על רקע הראלי בביטקוין: התובעת הכללית של ניו יורק מזהירה מפני מטבעות קריפטו

האישה הבכירה ביותר ברשויות אכיפת החוק במדינה אמרה שהעלייה במחיר הביטקוין מפתה "שחקנים רעים" להיכנס למשחק

לטישיה ג'יימס / צילום: רויטרס
לטישיה ג'יימס / צילום: רויטרס

התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס, מציעה למשקיעים להיות "זהירים מאוד" בקניית מטבעות קריפטו, ולשים לב שלא מנסים להונות אותם, לאור העלייה במחיר הביטקוין בעת האחרונה.

הערך של הביטקוין חצה את הרף של 50 אלף דולר השנה, והעלייה הונעה בחלקה מכך שמשקיעים מוסדיים וחברות רכשו את המטבע.

חברת פיתוח התוכנה MicroStrategy, שרכשה בקיץ האחרון כ־425 מיליון דולר בביטקוין, הודיעה ביום שני שרכשה את המטבע בעוד 15 מיליון דולר, במחיר ממוצע של 45,710 דולר ליחידה. מוקדם יותר השנה הודיעה חברת הרכב החשמלי טסלה כי השקיעה 1.5 מיליארד דולר ברכישת ביטקוין.

העניין הגובר במטבעות קריפטו, והראלי בתקופה האחרונה בערך הביטקוין, הגדילו את מספר ה"שחקנים הרעים" - כאלה שעשויים להשתמש בביטקוין לפעילויות תרמית ומזימות להונאת משקיעים - כך נמסר ממשרד התובעת הכללית של מדינת ניו יורק.

המשרד גם הזהיר ברוקרים בבורסה, סוחרים, אנשי מכירות ויועצי השקעות שהם חייבים להירשם במשרד להגנת משקיעים, משרד הכפוף למשרד התובעת הכללית של ניו יורק. בחודש שעבר תבעה התובעת הכללית פלטפורמה לא חוקית לסחר במטבעות קריפטו, שלטענתה גנבה ממשקיעים יותר ממיליון דולר.

המשרד סיים בעת האחרונה חקירה שארכה קרוב לשנתיים לגבי הכספים והנהלים התאגידיים של החברות המפעילות את בורסת מטבעות הקריפטו Bitfinex.