ענק ההשקעות בלאקרוק עושה צעד ראשון לקראת חשיפה לערך הביטקוין

שתי פניות שהגיש תאגיד ההשקעות לרשות ני"ע האמריקאית מעידות כי כמה מהקרנות שלו עשויות להתחיל להשקיע בחוזים עתידיים המבוססים על ביטקוין • מטבע הקריפטו המוביל נסחר במחיר של 32.9 אלף דולר, אחרי ירידה של 15% בשבוע האחרון

לארי פינק, מנכ"ל בלאקרוק / צילום: Associated Press, Evan Agostini/Invision
לארי פינק, מנכ"ל בלאקרוק / צילום: Associated Press, Evan Agostini/Invision

תאגיד ניהול ההשקעות הבינלאומי BlackRock (בלאקרוק), המנהל נכסים פיננסיים בהיקף של 8.7 טריליון דולר, צפוי להוסיף חוזים עתידיים על ביטקוין לאפיקי ההשקעה בשתיים מהקרנות שלו - ובכך להציע לראשונה ללקוחותיו אפשרות חשיפה לשוק מטבעות הקריפטו.

בשתי פניות שהגיש בלאקרוק ביום רביעי לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), עבור קרנות BlackRock Funds V וקרן BlackRock Global Allocation Fund, מבקש ענק ההשקעות כי "קרנות מסוימות יוכלו להשקיע בחוזים עתידיים המבוססים על ביטקוין".

שתי הפניות מציינות גם סיכונים פוטנציאליים הטמונים בהשקעות כאלה: "השקעה של קרן בחוזי ביטקוין עשויה להיות כרוכה בסיכון נזילות, שכן חוזי ביטקוין אינם נסחרים בהיקפים גדולים כמו חוזים עתידיים אחרים, בהינתן כי שוק חוזי הביטקוין הוא חדש יחסית".

בלאקרוק מוסיף בפניותיו לרשות כי "חוזי הביטקוין היחידים שבהם הקרנות עשויות להשקיע, הם חוזים עתידיים שהמימוש שלהם נעשה במזומן (כך שהביטקוין עצמו אינו מחליף ידיים; ר"ק), הנסחרים בבורסות סחורות הרשומות אצל הרשות למסחר בחוזים עתידיים (CFTC)".

הפניות שהוגשו על ידי בלאקרוק לבדן אינן אומרות בהכרח כי קרנות ההשקעות שלו עומדות לרכוש חוזי ביטקוין. ואולם, מניסיון העבר, פניות כאלה לרגולטור הפיננסי בארה"ב היו פעמים רבות צעד ראשון לקראת התחלה של השקעות מסוג זה. בכל אופן, ניתן ללמוד מהגשת הפניות כי בלאקרוק מעוניין שתהיה לו אפשרות לבצע השקעות בחוזים עתידיים על ביטקוין, אם יחליט על כך.

בדיון פומבי שנערך בחודש שעבר, אמר לארי פינק, מנכ"ל בלאקרוק, כי ביטקוין צובר לגיטימיות כאפיק השקעה, אבל הזהיר: "עלינו לעבור דרך שווקים רבים עד שנוכל לראות אם זהו אפיק ריאלי באופן קבוע". תאגיד ההשקעות בלאקרוק פועל בימים אלה לגיוס מנהל בכיר שיוביל עבורו את תחום הבלוקצ'יין ומטבעות הקריפטו, ויכהן כסגן נשיא בחברה.

ביטקוין נסחר בבורסות הקריפטו ביום חמישי בצהריים במחיר ממוצע של 32.9 אלף דולר, אחרי ירידה של 15% בשבוע האחרון, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. מחירו של מטבע הקריפטו המוביל גבוה כעת בכ-14% משהיה לפני שלושה שבועות, בסוף 2020, שאותה סיים ברמה של כ-29 אלף דולר. רק לפני כשבועיים, ב-8 בינואר, עלה מחיר הביטקוין (BTC) לשיא כל הזמנים, כשהגיע עד לרמה של 41,941 דולר.