גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הצעד הראשון של ליברמן באוצר: גיבוש עסקת חבילה למשק

שר האוצר הנכנס מחזיר את פגישות השולחן העגול עם המגזר העסקי וההסתדרות לקראת העברת התקציב ● במשרד האוצר מקווים שאמירות ליברמן ומינוי בלינקוב יחזירו את המושכות לדרג המקצועי, אחרי כהונת כ"ץ ● האם החיוכים במסדרונות האוצר ישרדו את הלו"ז הדחוק?

פגישת עבודה ראשונה של ליברמן עם נגיד בנק ישראל, יו"ר ההסתדרות וראשי המגזר העסקי / צילום: דוברות משרד האוצר
פגישת עבודה ראשונה של ליברמן עם נגיד בנק ישראל, יו"ר ההסתדרות וראשי המגזר העסקי / צילום: דוברות משרד האוצר

שר האוצר הנכנס אביגדור ליברמן, שמקבל בירושה משק עם גירעון ענק של 10.5% מהתוצר (149.2 מיליארד שקל) כתוצאה ממשבר הקורונה, סיים את פגישתו הראשונה עם חברי השולחן העגול הכלכלי, לקראת תחילת דיוני תקציב הממשלה. "אני חושב שזה קריטי להגיע לתוכנית לייצוב המשק, כולל עסקת חבילה. אנחנו במצב מאוד מורכב מבחינת יוקר המחיה ומחירי הדיור", אמר ליברמן. "נדהמתי לראות את הקפיצה במחירים בחודשים האחרונים. צריך לנהל את האירוע בצורה ממלכתית ואחראית".

ליברמן נפגש עם נגיד בנק ישראל אמיר ירון, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר ויו"ר נשיאות המגזר העסקי בישראל דובי אמיתי. בפגישה הודיע השר על החזרת השולחן העגול.

הנגיד הגיש בפגישה את התוכנית הכלכלית שגיבש בנק ישראל, ששמה דגש על עידוד הפריון במשק. "היציאה מהמשבר מחזירה אותנו להתמודדויות החשובות העומדות בפני המשק: הגדלת הפריון, הקטנת אי השוויון, והכנסת אוכלוסיות נוספות למעגל התעסוקה", אמר ירון. "למשק הישראלי יש פוטנציאל אדיר וזו הזדמנות פז לייצר התאמה למציאות החדשה שנוצרה בחלק ממקטעי הכלכלה והמשק, תוך התייחסות במקביל גם לסוגיית המימון של צעדי מדיניות שיינקטו". בניגוד לימי משבר הקורנה, שבה נתניהו פחות נהג להיעזר בנגיד, התקווה של הנגיד היא כי הפעם ההצעות של בנק ישראל לממשלה יובאו בחשבון.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד שהשתתף בפגישה אמר: "בניית האמון מחדש בין נציגי המעסיקים, ההסתדרות ושר האוצר נדרשת כדי להוציא את ישראל מהשיתוק הכלכלי שנכפה עליה, ולהזניק כאן תהליכים שתקועים כבר למעלה משנתיים. הנכונות של הצדדים לשתף פעולה תאפשר לחזק את התעשייה המקומית, לקדם את מעמד האדם העובד ולהעלות את רמת החיים בארץ. כמו שידענו לגלות אחריות ולרתום את המגזר הציבורי במשבר הקורונה, כך ההסתדרות תמשיך להיות שותפה מובילה לכל מהלך שיעזור לשקם את המשק ולשפר את השירות לאזרחי ישראל".

פגישה עם בכירי המשרד

יומו הראשון של שר האוצר החדש אביגדור ליברמן היה עמוס למדי, כשפתח בשרשרת פגישות ארוכה. הוא התחיל את היום בשמונה בבוקר כשערך מפגש ראשון כשר האוצר עם הנהלת משרדו. השתתפו בפגישה חמד עמאר שמונה לשר נוסף במשרד האוצר, מנכ"ל משרד האוצר הנכנס, רם בלינקוב, החשב הכללי, יהלי רוטנברג, הממונה על השכר, קובי בר נתן, הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג, מ"מ הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס, מנהל רשות המסים, ערן יעקב ויו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה. (השר הדגיש כי ישיבות הנהלת המשרד יתקיימו כל שבוע בימי שלישי בשעה 7:30 בבוקר וביקש להקפיד על הזמנים).

"מבחינתי אין מושג כזה 'פקידי האוצר', אלא הדרג המקצועי של האוצר והמשימה הראשונה שלי היא לשקם את המורל, גאוות היחידה ורוח הקרב שלו", כך פתח שר האוצר הנכנס, אביגדור ליברמן, את המפגש הרשמי הראשון שלו עם הנהלת משרדו. "אני לא מתכוון לעבוד אצלכם, אבל אני כן מתכוון לעבוד איתכם". נאום הפתיחה הזה העביר לדרג המקצועי את המסר לו חיכו תקופה ארוכה - תם עידן הפקידות.

רבים מעובדי המשרד שקלו בחודשים האחרונים לפרוש, אבל דבריו של ליברמן החליפו את הרהורי העזיבה בקריאות שמחה והקלה. כעת, כולם מקווים שמאחורי האמירות הללו יעמדו מעשים.

אחרי שנתיים שנדרשו ליישם את מדיניות השר הממונה עליהם ללא עוררין, הם רואים את כניסתו של ליברמן למשרד ושורת המינויים עליהם הכריז ומקווים שזו תחילת תקופה שבה יוכלו לחזור לעשות את מה שהם אמורים - לספק את הזווית המקצועית למהלכים הכלכליים הצפויים של השר הנכנס.

סוף עידן הפקידות

בכל הנוגע ליחסי השר והדרג המקצועי, תיזכר כהונתו של שר האוצר היוצא ישראל כ"ץ כתקופה של התנגשויות והתפטרויות דרמטיות. בראשן התפטרותה של המנכ"לית לשעבר קרן טרנר-אייל שהייתה אשת אמונו של כ"ץ בתקופתו במשרד התחבורה, וכן התפטרות הממונה על התקציבים שאול מרידור.

השניים פרשו על רקע חילוקי דעות מרים עם כ"ץ, חילוקי דעות שהפכו לעימות חזיתי לעיני הציבור. מרידור וטרנר טענו שכ"ץ רמס את הדרג המקצועי ולא איפשר לו לעבוד או לבקר את מהלכיו, גם אם אלה היו לדעתם מופקרים מבחינה תקציבית.

ישראל כ"ץ / צילום: רפי קוץ

על הרקע הזה, גם מינויו של רם בלינקוב למנכ"ל משרד האוצר נתפס ככזה שיאפשר לדרג המקצועי לעבוד. גורם במשרד האוצר מקווה בשיחה עם גלובס כי המינוי הוא סימן לבאות. "מדובר במינוי מקצועי, וזה טוב. נראה שאחרי תקופה של זלזול בדרג המקצועי, סוף סוף אפשר יהיה לעבוד".

לדברי בכיר לשעבר באוצר, "אצל בלינקוב הדברים מאוד ברורים, על השולחן והוא לא מוותר ולא מעגל פינות. היו לא מעט אירועים עם שרי אוצר קודמים שעשו כל מה שהם יכולים כדי להפיל את הפקידים, והמינוי הנוכחי זה האיתות הכי חזק שהפקידות מקבלת בחזרה את המושכות".

התדמיות ששופצו

נדמה כי בהשפעת ענני האופטימיות נשכחו כמה דברים שעלולים להעיב מעט על החגיגות במסדרונות האוצר. ליברמן הוא דמות שנויה במחלוקת והחיבוק החם שהוא מקבל כעת באוצר נולד על רקע הקושי של גורמי המקצוע בהתמודדות מול כ"ץ והצורך בשינוי. לאורך ההיסטוריה הפוליטית שלו הותיר אחריו ליברמן שובל של חשדות פליליים בכמה פרשיות, חלקן אף בחשד לשוחד, עם זאת, כולם נסגרו.

ומעבר לכך, ואולי החשוב מכל, צריך לזכור שהתדמית הישנה של ליברמן, בתחילת הקריירה שלו, הייתה של שר כוחני, המזלזל בדרגים המקצועיים ובשומרי הסף. התדמית החדשה של פוליטיקאי ממלכתי שמשדר הערכה לדרג המקצועי עדיין צריכה להיבחן במבחן המציאות.

גם המנכ"ל שליברמן מינה נחשב לדומיננטי מאוד ובעל דרישות מאוד גבוהות מהעובדים תחתיו. בלינקוב נחשב גם לאדם שעומד על דעתו ולא פעם הגיע להתנגשויות עם בכירים אחרים שעבדו לצידו, באוצר ובחברות הציבוריות בהן כיהן בתפקידים בכירים.

רם בלינקוב / צילום: ענבל מרמרי

ליברמן גם הבהיר עם כניסתו לתפקיד כי מבחינתו, יש מנכ"ל אחד למשרד האוצר, למרות שהאגפים השונים עצמאיים לכאורה כמו אגף התקציבים או החשב הכללי. "אני יודע שבמשרד האוצר יש הרבה מנכ"לים", הוא אמר. "כל ראש אגף הוא למעשה מנכ"ל בפני עצמו אבל מבחינתי יש מנכ"ל אחד - מנכ"ל המשרד ושמו רם בלינקוב". למרות כל זאת, משיחות עם עובדים באגפים השונים עולה כי הם לא חוששים מהדרישות המקצועיות הגבוהות, והמינוי נתפס אצלם ככזה שישנה את המצב במשרד לטובה בלבד.

הדברים האלה מתיישבים עם המלצות ועדת קוצ'יק שמונתה על ידי השר לשעבר משה כחלון לבדוק את מבנה הסמכויות בהנהלת האוצר ובכלל זה המנכ"ל, ראשי האגפים וראשי יחידות הסמך, והמליצה על חיזוק מעמדו של המנכ"ל. המלצות הוועדה לא אומצו על ידי הממשלה, אך נראה שליברמן פועל להוציא אותן מהמגירה.

המטרה: תקציב מדינה

אחרי שלוש שנים בהן לא עבר חוק הסדרים, הצטברו אצל האוצר לא מעט רפורמות ושינויים מבניים שמחכים לתקציב, במשרד האוצר כבר לא זוכרים כמעט איך נראים 100 הימים הלחוצים של בניית תקציב וחוק הסדרים חדש. כניסת השר החדש לתפקיד החלה את הספירה לאחור והפכה את שעון החול.

ליברמן הבהיר לדרג המקצועי כי הישיבות הבאות עמו יתקיימו בכל יום שלישי בשעה המוקדמת 7:30 בבוקר. אמנם שנת הקורונה אילצה רבים מהם לבלות לילות כימים במשרד, בבניית תוכניות הסיוע וקופסאות הקורונה, אך מזה חודשים שאין תוכניות משמעותיות חדשות. בישיבה הראשונה עם בכירי האוצר ליברמן סימן את המטרה, "המשימה הכי חשובה כרגע היא להעביר את התקציב ולדאוג שיהיה מאוזן, אחראי וממלכתי".

בהמשך היום, בישיבת הסיעה בכנסת, הוא פירט מה החזון הכלכלי שלו, ואלו רפורמות צריך לקדם. "לא תהיה העלאת מסים", הבטיח. "לא תהיה השתוללות בנושאים כלכליים". באשר לניהול גיבוש התקציב, ליברמן יודע שבלוח הזמנים הנוכחי, תקציב 2021 כבר אבוד ולכן ביקש "להתרכז בתקציב 2022".

לוח הזמנים מציאותי?

ב-100 הימים הבאים אמורים במשרד האוצר לספק תקציב וחוק הסדרים שיסייעו למשק לצאת מהבור הכלכלי אליו נקלע, יצמצמו את הגירעון ויובילו לצמיחה. ליברמן הקציב לדרג המקצועי 140 יום, אך עד שלא יעבור החוק המצויין בהסכמים הקואליציוניים שיספק הארכה, יש להם בפועל רק 100 ימים. מתוכם 45 ימים לאישור התקציב בממשלה ועוד 55 ימים לאישור הסופי בכנסת. מדובר בלוח זמנים משוגע למדי, במיוחד אם מתחשבים בחגי תשרי שישבשו את העבודה בספטמבר.

במהלך החודש הקרוב אמורים עובדי אגף התקציבים לגבש את התקציב, לקבוע מסגרת תקציבית ויעדי גרעון וכן להציג את הרפורמות שיכנסו לחוק ההסדרים בפני השר ליברמן. לאחר מכן יגיע תור הפינג-פונג בין ליברמן לראש הממשלה נפתלי בנט, ושוב תפוח האדמה החם יחזור לאוצר למקצה תיקונים ושיפורים, ורק אז ניתן יהיה להעביר את התקציב לאישור הממשלה ובהמשך לכנסת ולאישור הסופי.

האם ניתן לעשות זאת בלוח הזמנים הקיים, ולאשר את התקציב בממשלה לפני החגים בספטמבר? זה אפשרי אבל יהיה מאוד קשה. מה שבטוח, במשרד האוצר חייבים להעלות הילוך. לאחר תקופה ארוכה שבה הם כתבו בעיקר תוכניות ורפורמות למגירה, עדכנו ורעננו אותן מחדש בכל סבב בחירות, הם נדרשים כעת לעבוד בטורים גבוהים מאוד כדי לעמוד בלוח הזמנים להעברת התקציב. בהקשר זה אמר גורם באוצר לגלובס, כי הם צריכים "להעלות כעת הילוך, מהילוך שני לחמישי".

תגובת כ"ץ

תגובת שר האוצר לשעבר, ישראל כ"ץ: "משרד האוצר בהובלתי פעל בשנה האחרונה, שהייתה הקשה ביותר בתולדות הכלכלה הישראלית, באופן מיטבי והגיע להישגים יוצאי דופן ביחס לכלל מדינות העולם. חוקי הרפורמות והתחרות שהוכנו בתקופת כהונתי, ממתינים להגשה במסגרת התקציב וחוק ההסדרים וכן ההחלטות והחוקים להפחתת הרגולציה, הגברת התחרות בשוק הפיננסים, האצת תשתיות וביטול חסמים בהתחדשות עירונית ובנייה. הפעילות הזאת הובלה על ידי בשיתוף ועבודת צוות עם בכירי משרד האוצר, למעט אחד שפעל משיקולים פוליטיים והורחק מתפקידו".

עוד כתבות

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה מעורבת בבורסה המקומית; אלקטריאון מזנקת ב-13%, אופקו ב-8%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.1% ות"א 90 יורד ב-0.7% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבימ"ש השלום צו חיפוש במשרד של שני עורכי דין ● השניים טענו כי המסמכים נתפסו ע"י צו של בימ"ש השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את ערעורם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"