שופרסל מסכמת שנה חזקה תחת הקורונה: הרווח הנקי זינק ב-44% ל-387 מיליון שקל

הכנסות רשת הקמעונאות הגדולה בישראל צמחו ב-14% בשנת 2020 וחצו לראשונה את ה-15 מיליארד שקל • רשת הפארם Be הגיעה לראשונה לאיזון תפעולי ברבעון הרביעי • שופרסל תחלק דיבידנד של 140 מיליון שקל – שגבוה ב-75% מזה שחילקה בסוף 2019

שופרסל / צילום: תמר מצפי
שופרסל / צילום: תמר מצפי

חברת שופרסל  מסכמת שנה חזקה הודות להשפעות משבר הקורונה על תוצאותיה. בסיכום 2020 זינק הרווח הנקי של רשת המזון בניהולו של איציק אברכהן ב-44% לסך של 387 מיליון שקל, זאת לאחר שהודות להשפעות משבר הקורונה הכנסות הרשת צמחו בשנה החולפת ב-14% לסך של כ-15.2 מיליארד שקל. על רקע התוצאות שופרסל תחלק דיבידנד של 140 מיליון שקל - שגבוה ב-75% מזה שחילקה בסוף 2019.

הכנסות של מגזר Be, רשת הפארם של שופרסל, הסתכמו ב-815 מיליון שקל, גידול של 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הודות לפתיחת סניפים חדשים וצמיחה של כ-14% במכירות בחנויות הזהות. ההפסד התפעולי של מגזר Be ב-2020 הסתכם ב-19 מיליון שקל, וזאת לעומת הפסד תפעולי של 70 מיליון שקל ב-2019. בשופרסל מסבירים כי הקיטון בהפסד נבע מהגידול בהכנסות וכן מהקיטון בשיעור הוצאות המכירה, שיווק, הנהלה וכלליות מסך ההכנסות הנובע, בין היתר, מהתייעלות תפעולית והעמקת הסינרגיה התפעולית עם שופרסל.

שופרסל היא קבוצת קמעונאות בעלת רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל. הקבוצה מפעילה 387 סניפים בכל הארץ, מתוכם 301 סניפי שופרסל ו-86 סניפי Be. סך שטחי המסחר של הקבוצה עומד על כ-536 אלפי מ"ר, מתוכם כ-503 אלפי מ"ר סניפי שופרסל וכ-33 אלפי מ"ר סניפי Be. בנוסף, לחברה 8 מרכזי שילוח ידניים בשטח של כ-27 אלפי מ"ר. הקבוצה מעסיקה קרוב ל-17 אלף עובדים.

מכירות המותג הפרטי של שופרסל ב-2020 הגיעו לכ-3.9 מיליארד שקל, המהוות 25.8% מסך מכירות החברה.

גם ברבעון הרביעי של 2020 נהנתה שופרסל מהשפעות הקורונה והסגר כשמכירותיה צמחו ב-16% לסך של 3.7 מיליארד שקל, כשהרווח הנקי זינק ב-17% לסך של 136 מיליון שקל. המכירות בחנויות זהות ברבעון הרביעי של שנת 2020 גדלו בכ-15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2020 הסתכם בכמיליארד שקל.

עוד עולה מהדוחות, כי הכנסות של מגזר Be, רשת הפארם של שופרסל, הסתכמו ברבעון הרביעי ב-206 מיליון שקל, גידול של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, הודות לפתיחת סניפים חדשים וגידול במכירות חנויות זהות ובאונליין בשיעור דומה. החזון של אברכהן מימש את עצמו, כשהרשת רושמת ברבעון הרביעי של 2020 מעבר לאיזון תפעולי, לעומת הפסד של 30 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בנוגע לרשת הפארם שלה, מפרטת שופרסל כי השפעות משבר הקורונה הובילו מצד אחד ל"ירידה בפעילות החנויות בקניונים, בעיר אילת ובבתי חולים", אך מנגד הביאו ל"גידול בפעילות חנויות הרחוב וגידול בפעילות האונליין", שכולל מיזמים לשינוע תרופות עד הבית. לפי שופרסל, אלה, יחד עם פעולות התייעלות תפעולית שננקטו, הביאו לכך שההשפעה נטו של משבר הקורונה על הרווח התפעולי של מגזר Be בתקופת הדיווח הייתה השפעה לא מהותית, חיובית.