משרד ההשקעות של אבו דאבי חתם על הסכם שת"פ עם רשות החדשנות

משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO) חתם על הסכמי שיתופי פעולה עם "Invest in Israel" ועם רשות החדשנות בישראל • Invest in Israel הינה סוכנות קידום ההשקעות של ישראל שהוקמה תחת משרד הכלכלה והתעשייה

ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות / צילום: איל יצהר
ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות / צילום: איל יצהר

משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO) שפתח לאחרונה גם נציגות בתל אביב, חתם על הסכמי שיתופי פעולה עם "Invest in Israel" ועם רשות החדשנות בישראל.

Invest in Israel הינה סוכנות קידום ההשקעות של ישראל שהוקמה תחת משרד הכלכלה והתעשייה, ואילו רשות החדשנות הישראלית הינה סוכנות עצמאית במימון ציבורי המספקת תמיכה עסקית מעשית שמטרתה קידום חדשנות ויצירת צמיחה כלכלית בישראל. כחלק מההסכמים, ADIO תעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם שני הארגונים ליצירת הזדמנויות לשיתופי פעולה עבור חברות.

הסכמי שיתוף הפעולה בין ADIO ו-Invest in Israel מבוססים על מספר יוזמות שמטרתן לסייע בחיבורים עסקיים ובהעמקת הידע על האפשרויות בכל שוק. בנוסף, ADIO ורשות החדשנות הישראלית פועלים יחד כדי לבנות תוכנית משותפת שמטרתה להשלים את הפיתוח של טכנולוגיות ישראליות חדשניות באבו דאבי, שם מתאפשר יישום חידושים טכנולוגיים בתחומים נרחבים.

היחידה הישראלית לקידום השקעות זרות (Invest in Israel) היא הגוף המקצועי בממשלת ישראל לקידום השקעות זרות, פועלת בתוך משרד הכלכלה והתעשייה ומשמשת כ-one stop shop למגוון רחב של משקיעים זרים וחברות לאומיות באיתור וליווי השקעות והקמה של פעילות מקומית. על פי ההסכם, ADIO ו-Invest in Israel יגבירו את שיתוף הפעולה הקיים לתמיכה בהשקעות הדדיות בשני השווקים באמצעות הפניית הזדמנויות סיוע בחיבורים עסקיים ובהעמקת הידע על האפשרויות בכל שוק.

"מצפים לקבל בברכה חברות ישראליות"

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: "משרד הכלכלה והתעשייה שמח לתמוך וללוות את ההסכמים של Invest in Israel ורשות החדשנות עם משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO). אנו משוכנעים שצעד זה יתרום לחיזוק הדיאלוג הכלכלי בין ישראל ואיחוד האמירויות אבו דאבי ולקידום שיתוף הפעולה בין העמים. אני רוצה להודות לגב' זיוה איגר, שבמסגרת תפקידה כראש הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי וקידום השקעות זרות, דחפה וקידמה את הדיאלוג האסטרטגי מול ADIO ואת חתימתו של הסכם זה".

ד"ר טאריק בין הנדי, מנכ"ל ADIO, המרכז הממשלתי להשקעות במגזר הפרטי באמירות של אבו דאבי, אמר: "אבו דאבי היא יעד מבוסס עבור עסקים וסטארט-אפים מכל רחבי העולם ואנו מצפים לקבל בברכה חברות ישראליות המזדהות עם השאיפה שלנו לפתח חידושים משני עולם. קיבלנו תגובות מדהימות מחברות ישראליות שונות ואנחנו נמצאים כעת בעיצומם של דיונים עם מספר גדול של יזמים, סטארט-אפים ועסקים ישראלים בנוגע להתרחבות לתוך אבו דאבי. הסכמי שיתופי הפעולה האחרונים שנחתמו יאיצו את היווצרותם של שותפויות והזדמנויות עסקיות פורות עבור שני השווקים שלנו".

ד"ר עמי אפלבום, מדען ראשי, משרד הכלכלה והתעשייה ויו"ר רשות החדשנות בישראל אמר: "ההסכם בין רשות החדשנות ל-ADIO הוא הזדמנות ייחודית למנף את הכלכלה הדינמית של איחוד האמירויות הערביות ואת תרבות החדשנות הגורפת של ישראל. שיתוף פעולה זה יביא תועלת לשתי המדינות, תוך התבססות על מעמדה של אבו דאבי כמוקד עולמי לעסקים וחדשנות, ורוח היזמות היצירתית המאפיינת את ישראל בשילוב עם מחקר אקדמי פורץ דרך. ההסכם מזרז שותפויות בין חברות מהאמירויות ומישראל בכל שלבי הצמיחה וכן בין מוסדות, משקיעים, חברות סטארט-אפ ויזמים העוסקים בפיתוח חידושים טכנולוגיים מתקדמים במגזרים מובילים כמו חקלאות ובריאות. אנו מטפחים צמיחה כלכלית הדדית, גיוון טכנולוגי וקיימות בשני האזורים, וזאת על ידי שילוב בין חוזקות איחוד האמירויות הערביות וישראל, שיוכלו להוביל את המהפך ולעצב את העתיד המשפיע על חייהם של אנשים באיחוד האמירויות הערביות, בישראל ובעולם".

שיתוף פעולה אחר של ישראלי עם האמירויות מביא מאמן הכדורגל אברם גרנט, שאימן בין השאר את נבחרת ישראל ואת קבוצת הפאר האנגלית צ'לסי.

גרנט יצטרף כמרצה לפרויקט של של מועצת הספורט בדובאי המיועד לכדורגלנים מקצועיים בין השאר ירצה בפני שחקני הכדורגל והמאמנים של כמה מהקבוצות הבכירות באמירויות ובהן קבוצת אל נאסר שבה משחק הישראלי דיאא סבאע. התכנית מתמקדת בכדורגלנים צעירים וגרנט ירצה בפני שחקני הנוער של הקבוצות.