גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האופטימיות של יואל גת: מבקש להנפיק חברת טכנולוגיות לוויין לפי 1.4 מיליארד שקל למרות הרעה בתוצאות

סטיקספיי שמוביל גת, לשעבר מנכ"ל גילת, מפתחת טכנולוגיות למערכות תקשורת לווייניות ● החברה מציגה ירידה חדה בהכנסות וזינוק בהפסדים אשתקד, עקב השפעות הקורונה - ובין היתר הפגיעה בחברות התעופה

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

ההייפ בתעשיית הלוויינים והחלל מוביל את חברת SatixFy Communications לבורסה בתל אביב. החברה, שהוקמה ב-2012, פרסמה תשקיף לקראת גיוס מתוכנן של 325 מיליון שקל בהנפקה ראשונית, לפי שווי חברה שאפתני של 1.4 מיליארד שקל לפני הכסף. סטיקספיי הוקמה ומנוהלת על-ידי יואל גת, ממייסדי חברת גילת לוויינים, ומי שניהל אותה בין 1987 ל-2003 בשנים של צמיחה מהירה, אך גם לבסוף של משבר פיננסי חריף והסדר נושים.

גת הוא בעל המניות הגדול בסטיקפסיי, עם החזקה של 22.6% מהמניות, ולאחר ההנפקה הוא צפוי להחזיק ב-16.8% ממניות החברה. רעייתו סימונה גת, המכהנת בתפקיד נשיאת החברה, מחזיקה ב-3.3% ממניות סטיקספיי בדילול מלא. בעל מניות נוסף הוא יואב ליבוביץ' (12.3%), והחזקה של 11.2% מהמניות נמצאת בידי נאמן מיוחד, המחזיק בהן לטובת מספר גורמים שהיו בעבר עובדים או נותני שירותים לחברה. קרן CEL Catalyst מחזיקה ב-11.1% ממניות סטיקספיי, והיא חתמה על הסכם בעלי מניות עם גת, שייכנס לתוקף לאחר ההנפקה.

סטיקספיי מפתחת ומייצרת מוצרים וטכנולוגיות שמשמשים בשלבי הפיתוח והייצור של מערכות תקשורת לווייניות. לדברי החברה, היא פיתחה דור חדש של שבבי סיליקון למודמי תקשורת לוויינית ולאנטנות, המהווים מרכיב מרכזי בכל רכיבי מערכות התקשורת הלוויינית. בחברה מציינים, כי השבבים שלה משמשים למגוון רחב של שירותים, שווקים פוטנציאליים הנאמדים להערכתה במיליארדי דולרים.

לפי הדוחות שמצורפים לתשקיף, בשנת 2019 צמחו הכנסות החברה ב-49% ל-30.1 מיליון דולר, אך גם ההפסד הנקי גדל ב-46.6% והסתכם ב-6.9 מיליון דולר. נתוני המחצית הראשונה של 2020 מצביעים, בהשפעת משבר הקורונה, על ירידה חדה בהכנסות: 5.5 מיליון דולר, לעומת 10.5 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2019; החברה מעריכה כי ההכנסות במחצית השנייה יהיו בהיקף דומה. ההפסד התפעולי בתקופה זו הסתכם ב-4.7 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 966 אלף דולר בתקופה המקבילה, וההפסד הנקי הגיע ל-8.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-1.7 מיליון דולר. צבר ההזמנות עומד נכון להיום על 17.5 מיליון דולר.

סטיקספיי מציינת בתשקיף שהשפעת משבר הקורונה על פעילותה באה לידי ביטוי בנושא כוח האדם - המעבר לעבודה מהבית הוביל לעיכוב בפרויקטי פיתוח. לדברי החברה הוחלט לא לפטר עובדים ולא להוציאם לחל"ת. כדי להתמודד עם הפיגורים היא הגדילה את צוות הפיתוח ב-20 עובדים ב-2020.

בנוסף, הפעילות בתחום מערכות ה-IFC (תקשורת WiFi במהלך טיסה) נפגעה בשל הפגיעה בחברות התעופה המסחריות, אך החברה מעריכה שבטווח הארוך היקף הפעילות יחזור להיקפים שהוערכו מלכתחילה, למרות הדחייה (הערכות דומות הגיעו גם מכיוונה של גילת בהקשר זה).

עוד מציינת החברה כי לקוחה שלה, OneWeb, שהייתה צפויה להכניס לה הזמנה גדולה בשנה שעברה, פנתה לבית המשפט בניו יורק לקבל הגנה מפני נושיה בשל המשבר. המגעים לעסקה הופסקו, והדבר הוביל לפגיעה בתזרים של סטיקספיי במחצית הראשונה של 2020.

עם זאת צוין, כי סוכנות החלל האנגלית הסכימה לתמוך בתוכנית הפיתוח של החברה, ולכן התקבלו תקבולים במחצית השנייה של השנה. במחצית הראשונה, התזרים מפעילות היה שלישי, בגובה 8.3 מיליון דולר; גם ב-2019 התזרים מפעילות היה שלילי בסך 3 מיליון דולר. רואי החשבון של החברה צירפו לתשקיף הערה בדבר נתונים פיננסיים העולים מהדוחות הכספיים והמענה להם עם סיום חלק גדול מתוכניות הפיתוח.

החתמים בהנפקה הם פועלים אי.בי.אי, דיסקונט קפיטל ואפסילון חיתום. כאמור, השווי המבוקש בהנפקה הוא 1.4 מיליארד שקל, כלומר כ-425 מיליון דולר (בסבב הגיוס האחרון של סטיקספיי, שבוצע בסוף 2017, שווי החברה היה 195 מיליון דולר).

לשם השוואה, גילת לוויינים נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי של 776 מיליון דולר לאחר זינוק של 134% במחיר המניה מתחילת השנה (לאחר ירידה של 34% בשבועות האחרונים). "השוק רוחש וגועש, והמשקיעים רואים שהתחום חם", אמר מנכ"ל גילת עדי צפדיה בראיון לגלובס לאחרונה, טרם הירידה במניה. גילת הציגה אשתקד הכנסות של 166 מיליון דולר.

סטיקספיי מייעדת את התמורה מההנפקה למימון פעילותה העסקית השוטפת ובכלל זה למימון פעילות המו"פ וחיזוק מערך השיווק. במקביל ישמש חלק מהכסף להחזר הלוואות לבנקים בסך 8 מיליון דולר (הנושאות ריביות שנתיות של ליבור חודשי בתוספת 6.9%), והחזר הלוואות בסך 5 מיליון דולר לבעל מניות בחברה, אלפרד מוזס.

ההלוואה נלקחה במרץ 2020 ל-36 חודשים, והחברה העניקה למוזס אופציות למניות בכורה בסך עד 5 מיליון דולר. כדי לערוב להלוואה, החברה לקחה פוליסת ביטוח מסוג "אנשי מפתח" בסך 5 מיליון דולר למנכ"ל גת. הלוואות נוספות ניטלו בערבות המדינה בעקבות משבר הקורונה.

לקראת ההנפקה, בספטמבר 2020 תוקנו הסכמי הניהול עם בכירי החברה - המנכ"ל גת, סמנכ"ל הכספים ליבוביץ' והנשיאה גת - שלפיו דמי הניהול יעמדו על סך של 50 אלף דולר לחודש לכל אחד, החל מינואר 2019, וזאת חלף 25 אלף דולר לחודש עד אז.

SatixFy Communications

מפתחת ומייצרת מוצרים וטכנולוגיות לייצור מערכות תקשורת לוויינית ● הוקמה ב-2012 ● מיקום: רחובות ● מייסד, יו"ר ומנכ"ל: יואל גת ● בעלי מניות מרכזיים: גת, יואב ליבוביץ', CEL Catalyst ● תוצאות מחצית ראשונה 2020: הכנסות - 5.5 מיליון דולר הפסד נקי - 8.3 מיליון דולר

עוד כתבות

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka

הגיוס מגלה: השווי של הסטארט-אפ נחתך בחצי, אבל ההכנסות עלו

חברת הסטארט-אפ סנאפי, פלטפורמת המתנות לעובדים וללקוחות, השלימה סיבוב גיוס הון חדש בהובלת קרן קומרה ● הסיבוב בהיקף של 25 מיליון דולר משקף לחברה ירידת שווי, שנע כעת בין 180-200 מיליון דולר - כמחצית מהשווי הקודם שקיבלה החברה בשנת 2021

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

פרופ' רות פלאטו-שנער ואילנית אדסמן / צילום: איתמר מילרד, ניקי וסטפהל

כיצד שקל דיגיטלי יכול היה לסייע במלחמת "חרבות ברזל"

לשקל הדיגיטלי יש שלושה יתרונות אשר יכלו לבוא לידי ביטוי משמעותי במשבר הביטחוני והכלכלי הנוכחי: יעילות ביצוע תשלומים, הגשמת מדיניות ממשלתית וצמצום הסיכון של מימון טרור

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הנוכחית בלמה את הכניסה של פועלים מעזה?

השר מירי רגב טענה כי הממשלה הקודמת הכניסה פועלים מעזה. אך כך גם ממשלתה שלה ● המשרוקית של גלובס

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

הבורסה בפרנקפורט, השבוע / צילום: Reuters

ירידות חדות באירופה; עליות בחוזים העתידיים בוול סטריט

הדאקס יורד ב-1% ● הניקיי צלל בכ-2% ● תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מזנקות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?