הפועלים וישראכרט מחזקים את הקשר: מאפשרים שימוש הדדי ללקוחותיהם בארנקים הדיגיטליים שלהם

הבנק וחברת כרטיסי האשראי יאפשרו ללקוחותיהם בעלי כרטיסי האשראי הבנקאיים והחוץ בנקאיים להשתמש בארנקים הדיגיטליים של הגוף השני • במקביל הוארך ההסכם לפיו ישראכרט תתפעל לפחות 40% מכרטיסי האשראי החדשים של הפועלים

תשלום בטלפון / צילום: Shutterstock
תשלום בטלפון / צילום: Shutterstock

בנק הפועלים וישראכרט, שהייתה בבעלותו ובשליטתו עד המחצית הראשונה של 2019, מאריכים את שיתופי הפעולה ביניהם, ובעיקר בתחום הארנקים הדיגיטליים שעומד בפני שינוי משמעותי. הבנק שבניהול דב קוטלר ובראשות היו"ר ראובן קרופיק, וחברת כרטיסי האשראי שבניהולו של רון וקסלר ובראשות היו"רית תמר יסעור, יאפשרו ללקוחותיהם בעלי כרטיסי האשראי הבנקאיים והחוץ בנקאיים שיונפקו על ידיהם להשתמש בארנקים הדיגיטליים של הגוף השני. מדובר בפתיחת הארנק הדיגיטלי של ביט שהבנק מקדם ובארנק דיגיטלי של אניפיי של חברת כרטיסי האשראי, שייפתחו באופן הדדי ללקוחות הגוף השני ויאפשרו להם לשלם בבתי עסק ללא מגע וללא מגבלה.

ההסכם האמור הוא לתקופה של כחמש שנים. במקביל, שני הגופים סיכמו על הארכה של שנה וחצי בהסכם שבמסגרתו ישראכרט תתפעל לפחות 40% מכרטיסי האשראי החדשים של הפועלים, שהיה ועודנו לקוח נכבד מאוד של ישראכרט שהייתה כאמור בבעלותו עד לאחרונה. הסכם התפעול כאמור, של נתח של לפחות 40% מכרטיסי האשראי החדשים שינפיק הפועלים, הוא עד 17 בפברואר 2023, לעומת 13 באוקטובר 2021 בהסכם הקודם.

עוד נציין בהקשר זה כי בעבר רוב הכרטיסים החדשים שהונפקו על ידי הפועלים ללקוחותיו, תופעלו על ידי ישראכרט. כמו כן, כבר בהסכם קודם שנכרת בין הפועלים וישראכרט נקבע כי עד ל-17 בפברואר 2023 "מלאי כרטיסי ישראכרט הקיימים (ושאינם חדשים, כמשמעותם בחוק שטרום, ר"ש)... ימשיך להיות מתופעל על ידי ישראכרט (לרבות בעת חידושם), כאשר בתקופה זו בנק הפועלים לא יפעל באופן יזום, בין על דעת עצמו ובין בעקבות פניה של צד שלישי שאינו לקוח, להעברת נתח מהכרטיסים האמורים לתפעולה של חברה אחרת".

הארנקים הדיגיטליים בוערים, בציפייה לאפל

ההתקשרות של שני הגופים ביחס לארנקים הדיגיטליים שלהם קורית לקראת כניסתה הצפויה של אפל לישראל עם שירות אפל־פיי שלה, ארנק דיגיטלי למשתמשי האייפון, שמהווים כ-40% מהשוק. על פי הערכות גם גוגל־פיי וסמסונג־פיי בוחנים ופועלים לכניסה לישראל, כשלא מן הנמנע כי אחד מהם יעשה זאת עוד במהלך 2021. נציין כי אפל־פיי צפוי להתחיל ולפעול בישראל בעתיד הקרוב, אולי עוד במהלך החודש הנוכחי. ככל הידוע גורמים פיננסיים מקומיים, המנפיקים כרטיסי אשראי בנקאיים וחוץ בנקאיים, כבר נערכים לקמפיין להשקת אפל־פיי בישראל, תחת הנחיה ופיקוח הדוקים מצד אפל.

בפועלים רוצים להפוך את אפליקציית התשלומים שלו, ביט, לארנק דיגיטלי שיאפשר ללקוחותיו לבצע שלל תשלומים לבתי עסק. לשם כך הפועלים צפוי לחבור לחברת כרטיסי האשראי כאל, שבבעלות דיסקונט (בעל השליטה) והבינלאומי, ליצירת מועדון ביט המושתת על כרטיסים חוץ בנקאיים שיונפקו על ידי הפועלים, באופן שיאפשר למחזיקי כרטיס "ביט קארד" לבצע תשלומים בארנק הדיגיטלי של הפועלים ללא צורך בהסכמת צד שלישי.

מהצד השני, אניפיי הוא אמצעי תשלום דרך אפליקציית ישראכרט, אשר מאפשר תשלום ללא שימוש בכרטיס ובאמצעות מכשירי הסלולר, לא כולל אייפונים. על פי אתר ישראכרט, שירותי אניפיי של החברה זמינים עד עתה "רק" ללקוחות ישראכרט שמחזיקים בכרטיס מאסטרקארד חוץ בנקאי, או לכאלה שיש להם כרטיסים בנקאיים של בנק יהב, בנק מזרחי וקבוצת הבינלאומי. עתה ייכנסו לרשימה זו גם לקוחות בעלי כרטיס בנקאי של הפועלים.

בישראכרט ציינו היום בהקשר זה כי "החברה רואה בהתקשרויות האמורות ובהארכת ההסדרים עם הבנק, כבעלי תרומה וחשיבות רבה להעמקת שיתוף הפעולה וחיזוק פעילותה בתחום התשלומים".