מיט-טק מדווחת על הצלחה בגידול תאי עוף בביוריאקטור

חברת הבשר המתורבת דיווחה כי החברה הבת שלה הצליחה בגידול תאי עוף בביוריאקטור • מניית מיט-טק עלתה בכ-5% במחסר בת"א

חברת הבשר המתורבת מיט-טק  מדווחת כי חברת Peace Of Meat (פיס אוף מיט) הבלגית אשר צפויה להפוך לחברה בבעלות מלאה (100%) הצליחה בגידול תאי עוף בביוריאקטור. על רקע הדיווח, עלתה היום מניית החברה כ-5% בבורסה בישראל.

יכולת ייצור באמצעות ביוריאקטור הנה קריטית לפיתוח טכנולוגיית ייצור של מוצרים מתורבתים בהיקפים מסחריים ומהווה צעד נוסף בהתקדמות מיט-טק לפיתוח יכולת גידול תעשייתית של שומן עוף מתורבת. ההצלחה בניסוי של החברה הבת מצטרפת לדיווח של מיט-טק על הדפסת תרכובת שומן בקר מתורבת אשר גודל ופתוח מתאי גזע במעבדות החברה.

חברת מיט-טק מפתחת בשר מתורבת באמצעות טכנולוגיה ייחודית המבוססת על מדפסת תלת-ממד. כדי להאיץ את יכולתה להשיק מוצרים ראשונים מבשר מתורבת, רכשה לאחרונה את חברת Peace of Meat תמורת 15 מיליון יורו במזומן ומניות רגילות של מיט-טק. לפיס אוף מיט טכנולוגיה ייחודית לייצור שומנים מן החי מעוף וברווז, באמצעות ריבוי בביו-ריאקטורים, המבוססת על תאי גזע, וזאת ללא פגיעה בבעלי חיים.

הרכישה של החברה, תאפשר למיט-טק להשיק מוצר "היברידי", המשלב למעשה בשר המגודל במעבדה, יחד עם תחליפי חלבון. המוצר הסופי הנו בבחינת תחליף בשר, אך עם תכונות "בשרניות" (טעם ומרקם), הקרובות יותר למוצרי בשר מסורתיים.

בהמשך, עם התפתחות הטכנולוגיה והיכולת לייצר בקנה מידה גדול ובתמחור נמוך, שואפת מיט-טק לייצר רקמות בשר חיות למאכל באמצעות חקלאות תאית, באמצעות הדפסה תלת ממדית של דיו ביולוגי אכיל. הפיתוח יאפשר למיט-טיק להדפיס בהמשך רקמה חיה בתלת מימד מתאים שונים אשר הופקו מפרה.