק בו משדרים ערוצי הטלוויזיה) שנויה במחלוקת. השאלה האם וכמה שווה לשלם עלתה סביב המכרז על האפיקים לקראת פיצול ערוץ 2, כאשר איש לא ידע לחזות מראש כיצד יגיבו הצופים. בקשת הימרו על הספרה 12, שדומה מאוד לספרה 2, ושילמו במכרז תמורתה כ-25 מיליון שקל. במבחן התוצאה קשת יצאה המנצחת הגדולה מפיצול הערוץ ומיזוג ערוץ עשר עם רשת שבאו שנה לאחר מכן.

עם זאת, ההימור של קשת על המספר בשלט היה חלק מסדרת מהלכים שגרמו לערוץ להצליח - הבעלות ששדרו על תכני החדשות, קמפיין מיתוג אגרסיבי, זרוע דיגיטלית חזקה ובעיקר תוכן שהצופים רצו לראות.

המעבר של ערוץ 20 לקרבת הערוצים המסחריים עשוי לשרת אותו מבחינת הקרבה לערוצים מולם הוא מבקש להתחרות, אולם יחדד מאוד את השאלה מה הסיבה בעטיה סובל ערוץ 20 משיעורי צפייה נמוכים: האם מדובר בהיעדר חשיפה לקהל - או שהצביון הברור של התוכניות והקו האחיד שעולה מהן מתאים לקהל מצומצם בלבד.

כאמור, מול ערוץ 20 התמודד ערוץ 24, אותו קנה מאיר אדרי לפני כשנתיים מקשת תמורת 15 מיליון שקל. הערוץ, שהתחיל את דרכו כערוץ מוסיקה, שינה צביון והפך לערוץ עם סדרות ותוכניות אולפן זולות בתחומי הבידור והמוסיקה. רכישת הערוץ על-ידי משפחת אדרי לא שינתה את מיקומו בתמהיל הפרסום באופן מהותי, וכמו הערוצים הזעירים האחרים, הנתח שהוא מקבל זניח.

מעניין לראות שגם ערוץ הלא TV מבקש להתקדם למיינסטרים: הערוץ, שפועל כיום באפיק 30, הוקם ב 2012 על-ידי קבוצת משקיעים יהודים וערבים בהובלת איש התקשורת בסאם ג'אבר. בשנת 2015 הגדיל גאבר את החזוקתיו והפך לבעלים הבלעדי של הערוץ. הערוץ עובד בשיתוף-פעולה מלא עם נכסי מדיה האחרים שבבעלות ג'אבר, והוא חלק מקבוצת תקשורת הכוללת את אתר Panet, שנחשב לאחד מאתרי החדשות המובילים בשפה הערבית במזרח התיכון עם טראפיק של 5 מיליון יוניק יוזרס (1.2 מתוכם בישראל), והשבועון "פנורמה".

כפי שנחשף בגלובס, בשנת 2019 הערוץ עבר לראשונה לרווחיות והחל במשא-ומתן מול ועדת המדרוג להכנסתו של הערוץ לחבר בוועדה בשל הגדלת הייצוג הערבי במיזם המדרוג. על-פי סקרים פנימיים שמבצע הערוץ, נראה כי 66% מהציבור הערבי מדווח כי הוא צופה בערוץ הערבי. כמו כן, בעשור האחרון ישנה צמיחה משמעותית על חשבון הערוצים הערביים הפופולריים בעולם כמו "אל ג'זירה" או MBC. הערוץ מתמקד בתכנים מקוריים ובענייני היום בחברה הערבית בישראל.

יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', מסרה בתגובה: "החלטת מועצת הרשות השנייה בעניין הזוכה לשימוש באפיק 14 היא מהחשובות שהתקבלו בשוק התקשורת בעת האחרונה, כיוון שהאפיק שבו משודר כל ערוץ משפיע רבות על הפוטנציאל המסחרי שלו. הצעת ערוץ 20, אשר זכה באפיק 14, מעידה כי הוא מתכוון להרחיב את קהל צופיו ולפנות לציבור הישראלי כולו. במקביל, המעבר לאפיק 14, כך אני מקווה, יתרום לתחרות בשוק הטלוויזיה המסחרית ויגדיל את נתח הצפייה הכולל. חברי מועצת הרשות השנייה מאחלים הצלחה להנהלת הערוץ במיקומו החדש".

עוד כתבות

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה"ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עמי את הכאב האיום של המלחמה"

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלה נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העילית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח, והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח

שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא ● פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● בלבנון דיווחו על עשרות מטרות שהותקפו בבת אחת בדרום המדינה ● צה"ל: סוכל פיגוע ליד חברון, מחבלת חוסלה אחרי שהסתערה עם סכין לעבר כוח ● עדכונים שוטפים