גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עימותים קשים בין יהודים לערבים: ניסיונות לינצ'ים במספר מוקדים

פצועים בעכו, בלוד, בבת ים, באור עקיבא ובחיפה בעימותים אלימים שהתחדשו הערב בין יהודים לערבים ברחבי הארץ ● הילד שנפגע הערב בשדרות מפגיעת רסיסי טיל מת מפצעיו ● שני פצועים מפיגוע ירי בשומרון

יירוט של כיפת ברזל הבוקר באשקלון / צילום: Reuters, Amir Cohen
יירוט של כיפת ברזל הבוקר באשקלון / צילום: Reuters, Amir Cohen

להנחיות פיקוד העורף לחצו כאן

23:25

עיריית שדרות הודיעה כי הילד שנפגע הערב מפגיעת רסיסי טיל מת מפצעיו.

פיגוע ירי בשומרון: שני פצועים בפיגוע שהתרחש לפני דקות ספורות. המחבל חוסל. מפרטים ראשונים עולה כי רכב נוסע פתח בירי אל עבר ישראלים שעמדו סמוך לכביש. חיילים ירו ביורה.

23:00

מד"א מדווחת על שני פצועים נוספים מאירועי לינץ' שאירעו הערב: צעיר יהודי בן 30 נפגע הערב בלוד ופונה לבית החולים במצב בינוני ויציב. בנוסף גבר ערבי בן 30 פונה לבית חולים במצב קשה לאחר שהותקף בצומת ברניצקי בכביש 4 סמוך לאור עקיבא.

21:50

ניסיון לביצוע לינץ' בנהג ערבי בבת ים. הנהג פונה לבית החולים במצב בינוני. המשטרה מסרה כי נעצרו ארבעה מעורבים בהפרות סדר בעיר. בלוד נורה גבר ערבי בסמוך למסגד.

בחיפה הושלך בקבוק תבערה על ניידת משטרה שנשרפה כליל. לא היו נפגעים באירוע.

21:15

המשטרה מדווחת על הפגנות אלימות בעכו. לפי הודעת המשטרה, "כוחות משטרה ולוחמי יס״מ פועלים כעת סמוך לכיכר אגד בעכו בעקבות התקהלות של עשרות מפגינים שהחלו ביידוי אבנים מאסיבי לעבר השוטרים.

"בתוך כך, מספר מפגינים תקפו אזרח במקלות ואבנים כאשר עפ״י גורמי רפואה האזרח נפצע באורח אנוש וכעת מבצעים בו פעולות החיאה".

כוחות המשטרה בעכו הערב / צילום: דוברות משטרת ישראל

20:30

מתפרעים יהודים, לפי דיווחים מארגון לה פמליה, מתפרעים בבת ים, מנפצים שמשות והורסים עסקים תוך קריאות של ממוות לערבים. בלוד יש עימותים בין יהודים לערבים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "המשטרה בלמה תהלוכה לא חוקית בבת ים של קומץ אנשים שבקשו להגיע ליפו ולהתעמת עם תושבי המקום.

"שוטרי מרחב איילון נערכו לתהלוכה לא חוקית שהתקיימה בעיר בת ים, עם קבלת מידע בדבר קריאה ברשת החברתית להצטרף ולהגיע ליפו להתעמת עם תושבי המקום.

"בהתאם לצורך המבצעי ולאחר שלא נשמעו להנחיות השוטרים, נעשה שימוש באמצעים לפיזור ההמון. ככל שיידרש, ייעצרו חשודים הפועלים בניגוד לחוק ומפרים את הסדר הציבורי".

20:20

בישיבת הקבינט כעת, הצבעה פה אחד לאשר לצה"ל את המשך המבצע והרחבתו למטרות נוספות.

20:19

דובר צה"ל מסר כעת כי "אחת מחוליות הג'יהאד האיסלמי שעמדה לשגר רקטות במטח האחרון חוסלה בזמן אמת. כלי טיס של צה"ל תקף את החוליה במרכז רצועת עזה. לפחות 3 מחבלי ג'יהאד נהרגו".

19:50

ממד"א נמסר כי "בשדרות ישנן שתי זירות עם נפגעים, אחת מהזירות היא קשה, בה יש שני פצועים, שאחד מהם הוא ילד שפצוע אנוש. עוד פצועה אחת שנפצעה באורח קשה, פצוע נוסף בינוני מזירה אחרת שמוגדר בינוני עם רסיסים ועוד ארבעה פצועים שמוגדרים קלים".

19:42

אין נפגעים בפגיעה הישירה בבית פרטי באשקלון, כאשר כל הדיירים הספיקו להיכנס לממ"ד. בנפילה השנייה באשקלון תינוק נחבל כאשר אביו נשכב עליו  כדילמנוע פגיעה בו. התינוק הגיע לברזילי והוא צפוי להשתחרר.

בשדרות יש פצוע קשה מפגיעה ישירה בבניין מגורים. במקום שני פצועים נוספים.

הזרןע הצבאית של חמאס מסרה כי "ירינו לעבר נתיבות, אשקלון ושדרות. זו תגובה על הפלת מגדל המגורים א-שורוק בעזה, ותגובה ראשונית על הריגת בכירי הזרוע היום בצהריים".

19:30

מד"א עדכנה כי חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים בגזרת שדרות טיפול רפואי לשלושה פצועים.בנוסף, שתי פגיעות דווחו באשקלון. בעקבות מטח הרקטות שנורה בדקה האחרונה, במספר ישובים בשער הנגב נפל החשמל. 

חמאס והג'יהאד טוענים לשיגור של 130 רקטות בבת אחת. זאת כחלק מהשיטה לעקוף את כיפת ברזל. גם אם כיפת ברזל מצליחה ליירט 90%, עדיין יש נפילות בשטחים מאוכלסים.

19:22

אזעקות נשמעות בערי המרכז.

19:17

התחדשו העימותים בלוד. ערבים תקפו את רכבו של המשנה לראש העיר נתנאל איזק וניפצו את שמשותיו. איזק היה באותה עת ברכב בראיון בגלי צה"ל, הוא לא נפגע, וכוח של המשטרה הוזעק למקום.

בתוך כך, נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, פנה לפני זמן קצר לשר האוצר בדרישה לגבש באופן מיידי הסדר שיאפשר למעסיקים תשלומי שכר בסבב הלחימה הנוכחי. תומר כתב כי "בזמן שעשרות אלפי עובדים נשארו היום בבתיהם, אין כל הסדר המחייב תשלום שכר לעובד שנעדר מעבודתו לצורך שמירה על ילדיו או בהתאם להנחיות פיקוד העורף. נכון להיום כ-30% בלבד מהעובדים בחברות תעשייה המרוחקות עד 7 ק"מ מרצועת עזה הגיעו לעבודה. שיעור הנוכחות בקרב עובדים במפעלים המרוחקים 7-40 ק"מ מהרצועה עומד על 65% בלבד".

עוד בפנייתו לשר האוצר דורש תומר להכריז על אזור התעשייה באשקלון אשר ספג מטחים, כחלק מיישובי עוטף עזה ושדרות, כפי שהיה בעקבות מבצע צוק איתן ולהרחיב את מסלול הפיצויים לעסקים המרוחקים עד 80 ק"מ מהרצועה וזאת על רקע הרחבת מתקפת הטילים והאיומים. לדברי תומר, "התעשייה הישראלית תעשה ככל שביכולתה על מנת להמשיך ולייצר בכל הכוח כדי שהציבור ימשיך ליהנות מאספקת המוצרים והשירותים למשק ועל הממשלה לייצר למעסיקים את הוודאות להמשך הפעילות. עובד שנשאר בביתו בהתאם להנחיות פיקוד העורף או על מנת לשמור על ילדיו צריך לדעת שהוא לא ייפגע כלכלית מכך. חברות תעשייה ספורות בלבד סגרו את שעריהן היום ואנו עושים הכל על מנת שחברות נוספות לא ילכו בעקבותיהן".

19:05

הממשל האמריקאי מתעורר: שר החוץ אנטוני בלינקן הודיע כי האדי עמר, ממחלקת המדינה, נשלח לכאן לטפל במשבר.  נזכיר כי הממשל טרם מינה שגריר בישראל, וגם לא שליח לעניין ישראל והפלסטינים.

בתוך כך, כלי טיס של צה"ל תקף כלי רכב בדרום רצועת עזה, ובו חוליית משגרי נ"ט של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלמי. לפי מקורות צבאיים לפחות שלושה מאנשי הג'יהאד נהרגו. בתקיפה אחרת קודם לכן נהרגו עוד שלושה מאנשי הג'יהאד בעת שהכינו משגרי רקטות לפעולה.

תקיפת חיל האוויר בעזה / צילום: Reuters, Ibraheem Abu Mustafa

18:50

לפני רבע שעה קרס מגדל של 12 קומות במרכז העיר עזה לאחר ירי טילים ממטוס חיל האוויר. המגדל היה ריק מיושביו לאחר אזהרה טלפונית וגם "הקש בגג" כלומר מטען קטן ששוגר אל גג הבית מעט לפני ירי הטילים. מדובר בבניין עם קניון גדול, וגם משרדים של ארגון חמאס. חוץ מזה היו עליו אנטנות סלולריות והקליטה ברצועה בעייתית עוד יותר.

משרד הבריאות בעזה פרסם כי עד כה יש 56 הרוגים, מתוכם 14 בגיל נוער וחמש נשים. בנוסף יש 335 פצועים. לפי הערכות מערכת הביטחון הישראלי, מספר ההרוגים גדול בהרבה, וחמאס והג'יהאד מסתירים את הנתונים האמיתיים.

18:10

נוכח המערכה המתמשכת מול עזה וההכרזה של ראש הממשלה על הארכת מצב מיוחד בעורף, שר הביטחון בני גנץ הודיע הערב על הפעלת משק לשעת חירום (מל"ח) שנועד לאפשר רציפות תפקודית של המשק ושמירה על אספקת מוצרים ושירותים חיוניים לאוכלוסייה. במסגרת ההחלטה הזו יעמוד גנץ בראש ועדת מל"ח עליונה וינחה את הגופים השונים לפעול כדי להבטיח רציפות תפקודית ואספקת שירותים.

המשמעות העיקרית היא כי גם תחת אש מפעלים חיוניים ימשיכו לעבוד בהנחיית גורמי הממשלה כדי שימשיכו לספק מוצרים חיוניים בישראל. בנוסף, אי אפשר לפטר עובד שלא הגיע למקום העבודה ובהתאם נדרש לשלם שכר מלא גם לעובדים שלא הגיעו בשל מצב החירום. עוד נגזרת של הפעלת מפעלים חיוניים היא שהממשלה יכולה להוציא צווי ריתוק לעובדים המוגדרים גם הם כ"חיוניים".

בפעמים קודמות הוכרז על מצב מיוחד בעורף בעוטף עזה במבצעים כמו עמוד ענן וצוק איתן וכן בצפון בזמן מלחמת לבנון השנייה. בין היתר, ההכרזה על מצב מיוחד מעניקה לממשלה סמכות להנחות את האזרחים כיצד לפעול וכן היא מגנה על עובדים מפיטורים אם לא הגיעו לעבודה כתוצאה מהנחיות אלה. פיצויים על נזק עקיף נשקלים על ידי המדינה בדרך כלל לאחר התמשכות לחימה בהיקף משמעותי.

בתוך כך, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, שצפויות להיות בתוקף עד יום שישי, בהתאם למצב הביטחוני. מחר וביום שישי לא יתקיימו לימודים בעוטף עזה, מערב לכיש, לכיש, מרכז הנגב, דרום השפלה, דן, השפלה, שרון וירקון.

17:50

עוצר לילי הוכרז בלוד. ממשטרת ישראל נמסר כי "בעקבות אירועי הסדר החמורים שאירעו בעיר לוד והכרזת 'אירוע חירום אזרחי' שקיבלה תוקף משפטי הלילה, ולאחר הערכת מצב מיוחדת שהסתיימה כעת בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, החליט מפקד מחוז מרכז, ניצב משה ברקת על האיסורים הבאים בכדי לשמור על שלומם, ביטחונם ורכושם של תושבי לוד".

החל מהשעה 20:00 הלילה ועד השעה 04:00 מחר לפנות בוקר יחולו ההגבלות הבאות בשטח העיר לוד:
● איסור על כל אדם לשהות במרחב הציבורי בעיר לוד.
● איסור על תושבי לוד לצאת מבתיהם או ממקום שהייתם בעיר.
● איסור על כל אדם להיכנס לשטח העיר.

17:24

דיווח ראשוני על ניסיון פיגוע דקירה בעמדת "חסם שוטר" במרחב החטיבה המרחבית "יהודה", המחבל מנוטרל בנקודה. מצה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה.

17:00

הותר לפרסום: סמ"ר עומר טביב ז"ל, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, בן 21 מאליקים, הוא הלוחם שנהרג הבוקר מירי הנ"ט ששיגר חמאס מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. הודעה נמסרה למשפחתו ולמשפחות הפצועים.

סמ"ר עומר טביב ז"ל / צילום: דובר צה"ל

16:35

בית המשפט המחוזי בלוד דחה את הערר של שלושת היהודים החשודים בהריגה של צעיר ערבי, במסגרת ההתפרעויות של ערבים ישראלים בשכונה יהודית בלוד ביום שני השבוע.

השופטת אפרת פינק קיבלה את עמדת בית המשפט השלום שקבע כי מעצרם יוארך עד ליום חמישי בצהריים, אז יוחלט אם לשוב ולבקש את הארכת מעצרם. יש לציין כי המשטרה מלכתחילה ביקשה נגד שלושתם 10 ימי מעצר, והיא טרם סיימה לברר כדור של מי משלושת החשודים פגע במנוח והרג אותו.

השופטת פינק דחתה את הערר של החשודים, אשר שמם אסור בפרסום בשל החשש הביטחוני להם ולבני משפחותיהם. פינק כתבה בהחלטתה כי לא ניתן לזלזל כלל בתחושות הציבור ובכלל זאת בתחושות העוררים ובני משפחותיהם בדבר הסכנה הממשית כתוצאה מאירועי הפרות הסדר והאלימות שאירעו.

16:30

בניגוד לסבבים קודמים שבהם היו 24 שעות של ירי רקטי ואז ניסיונות הרגעה והסדרה דרך מצרים, המערכת הביטחונית התכוננה הפעם למערכה רחבה. כבר לפני חודש ובעקבות הפרות חוזרות ונשנות היה ברור שעם התלקחות נוספת לא יהיה מדובר בסבב לחימה קצר כפי שהיו רוצים בחמאס ולסיום לפחות עד ליל החג של המוסלמים היום עיד אל פיטר, אלא אחד שבו ישראל תכתיב את הקצב. מבחינת ישראל הסבב הזה לא מתוכנן להסתיים בשל חג השבועות. 

בתוך כך, נשיא המדינה ריבלין מקיים סבב שיחות מדיניות עם מקביליו החל משעות הבוקר היום. עד כה שוחח הנשיא עם נשיאי גרמניה, אוסטריה ובולגריה, ועם נשיא המועצה האירופית. בכל שיחותיו שב הנשיא והדגיש כי על העולם לעמוד מאחורי הזכות והחובה הברורה של מדינת ישראל להגן על אזרחי המדינה והבהיר: "אין מדינה בעולם שהיתה מאפשרת מתקפה ברוטאלית כזו על אזרחיה וגם אנחנו לא נעמוד מנגד ונגן בכל דרך שנידרש על אזרחי ישראל בשעה שהאש המופנית כלפינו לא פוסקת. נמשיך ונתקוף את מקורות האש המכוונת כלפי אזרחים חפים מפשע כל העת ונשתק אותם", הבהיר הנשיא.

16:09

ראש הממשלה נתניהו נתן הצהרה לתקשורת בעת ביקורו בוולפסון. "לפני שעה קלה חיסלנו מפקדים בכירים מהמטה הכללי של חמאס, וזו רק ההתחלה. נכה בהם מכות שלא חלמו", אמר נתניהו. 

15:40

ראש מערך הסייבר של חמאס ומח"ט העיר עזה - אלה בכירי חמאס שחוסלו מוקדם יותר:

שירות הבטחון הכללי מעדכן כי במצע החיסול ברצועה נהרגו לפחות 16 פעילי חמאס בכירים, בהם ארבעה מחברי ההנהגה הצבאית של חמאס "פורום המטה הכללי".

באסם עיסא - מח"ט העיר עזה. פעיל חמאס צבאי בכיר. מאז שנת 2017 ראש חטיבת חמאס עזה. היה מעורב לאורך השנים בפיגועים רבים. בשב"כ אומרים כי חיסולו ישפיע באופן משמעותי על תפקוד החטיבה והזרוע הצבאית של חמאס.

ג'מעה טחלה - ראש מערך הסייבר ומוביל פרויקט שיפור הטילים של ארגון הטרור חמאס. טחלה הוא יד ימינו של מוחמד דף והמוביל המרכזי של התעצמות חמאס.

גמאל זבדה - ראש מחלקת הפיתוח והפרויקטים במטה הייצור של חמאס. נמנה על בכירי מערך המחקר והפיתוח בחמא"ס, עוסק בקידום פרויקטים מרכזיים בהתעצמות חמאס.

ח'אזם חטיב - ראש מחלקת המהנדסים במערך היצור של חמא"ס. כמו כן משמש סגן ר' מערך היצור.

כן נהרגו בתקיפה סאמי רדואן, ראש המחלקה הטכנית במודיעין הצבאי, ו-וליד שמאלי, ראש מחלקת הציוד התעשייתי במערך הייצור. מלבדם נהרגו עוד לפחות עשרה מפקדים בדרגים שונים במערך הייצור והמו"פ בחמאס.

בתקיפה נהרס לחלוטין מתקן המו"פ המרכזי של חמאס והושמד ציוד רב. התקיפה התאפשרה בעקבות הצלחה של השב"כ לאיתור מידע מודיעיני מדויק על מיקום האתר הסודי ועל הימצאותם של המפקדים הבכירים בו בעת התקיפה.

15:35

מטח כבד נוסף גם מזרחה לכיוון אופקים ובאר שבע. חמאס פרסם הודעה כי שלח רקטות לעבר דימונה.

משרד הפנים של חמאס פרסם כי יותר מ-500 מבנים ברצועה נפגעו קשה, עשירית מהם נהרסו כליל, ביניהם כ-50 מתקנים ממשלתיים ובהם תחנות משטרת חמאס.

דווח כי במטח שנורה לכיוון אשדוד מוקדם יותר ישנו פצוע קל מהרסיסים.

15:20

התרעות צבע אדום נשמעו בבאר שבע והסביבה. 

15:12

במטח הכבד על נפילת רסיסים באשדוד ורקטה שנפלה באשקלון. בשני המקרים מדובר רק ברסיסים וחלקי רקטות, כיפת ברזל יירטה את הטילים ואין נפגעים.

15:10

מטח כבד לעבר אשדוד, אשקלון ויישובי הסביבה. כיפת ברזל מיירטת את רוב השיגורים.

חמאס והג'יהאד האיסלמי הודיעו כי ששיגרו עשרות רקטות בתגובה להתקפות על מפקדותיהם. 

14:56

חברת החשמל מעדכנת כי תושביהם של שני רחובות בשכונת רמת-אשכול בלוד נמצאים ללא חשמל, בשל פגיעה קשה ונזקים כבדים שנעשו בארונות החשמל ובמתקני החברה. הבוקר בכירי חברת החשמל, העירייה, המשטרה ומג"ב חברו כדי שעובדי חברת החשמל יכנסו בביטחה לתקן את הנזקים.

לאחר בחינת הנזקים, צוותי החברה החלו בהתארגנות בהתאם לממצאים בשטח, כולל ציוד, כלים ועובדים מקצועיים על מנת לתקן את הנזקים ולהחזיר את אספקת החשמל לתושבים. אלי יילוז, מנהל מרכז ביצוע איילון של חברת החשמל, אומרים כי פורעים גרמו לכך שתושבים נותרו ללא חשמל, וכי פעולת התיקון תארך כ- 8-10 שעות לפחות.

14:37

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום לתחנת המשטרה בעכו לדיון הערכת מצב בעקבות האירועים בעיר יחד עם ראש העיר, שר הבט"פ, מפכ"ל המשטרה ובכירים נוספים.

בתום הערכת המצב אמר כי "אנחנו במאבק בכמה חזיתות. אתמול בלילה לאחר הדיונים וההחלטות בקריה לגבי רצועת עזה, הלכתי בשתיים לפנות בוקר ללוד, עוד חזית שנפתחה שם של אנרכיה. נתנו שם גם כן החלטות והזרמת כוחות, והיום בצהריים כאן בעכו. אנחנו ממשיכים במאמץ לעצור את האנרכיה, להחזיר את המשילות לערי ישראל באגרוף ברזל אם צריך, בכל הכוחות הנדרשים ובכל הסמכויות הנדרשות.

"מכאן אני הולך חזרה לקריה, להיפגש עם הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר. הערב אכנס את הקבינט, יש התפתחויות קשות, כולל ירי הנ"ט. אנחנו נגיב ומגיבים בעוצמה הולכת וגדלה - לא אפרט כאן".

14:04

במסגרת שינוי המדיניות והחזרה לחיסולים הממוקדים הותר לפרסום כעת כי במבצע משותף של צה"ל ושירות הביטחון הכללי חוסלו כמה בכירים במה שמכונה "פורום המטה הכללי" של חמאס. המבצע כלל איתור של הפורום שהתכנס במפקדה מוסתרת ברצועה. היו בו כמה מהמפקדים הבכירים של ארגון הטרור מעזה וחאן יונס שבדרום הרצועה. לא נמסרו עדיין שמות, ובחמאס לא מנדבים מידע על התקיפה הזו.

14:01

מטח נוסף כעת לכיוון אשקלון ואשדוד.

13:39

נשיא המדינה רובי ריבלין נשא דברים על רקע ההסלמה הביטחונית של הימים האחרונים, ומתח ביקורת קשה על ההנהגה הערבית.

"אזרחי ישראל", אמר ריבלין, "החל מיום ראשון, פתחו ארגוני הטרור - החמאס והג׳יהאד האיסלאמי - במערכה נפשעת ומתוכננת על ערי ישראל. אנו מחזקים את המשפחות השכולות בחיבוק אמיץ של נחמה בשעות הקשות הללו, ומתפללים להחלמתם השלמה של הפצועים.

"מראה הפוגרום בלוד והפרעות ברחבי ישראל על ידי המון ערבי מוסת וצמא דם, שפגע בחיי אדם, ברכוש, ואף שלח ידו בקודשי ישראל, הוא בלתי נסלח. ההשלכה של דגל ישראל על ידי פורעים ערבים, והחלפתו בדגל פלשתיני, היא פגיעה ברוטאלית בחיים המשותפים במדינת ישראל. שתיקת ההנהגה הערבית אל מול הפרעות הללו היא שתיקה מחפירה שמהווה רוח גבית לטרור ולפרעות ומעודדת את הקרע בתוך החברה שבה אנו חיים ונמשיך לחיות גם כשהכל יעבור.

"על ממשלת ישראל לרדוף אחר הפורעים ביד קשה, ולהשיב את הביטחון והסדר גם תוך כדי מלחמה בלתי מתפשרת בטרור העזתי".

13:37

הותרו לפרסום שמות ההרוגים: סהומי סאנדוש, בת 32, המטפלת הסיעודית של הקשישה שנפצעה אתמול באשקלון. לאה יום טוב, בת 63, נהרגה במטח הטילים על ראשון לציון. חליל עווד, בן 52, וביתו בת ה-16 נאדין עווד בפגיעה הישירה בלוד.

13:31

היום בשעה 17:30 יתכנס הקבינט כדי לקבל סקירה על אירועי הלילה במישור האזרחי,  וכן על התגברות ירי הטילים למרכז הארץ. השרים צפויים לדון על הרחבת המבצע, יבקשו אישור להחרפת המתקפה ויקבלו הכרעה לגבי המשך המערכה בימים הקרובים. 

13:29

לפני זמן קצר צה"ל סיכל משגר רקטות של חמאס שהיה מוכוון לערים אשדוד ואשקלון. המשגר היה ערוך לשיגור מיידי של עשר רקטות מצפון רצועת עזה.

13:28

שר הביטחון בני גנץ אומר כי צה"ל ימשיך לתקוף ויביא לשקט מוחלט ולטווח רחוק. בסיור בעיר אשקלון אמר שר הבטחון: "רק כשנשיג את היעד הזה נוכל לדבר על רגיעה. כרגע אין תאריך סיום. לא נקבל הטפות מוסר מאף ארגון או מוסד על זכותנו וחובתנו להגן על אזרחי ישראל".

לדבריו: "בעזה - מגדלים נופלים, מפעלים קורסים, מנהרות מושמדות ומפקדים מסוכלים. צה"ל מבצע בשעות האחרונות שורה של תקיפות משמעותיות, פגענו בחוליות מפקדים, בתשתיות משמעותיות של החמאס. כל האמצעים וכל האופציות על השולחן ויש עוד המון פעילות בבנק. יש אירועים מבצעיים במרחב הגבול וגם איתם אנחנו מתמודדים ומגנים על תושבי הדרום, גם במחיר של היפגעות כוחותינו לצערי".

13:23

בעקבות ההסלמה: הוארך מועד דיווח ותשלום דוחות מע"מ ל-24 במאי.

13:15

דובר צה"ל מעדכן כי כלי טיס של צה"ל תקף וחיסל חוליית שיגור כלי טיס בלתי מאוייש ועליו מטען נפץ של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. החולייה הותקפה בזמן ההכנות לשיגור הכטב"ם לשטח ישראל. קודם לכן הופל כתב"ם אחר ששוגר מהרצועה, עוד בטרם חצה את הגדר.

בצה"ל מעריכים כי חמאס מכניס ללחימה אמצעים נוספים שברשותו כדי להביא לפגיעה נרחבת יותר בחיי אדם בישראל ולייצר תמונת ניצחון שתצדיק את הקורבנות הרבים ברצועה ואת הנזקים העצומים ברכוש.

13:14

על רקע ההתפרעויות האלימות ברחבי הארץ של אזרחי ישראל הערבים וניסיון להרגעת הרוחות מצד נתניהו וגנץ, כעת מצטרף גם שר הפנים אריה דרעי ששיגר לפני שעה קלה מכתב לכלל ראשי הרשויות המקומיות בישראל וקרא להם לפעול באופן אקטיבי למיגור האלימות והפגיעה בחיי אדם וברכוש ציבורי ברשויות המקומיות.

במכתבו ציין השר דרעי כי "לכם, נבחרי הציבור, המנהיגות המקומית, האחריות להרגעת הרוחות בקרב הציבורים השונים. עליכם החובה להפעיל את כלל הכלים העומדים לרשותכם, בין היתר, עובדי הציבור העוסקים באכיפה, הסברה מקומית, אנשי דת, אנשי חינוך ועוד, בנחישות הראויה, נגד הפגנות אלימות ופעולות העומדות בפני אובדן שליטה."

השר אף הנחה את האגף לעדות דתיות במשרד הפנים להוציא מסרים מרגיעים לאנשי הדת שיועברו על ידם למתפללים המוסלמים בפתחו של חג עיד אל פיטר.

12:55

צניחה בהתייצבות עובדים במפעלי התעשייה בדרום: בעוד שאתמול, טרם ההסלמה מהלילה, נרשמה התייצבות של כ-85% מעובדי המפעלים בטווח של בין 0 ל-40 ק"מ מהגדר לעבודה; היום התייצבו רק כ-30% מהעובדים במפעלי בטווח של 0 עד 7 ק"מ לעבודה וכ-60% מעובדי המפעלים בטווח של 7 עד 40 ק"מ.

בעקבות אירועי הלילה ומתקפת הטילים אל יישובי המרכז, התאחדות התעשיינים פתחה הלילה חדר מצב ארצי הפועל במתכונת של 24/7 למתן מענה לחברות תעשייה בכלל הארץ. מהנתונים המגיעים אל ההתאחדות עולה כי רק 8 מתוך 120 המפעלי הממוקמים בסמוך לגדר (0 עד 7 ק"מ) סגורים.

בעוד שבמערכות לחימה קודמות ההנחיה מפיקוד העורף הייתה כי רק מפעלים חיוניים יעבדו, ב-2019 שונתה ההנחיה להנחיה לפיה כל מפעל שיש לו מרחב מוגן יכול להמשיך לעבוד כרגיל, אלא אם ניתנה הוראה מפורשת מפיקוד העורף על סגירה.

לדברי ניר שוב, מנהל חדר המצב של התאחדות התעשיינים בדרום, "במפעלים צמודי הגדר יש מרחבים מוגנים, ולכן רובם ממשיכים לעבוד, אך רבים מהעובדים לא הגיעו היום לעבודה, ויש ממש צניחה מאתמול באחוז המתייצבים לעבודה, כי הם נשארים עם הילדים בבית, כיוון שאין מסגרות או כי הם מפחדים לצאת. זה נושא רגיש, ומגיעות אלינו הרבה שאלות בהקשר הזה. על פי המצב החוקי, עובדים שלא התייצבו למקום העבודה היום לא זכאי לשכר או פיצוי, אך אנחנו מקיימים דיוני כרגע עם מקבלי ההחלטות כדי למצוא פתרון שיפצה את העובדים והמעסיקים".

לדברי נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, "המהלך הדחוף ביותר מבחינתנו הוא לאפשר לתעשיינים להמשיך ולייצר בכל הכוח. משעות הלילה תעשיינים בכל הארץ מתמודדים עם מגוון בעיות, החל מדאגה לשלום עובדיהם ועד לפעילות העסקית שנפגעת כתוצאה מאי הגעת עובדים וחוסר ודאות. אני קורא לממשלת ישראל להכריז באופן מיידי על מצב חירום שיצור ודאות בקרב המעסיקים בעניין פיצוי שיקבלו ושיאפשר להם לצלוח את הימים הקרובים בשלום".

12:09

לאחר הפוגה של שעתיים. שמהלכה ירי הנ"ט ופצמ"רים אל אזור נתיב העשרה, התחדש ירי הרקטות במטח אל יישובי חבל אשכול.

לפי משרד הבריאות של חמאס ברצועה ישנם 43 הרוגים, מתוכם 13 ילדים ו3 נשים.
 בנוסף, ישנם 296 פצועים. עם זה לפי הערכות מספר ההרוגים גדול בהרבה. חמאס, כך לפי גורמי מודיעין ישראלים, מסתיר נתונים על נפגעים מכוחותיו.

בניין בעזה שנהרס בתקיפה אווירית של חיל האוויר / צילום: Associated Press, Khalil Hamra

11:23

נקבע מותו של אחד מהפצועים אנוש בירי נ"ט שבוצע לפני זמן קצר מצפון רצועת עזה לשטח ישראל.

11:21

כ-500 לוחמי מג"ב איו"ש של משטרת ישראל מתגברים כעת את מוקדי החיכוך במחוזות המשטרה בנוסף לאלפי הלוחמים והשוטרים הפרוסים ברחבי הארץ וזאת במטרה לשמור על הסדר הציבורי.

ברקע הפרות הסדר האלימות שהתרחשו בימים האחרונים ברחבי הארץ הוחלט על תגבור כוחות מילואים, שוטרים מהאגפים השונים ולוחמי מג"ב איו"ש במוקדי החיכוך המרכזיים ובערים המעורבות.

9 פלוגות ממג"ב איו"ש הגיעו בשעות האחרונות לתגבר את כוחות המשטרה הפועלים בלוד, בעכו ובוואדי ערה.

4 פלוגות לוחמים מתגברות בעיר לוד שבמחוז מרכז, 3 פלוגות לוחמים מתגברות בואדי ערה שבמחוז חוף ו-2 פלוגות נוספות מתגברות בעיר עכו שבמחוז חוף.

כלי רכב שורפים בלוד לאחר לילה של התפרעויות אלימות / צילום: Reuters, Ronen Zvulun

10:59

ירי נ"ט נוסף בוצע לפני זמן קצר מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. הפרטים בבדיקה.

10:43

מדובר צה"ל נמסר כי ירי נ"ט בוצע לפני זמן קצר מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. יש דיווחים על נפגעים במקום - 2 פצועים אנוש ואחד קשה מהפגיעה. פרטים בבדיקה.

10:28

למרות שהשריפה הגדולה במיכל דלק של חברת תש"ן באשקלון שפרצה בעקבות פגיעה ישירה של רקטה בוערת מאז שעות הצהריים אתמול, טרם הושגה שליטה באש והיא ממשיכה לבעור מעל מיכל הבנזין.

10:18

מניין ההרוגים עד כה עומד על חמישה בני אדם, בהם בת 16 ואביה שנהרגו מפגיעה ישירה סמוך ללוד. כמו כן עשרות נפצעו, מהם 3 פצועים קשה ו-4 בינוני. 

10:05

ייקח זמן עד שיהיו נתונים מרשות המסים על הפגיעות, אבל ההערכות ברשות המסים כרגע הן של מאות נזקים, כאלף בקירוב, באזור המרכז, בדרגות חומרה שונות, כולל נזקי המהומות. בנוסף, ברשות מעריכים כי יש קרוב לאלף נזקים, בדרגות שונות, באזור הדרום עד אשדוד.

יירוט של כיפת ברזל באשקלון / צילום: Reuters, Amir Cohen

09:46

היישובים צמודי הגדר בהתרעה חמה: המועצה האזורית שער הנגב הוציאה הודעה לתושבים בעקבות התראה ממוקדת - על כל התושבים בישובים 0-4 ק"מ להיכנס לבתים באופן מיידי ועד להודעה חדשה.

09:25 

בעקבות ארועי הלילה, התאחדות התעשיינים פותחת חדר מצב ארצי שייתן מענה לחברות תעשייה בכלל הארץ. 

משעות הלילה התקבלו פניות בהתאחדות מחברות ברחבי הארץ בעניין עובדים המפחדים להגיע לעבודה. רק 65% מהעובדים הגיעו אתמול לעבודה בחברות התעשייה המרוחקות עד 10 ק"מ מרצועת עזה. 

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, מסר: "המהלך הדחוף ביותר מבחינתנו הוא לאפשר לתעשיינים להמשיך ולייצר בכל הכוח. משעות הלילה תעשיינים בכל הארץ מתמודדים עם מגוון בעיות - החל מדאגה לשלום עובדיהם ועד לפעילות העסקית שנפגעת כתוצאה מאי הגעת עובדים וחוסר ודאות. אני קורא לממשלת ישראל להכריז באופן מיידי על מצב חירום, שייצור ודאות בקרב המעסיקים בעניין פיצוי שיקבלו ושיאפשר להם לצלוח את הימים הקרובים בשלום".

09:00 

לאחר שאתמול פרצה שריפה גדולה במיכל דלק של חברת תש"ן באשקלון בעקבות פגיעה ישירה של רקטה, משרדי הגנת הסביבה והבריאות מבקשים מהציבור המתגורר באזור שלא לשהות בחוץ ללא צורך, ובכך להימנע מחשיפה למזהמים הנפלטים ממוקד השריפה בתש"ן.

בעקבות תלונות על קשיי נשימה, גרד בגרון וצריבות בעיניים ולאור עלייה בריכוז החלקיקים הנשימים המזהמים בתחנת הניטור שמשון הסמוכה למכל הדלק באזור התעשייה באשקלון, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות ממליצים לתושבי אשקלון, זיקים, כרמיה, מבקיעים והאזור להימנע משהייה בחוץ שלא לצורך. זאת, פרט למקרים של אזעקות, שבהם נדרשים התושבים להתפנות למרחב מוגן הנמצא מחוץ לבית. הימנעות משהות בחוץ תצמצם את החשיפה של האוכלוסייה לזיהום האוויר ולמטרדי ריח כתוצאה מהבעירה.

08:15

דובר צה"ל: לפני זמן קצר, לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס בלתי מאויש אשר חצה מרצועת עזה לשטח ישראל.

07:45

דובר צה"ל: כ-1050 רקטות נורו מהרצועה, כ-850 רקטות נחתו בישראל וכ-200 נפלו בשטח הרצועה. כמו כן, דובר צה"ל מסר שהצבא ייצא לתקוף בקרוב "נכסים תת קרקעיים של חמאס". עוד אמר כי "אנחנו לא הופתענו מהירי לגוש דן. אמרתי אתמול בשלושה ערוצים שזה מה שאנחנו מעריכים שיקרה".

06:50

2 בני אדם נפגעו מרסיסים לאחר שרקטה פגעה בבית פרטי בשפלה. צוות מד"א שהגיעו למקום מעניקים לפצועים טיפול רפואי.  

06:15

יום וחצי לאחר הירי הראשון של חמאס, המצב הביטחוני ברחבי הארץ לא נרגע. לאחר המטחים הכבדים לגוש דן באזור תשע אמש, חמאס וארגוני הטרור ברצועה המשיכו לירות רקטות לאורך הלילה: לקראת 1 בלילה היה ירי על אשקלון, ומטח כבד נוסף ברחבי הארץ בשלוש וחצי הסתיים ב-2 הרוגים בלוד: גבר מבוגר ובתו. בשעה חמש חודש הירי לעבר אזור השפלה, וכן בשעה שש. 

בתגובה, צה"ל תקף ברצועה לאורך הלילה, וגם נמסר מצה"ל ששני בכירים במערך המודיעין של חמאס חוסלו הלילה (רביעי) במבצע משותף של צה"ל ושב"כ. לדברי צה"ל, המבצע בוצע באמצעות מטוסי קרב, שתקפו מבנה בו שהו הפעילים. הבכירים שחוסלו הם חסן קאוגי, ראש מחלקת ביטחון במודיעין הצבאי של חמאס, כמו גם סגנו וואיל עיסא, ראש מחלקת הריגול הנגדי בביטחון הצבאי של המודיעין, אחיו של מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס.   כמו כן, נמסר כי צה"ל סיים גל תקיפות ברצועת עזה, במסגרתו הותקפו בתי בכירים בחמאס ששימשו כתשתיות טרור. בין היתר, הותקפו בתיהם של מח"ט העיר עזה, באסם עיסא, מח"ט חאן יונס ראפע סאלמה וראש מערך המודיעין הצבאי של חמאס מוחמד יאזורי. כמו כן, מטה המשטרה בעיר עזה הופצץ גם הוא. 

בתוך כך, גם ההתפרעויות בערים המעורבות המשיכו, וראש הממשלה הגיע ללוד, שבאזורה הוכרז מצב חירום מיוחד. נתניהו אמר ש"מה שראינו כאן זו אנרכיה. היו מראות שאנחנו לא יכולים לקבל אותם, שום מדינה מתוקנת, במיוחד לא המדינה שלנו. במקרה הצורך, ואני חושב שהצורך הזה כנראה קיים, להנהיג במסגרת הסמכויות הללו עוצר במקום הזה, ככל שיידרש, קודם כל להחזיר את המשילות". 

המפכ"ל יעקב שבתאי ביקר גם הוא בלוד ואמר כי עימותים בין יהודים לערבים כמו שנראו אמש "לא נראו גם באוקטובר 2000". עוד אמר שלאור המצב הביטחוני בעיר המשטרה נפרסה בה מקצה לקצה. "לא יכולנו להגיע לכל הנקודות בעיר. לוד חוותה אירועים לא פשוטים שסיכנו חיי אדם", אמר, "על פי החלטת ראש הממשלה, שר הביטחון וגורמים ביטחוניים נוספים הוחלט להכריז על מצב חירום מיוחד בעיר". 

בהמשך למצב הביטחוני, אמר ח"כ מנסור עבאס שהוא "קורא להרגעת הרוחות. עלינו למנוע הסלמה נוספת שעלולה לגבות חיי אדם בשני הצדדים, ולאפשר חזרה לשגרת חיים נורמלית, במיוחד בימי רמדאן, ולאור ימי חג אלפטר וחג השבועות הקרובים" וכן שהוא "קורא לכל המפגינים לממש את זכותם החוקית והלגטימית להפגין ולהביע את עמדתם באופן חוקי ואחראי, בלי לפגוע בחיי אדם אשר יהיו, או ברכוש הציבורי והפרטי". 

עוד כתבות

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

דיווחים על תקיפה ישראלית באיראן; מחירי הנפט קופצים

בארה"ב מדווחים כי ישראל פגעה במתקן על אדמת איראן וכי נשמעו פיצוצים גם בסוריה ובעיראק ● מחיר הנפט קופץ ביותר מ-3% ● נכון לעכשיו, אין שינוי בהוראות פיקוד העורף

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום