"נעדר כישורים מקצועיים לתפקיד": התנגדות חריפה לשכר החריג של כחלון ביונט קרדיט

המכתב, אשר נשלח על ידי בעל מניות, גורס ש"הסיבה היחידה כנראה שלפיה החברה מעוניינת בהעסקתו היא היכולת שלו לפעול כ"מאכער"" • על המכתב חתומים עוה"ד שחר בן מאיר ויצחק אבירם, המייצגים את לייטקום ישראל, המחזיקה ב-100 מניות שנרכשו בשבוע האחרון תמורת סכום של אלפי שקלים בודדים

משה כחלון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
משה כחלון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

מכתב חריף בידי בעל מניות בחברת יונט קרדיט לקראת האסיפה הכללית לאישור תנאי העסקתו של שר האוצר לשעבר משה כחלון לדירקטור בחברה. בעל המניות, חברת לייטקום, מביע התנגדות חריפה לשכר הגבוה ששר האוצר לשעבר כחלון אמור לקבל. במסגרת תפקידו, כחלון אמור לקבל תגמול שנתי של 8.3 מיליון שקל, שעיקרו 6.1 מיליון שקל בתגמול מבוסס מניות, כל זה בהיקף משרה של 80%.

במכתב מצוין שהסכם השכר חורג ממדיניות התגמול של החברה, ושלא הובא כל הסבר מדוע יש לחרוג ממדיניות זו, מדוע לא נמצא אדם אחר לתפקיד שיעבוד בשכר נמוך יותר, ומדוע כחלון עצמו לא מוכן להסתפק בתגמול נמוך יותר. 

נייר העמדה מציין שבהצעה צוין כי לכחלון "מומחיות, מוניטין וכישורים", אך "הדבר לא פורט אלא בקווים כלליים" וש"אין לכך במציאות כל יסוד". לכן, נייר העמדה גורס ש"הסיבה היחידה כנראה שלפיה החברה מעוניינת בהעסקתו היא היכולת שלו לפעול כ"מאכער" בתוך המסגרת הפוליטית והרגולטרית שבתחום עיסוק החברה". 

המכתב מציין שבשל סיבות שכאלה "מרחפת עננה של אי חוקיות אפורה אם לא שחורה, ושבשל אלו לא ממנים אדם". 

המכתב ממשיך ומאשים את כחלון בצביעות בשל כך שבעת שהיה בפוליטיקה ביקש להגביל את שכר הבכירים בתאגידים הפיננסיים, וכעת שהוא "עבר לצד השני" הוא מבקש לעצמו שכר חריג מכל אמת מידה "שהוא עצמו סבר רק לפני כמה שנים כמוגזמת".

בסיכום המכתב, רושם בעל המניות כי "עבור היכולת להיות מאכער, אין צורך לשלם למר כחלון את השכר המבוקש על ידו". 

על המכתב חתומים עוה״ד שחר בן מאיר ויצחק אבירם, המייצגים את לייטקום ישראל, המחזיקה ב100 מניות יונט קרדיט שנרכשו בשבוע האחרון תמורת סכום קטן של אלפי שקלים בודדים.

יונט קרדיט היא חברה קטנה יחסית הפועלת בתחום המימון החוץ בנקאי. האספה לאישור העסקתו של כחלון תתקיים בחודש הבא, ב-23.6.