הקורונה שיתקה את בתי הקולנוע, ודייסו סוגרת את החנות בסינמה סיטי ראשל"צ

קבוצת מאץ' פמילי, שמפעילה את רשת דייסו יפן, הודיעה כי היא סוגרת את החנות בראשון לציון ובוחנת את המשך הפעילות שלה בקניוני סינמה סיטי • ניין ווסט סוגרת את החנות בדיזנגוף סנטר

החזרה מהסגר השלישי מאתגרת את ענף האופנה והקניונים, ומביאה רשתות בתחום לבחון מחדש את פריסת החנויות שלהן, בעיקר בקניונים שספגו מכה קשה מהקורונה. אחת הסיבות הללו, היא הסגר שנמשך למעלה משנה על בתי הקולנוע והפך את חלק לנטושים. לגלובס נודע כי רשת המוצרים לבית דייסו יפן, המופעלת על ידי הקבוצה שמפעילה את רשת H&M, סוגרת את החנות שלה במתחם סינמה סיטי ראשון לציון, השייך לגזית גלוב. בנוסף, היא סוגרת גם חנות הפופ-אפ שהפעילה בתקופת הקורונה בחלק אחר במתחם ומקיימת מכירת חיסול של הסחורה.

מהקבוצה שמפעילה את רשת דייסו, מאץ' פמילי, נמסר כי "לאור העובדה שבשנה האחרונה בתי הקולנוע המהווים עוגן מרכזי בקניוני הסינמה היו סגורים, אנו בוחנים את המשך הפעילות בקניונים אלו".

דייסו אינה היחידה. גם ענקית האופנה הספרדית זארה סוגרת בימים אלה את החנות שלה בקניון רוטשילד בראשון לציון מקבוצת גזית גלוב, כשהמתחם הפך לחנות עודפים לחיסול סחורה. כמו כן, רק בשבוע שעבר דיווחנו כי קבוצת H&O סוגרת את החנות הוותיקה שלה בקניון מלחה עזריאלי.

ניין ווסט סוגרת את החנות במתחם דיזנגוף סנטר

רשת נוספת שסוגרת חנות אופנה בימים אלה היא רשת הנעליים והאביזרים ניין ווסט, שבבעלות קבוצת בריל. ניין ווסט סוגרת את החנות שלה במתחם דיזנגוף סנטר בת"א. כיום הרשת מונה כ-31 חנויות, ומשווקת חלק ממוצריה לרשתות וחנויות פרטיות. בדוחות החברה המותג מוגדר ככזה שפונה ל"טווח גילאים של 50-25 מקבוצה סוציו-אקונומית בינונית-גבוהה". מכירות מוצרי ההנעלה מהווים כ-86% מסך המכירות של המותג.

חנות  ניין ווסט בדיזינגוף סנטר נסגרת / צילום: תמונה פרטית
 חנות ניין ווסט בדיזינגוף סנטר נסגרת / צילום: תמונה פרטית

קבוצת בריל מפעילה מספר מותגים נוספים ביניהם נעלי גלי, טימברלנד, נאוטיקה, סולוג, לי קופר ואחרים. נזכיר כי באפריל 2018 בעלת המותג הבינלאומי ניין ווסט בארה"ב נקלעה להליכי חדלות פירעון (צ'פטר 11), וחודשיים לאחר מכן נרכשה על ידי קבוצת ABG את זכויות המותג ניין ווסט שמחזיקה בו כיום.

מקבוצת בריל, בעלת הזיכיון של המותג ניין ווסט בישראל נמסר: "החברה מאתרת בתל אביב מיקום לפתיחת סניף המתאים לקהל היעד של המותג".