גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות, נאסד"ק קפץ 1.5%

מדד דאו ג'ונס התחזק ב-0.4% ומדד S&P 500 התקדם ב-0.8% ● נפט ברנט קפץ ב-2.1% ● סרגון טסה 32%, גילת המריאה 26% ● גולדמן זאקס ובנק אוף אמריקה עקפו את התחזיות ברבעון הרביעי ב-2020 ● באירופה: מדד דאקס נחלש ב-0.2%, פוטסי 100 נסוג 0.1% וקאק 40 ירד ב-0.3%

הבורסה בוול סטריט  / צילום : Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב
הבורסה בוול סטריט / צילום : Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:09

לאחר סיום המסחר התפרסמו הדוחות הכספיים של נטפליקס. הרווח למניה ברבעון הרביעי של 2020 עמד 1.19 דולרים, לעומת תחזיות אנליסטים של 1.39 דולר. ההכנסות עברו במעט את התחזיות והסתכמו ב-6.64 מיליארד דולר, לעומת תחזיות של 6.626 מיליארד דולר. הגידול במספר המנויים בעולם עמד על 8.5 מיליון, ביחס לתחזיות של תוספת של 6.47 מיליון מנויים.

23:04

המסחר בניו יורק ננעל בעליות שערים, כשהמשקיעים עוקבים אחר עונת הדוחות וכן אחר סימנים לחבילת תמריצים חדשה והאצה בחיסונים לקורונה בארה"ב. מדד נאסד"ק עלה ב-1.5%, מדד דאו ג'ונס התחזק ב-0.4% ומדד S&P 500 התקדם ב-0.8%.

מבין הישראליות, סרגון טסה 32%, גילת המריאה 26%, שתיהן כנראה בשל התלהבות מהעניין של Ark Investment, קרן השקעות בהובלת קתרין (קאת'י) ווד; וטבע עלתה ב-4.8%. בצד השלילי, פייבר נפלה 10.1% לאחר הורדת המלצה מ-UBS וסלקום איבדה 8.9% לאחר ההחלתה להימחק מהמסחר בניו יורק.

22:30

חוזה נפט מסוג ברנט למסירה במרץ קפץ ב-2.1%, 1.15 דולרים, וננעל במחיר של 55.9 דולר לחבית.

21:37

נפט מסוג WTI התחזק ב-1.2%, 62 סנט, וננעל במחיר של 52.3 דולר לחבית.

20:45

הזהב התחזק ב-0.6%, 10.3 דולרים, וננעל במחיר של 1,840.2 דולר לאונקיה. בכך השיב לעצמו חלק מהירידה של 1.2% שנרשמה ביום המסחר האחרון, ביום שישי.

20:20

בהמשך לזינוק של 19% בתל אביב, מניית גילת  קופצת 26% בנאסד"ק. החברה דיווחה על זכייה בהסכם בהיקף של מיליוני דולרים לצורך הרחבת הכיסוי לשני מפעילי רשתות סלולריות מרכזיים במקסיקו. נראה כי בנוסף, ובדומה לעליות במניית סרגון, המשקיעים מתלהבים מהעניין שמגלה בחברה Ark Investment, קרן השקעות בהובלת קתרין (קאת'י) ווד.

19:10

בורסות אירופה ננעלו בירידות: בפרנקפורט מדד דאקס נחלש ב-0.2%, בלונדון פוטסי 100 נסוג 0.1% ובפריז קאק 40 ירד ב-0.3%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי איבד 0.2%.

מניית קרל זייס מדיטק קפצה 6.7% לאחר דוחות חיוביים, החברה דיווחה על רווח תפעולי של 73.4 מיליו אירו ברבעון הראשון של שנת הכספים 20/21, לעומת 56.8 מליון אירו ברבעון המקביל בשנה הקודמת ועל רווח למניה של 0.52 אירו, לעומת 0.43 אירו ברבעון המקביל.

המועמדת של נשיא ארה"ב הנכנס ג'ו ביידן לתפקיד שרת האוצר ג'נט ילן, לשעבר יו"ר הפדרל ריזרב, קוראת בשימוע בסנאט למחוקקים "לפעול בגדול" כדי להימנע ממיתון ולהניח בצד את החששות מהחוב הלאומי התופח. לדבריה, הצוות של ביידן יתייחס לפרקטיקות "הלא חוקיות, לא הוגנות והפוגעניות" של סין.

17:40

בין המניות שמרכזות עניין: שברון , בואינג  ואמריקן אקספרס  מובילות את הדאו בעליות של יותר מ-2% כל אחת. ג'נרל מוטורס  קופצת 7.5% לאחר שהודיעה על שיתוף פעולה עם מיקרוסופט בתחום הרכב האוטונומי. מודרנה  יורדת ב-5%.

16:44

מניית חברת הטכנולוגיה סיוה  עולה בפתיחת המסחר לאחר שבנק ההשקעות Cowen העלה את מחיר היעד למניה מ-51 דולר ל-62 דולר, ונשאר בהמלצת תשואת יתר.

16:30

המסחר ביום האחרון לכהונתו של הנשיא דונלד טראמפ נפתח בעליות: מדד דאו ג'ונס מתחזק ב-0.8%, מדד נאסד"ק עולה ב-1% ומדד S&P 500 מתקדם ב-0.8%. אתמול לא התקיים מסחר בשל יום מרטין לותר קינג.

המועמדת לתפקיד שרת האוצר בממשל ביידן, יו"ר הפד לשעבר ג'נט ילן, תופיע היום בשימוע בפני ועדת הכלכלה של הסנאט. היא צפויה לומר כי המדינה נמצאת בדרך למיתון משמעותי אלא אם "יפעלו בגדול".

מניית סרגון , מזנקת ביותר מ-25%. ספקית הטכנולוגיה לספקיות תקשורת אשר דישדשה בחודשים האחרונים, זינקה ביום שישי ב-54% במחזור מסחר גבוה פי 33 מהממוצע. ככל הנראה, המשקיעים התלהבו מהעובדה ש-Ark Investment, קרן השקעות בהובלת קתרין (קאת'י) ווד, הגדילה את ההחזקה שלה. 

בנק ההשקעות UBS מוריד את ההמלצה למניית פייבר  מנייטרלי למכירה, ובמקביל מעלים את מחיר היעד ל-190 דולר ממחיר יעד קודם של 148 דולר (המחיר בסוף השבוע עמד על 267 דולר). מניית החברה עלתה ב-730% ב-2020.

כלכלני UBS מעריכים שפייבר, שפיתחה פלטפורמה אינטרנטית לחיבור בין פרילנסרים ללקוחות, תהנה בטווח הארוך מניחה בזכות מגמות שונות ובהן הגדלת הגמישות של כוח האדם, התרחבות גיאוגרפית והתרחבות במספר הקטגוריות. הם צופים צמיחה שנתית ממוצעת של 32% בהכנסות החברה בשנים 2020-2025. עם זאת, ברמות המחיר הנוכחיות הם מעריכים שרמות הסיכון/סיכוי משקפות אפשרות לדאונסייד. לפי UBS, המניה נסחרת בשיא לאחר עליה של 230% בחצי שנה, לעומת עליה של 17% במדד S&P.

התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים עולה לרמה של 1.11%. הדולר נחלש ב-0.3% מול סל המטבעות ומתחזק מול הין היפני ב-0.3% לשער של 103.9 ין לדולר. הליש"ט מטפסת ב-0.2% לשער של 1.36 דולר לליש"ט והאירו עולה ב-0.4% לשער של 1.21 דולר לאירו. הזהב מתחזק ב-0.4% ונסחר סביב 1,838 דולר לאונקיה, נפט מסוג WTI מוסיף 0.9% למחיר 52.8 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט קופץ ב-1.7% למחיר 55.7 דולר לחבית.

15:35

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות של 0.7%-0.8%.

גולדמן זאקס היכה את התחזיות ברבעון הרביעי של 2020 ורשם רווח של 12.08 דולר למניה, הרבה מעל הקונצנזוס שעמד על תחזית רווח של 7.47 דולרים למניה. המניה עולה בטרום מסחר ב-2%.

ענקית השירותים הפיננסיים אמריקן אקספרס זכתה להעלאת המלצה מצד ג'י.פי. מורגן שהעלה אותה בשתי דרגות: מ"תת משקל" ל"משקל יתר".

14:00

בנק אוף אמריקה פרסם דוחות לרבעון הרביעי ועקף את תחזיות השוק. הרווח למניה הסתכם ב-59 סנט - מעל לתחזיות השוק שצפו רווח של 55 סנט למניה. ההכנסות הסתכמו ב-20.1 מיליארד דולר לעומת הצפי של האנליסטים בשוק להכנסות של 22.3 מיליארד דולר.

13:15

מניית Kape שנסחרת בלונדון עולה ב-4.5% לאחר שהחברה, שבשליטת טדי שגיא ובניהולו של עידו ארליכמן, דיווחה על תוצאות טובות לשנת 2020. החברה, העוסקת בתחום אבטחת הסייבר מצפה לסכם את 2020 עם הכנסות של כ-122 מיליון דולר, צמיחה של 85% לעומת 2019, ועם EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 39 מיליון דולר, עלייה של 168%. המנכ"ל ארליכמן מסר כי "בעוד מגפת הקורונה יצרה אי וודאות גלובלית, הצורך בפתרונות אבטחת סייבר איכותיים התחזק משמעותית. בנוסף לעובדה שהצלחנו לעמוד ביעדי הצמיחה שלנו לשנת 2020, השקנו פתרונות אבטחה חדשים ויוזמות טכנולוגיות חשובות שיתמכו בהגדלת בסיס הלקוחות שלנו".

11:40

מגמה מעורבת בבורסות אירופה. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות.

שותפות "ביונטק-פייזר" הודיעה בימים האחרונים כי תפחית באופן זמני את כמות חיסוני הקורונה הנשלחים למדינות אירופה בשל "מחסור מסתמן", ונימקה את הצעד בכך שהוא יסייע לה להגביר את יכולת הייצור בחודשים הקרובים. "ביונטק" נמצאת גם כך תחת לחץ של הרשויות הגרמניות להגביר משמעותית את הייצור, בין השאר לאור העובדה שהממשלה הגרמנית השקיעה כ-200 מיליון אירו בפיתוח החיסון.

בימים האחרונים, על רקע תחלואה גבוהה, מספר מתים גובר ובעיקר חשש גדל מהמוטציות המדבקות שהתפשטו בבריטניה ובדרום-אפריקה, הודיעו ממשלות באירופה על המשך הסגר ועל הגבלות נוספות. בגרמניה תתכנס היום הממשלה הפדרלית, יחד עם ראשי מדינות המחוז, כדי לבחור אילו הגבלות נוספות ליישם במטרה להוריד את עקומת התחלואה. המדינה עברה את רף שני מיליון מקרי הקורונה בשבוע החולף, ומדי יום נרשמת תמותה של כ-1,000 בני אדם.

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות. גם במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות.

עונות דוחות ראשונה ל-2021 בוול סטריט נפתחה כאמור והיום יפרסמו תוצאות בנק אוף אמריקה וגולדמן זאקס לפני תחילת המסחר. נטפליקס תפרסם לאחר המסחר. אינטל תפרסם את דוחותיה ביום חמישי בסימן החלפת המנכ"ל והתערבות של קרן אקטיביסטית בחברה. 

08:20

בורסות אסיה נסחרות במגמה חיובית, בהובלת מדד ההנג-סנג בהונג קונג שמזנק ביותר מ-3%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות.

הסוחרים בוול סטריט יחזור היום לפעולה לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בשל יום מרטין לותר קינג. 

טקס ההכתרה של הנשיא ביידן מחר (ד') צפוי לרכז עניין על רקע החשש משידור חוזר של הפלישה לגבעת הקפיטול. בארצות הברית עיקר תשומת הלב תמשיך להיות מוקדשת לעבר תביעות האבטלה השבועיות ביום חמישי, לצד המשך עונת הדוחות לרבעון הרביעי בוול סטריט.

הביטקוין מתייצב ונסחר ברמה של 36,500 דולר. בגזרת הסחורות רושם הזהב עלייה קלה ונסחר סביב 1,838 דולר לאונקיה, והנפט מסוג ברנט רושם עלייה של 0.5% ונסחר ברמה של 55.05 דולר לחבית.

עונות דוחות ראשונה ל-2021 בוול סטריט נפתחה כאמור והיום יפרסמו תוצאות בנק אוף אמריקה וגולדמן זאקס לפני תחילת המסחר. נטפליקס תפרסם לאחר המסחר. אינטל תפרסם את דוחותיה ביום חמישי בסימן החלפת המנכ"ל והתערבות של קרן אקטיביסטית בחברה. 

בזירת המאקרו העולמית, בגרמניה יתפרסם היום מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר (צפי לעלייה של 0.5%) ובגוש האירו יפורסם סקר ה-ZEW למצב העסקים והכלכלה (צפי ל-54.2 נק').

עוד כתבות

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בתל אביב: מדד ת"א בנקים 5 זינק בכ-4%

מדד ת"א 35 קפץ ב-1.1% ות"א 90 הוסיף לערכו כ-1.4% ● הדולר חצה רף של 3.8 שקלים ונחלש חזרה בסוף השבוע ● S&P הודיעו על הורדת הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● הסיכויים להפחתת ריבית בישראל וארה"ב הולכים ומתרחקים ● בעוד שבישראל יתקיים שבוע מסחר מקוצר לרגל החג, בוול סטריט יפרסמו דוחות כמה מענקיות הטכנולוגיה המשתייכות לשבע המופלאות

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו