8 הצעות לטייק אוואיי עם אוכל טעים ונוף מפתיע

גם אחרי הקורונה, לפעמים הרבה יותר כיף לא לשבת במסעדה אלא לידה - בייחוד אם ליד יש נוף יפה או פינה רומנטית בטבע • 8 הצעות לטייק-אוואיי, עם לוקיישן אטרקטיבי לצדן

קפה לוריס. חיפה / צילום: גל לירן
קפה לוריס. חיפה / צילום: גל לירן

טייקאווי הוא אחד הדברים שצברו תאוצה בשנה האחרונה בעקבות הקורונה - לא רק משלוחים הביתה, אלא איסוף אוכל ושתייה ופתיחת שולחן על ספסל או במקום עם נוף בסמיכות.

כך נכנסו לחיינו עוד ועוד דוכני מלבי וג׳חנון בצד הדרך, מהערבה ועד הגולן. עשתה והגדילה עיריית חיפה, שביוזמה ראויה להערכה הציבה משאיות אוכל לאורכה, בגנים ובפארקים הנאים של העיר.

קבלו המחלצות ל-8 מקומות שכיף לקחת מהם טייקאווי מול נוף ואוויר צח.

1. קפה ומתוקים עם נוף: קפה לוריס, חיפה

מול הנוף המרהיב של מפרץ חיפה שנשקף מטיילת לואי שבמרומי הכרמל, הוקם בתקופת הקורונה קפה לוריס, במשאית שהציבה העירייה בנקודה אסטרטגית בפארק (עוד משאית במיקום אסטרטגי - דוכן הפיש אנד צ׳יפס "אויסטר" בכניסה לרכבת חיפה מרכז - השמונה).

לוקחים את כוסות הקפה והמתוקים ומתיישבים ממש אל מול הנוף. גימיק חמוד של לוריס: שולחים תמונה לבריסטה והוא מדפיס אותה על גבי קצף הקפה שהזמנתם.

טיילת לואי, חיפה. פתוח בשבת

2. קפה, כריכים ויינות כתומים: מילהאוס, חוף בת גלים, חיפה

שכונת בת גלים הצמודה לחוף מפרץ חיפה עוברת בשנים האחרון תהליך התחדשות, שהביא אליה שלל משפחות וזוגות צעירים - מהסוג שהיה נהוג לכנות היפסטרים בתחילת העשור הקודם.

מילהאוס. בחיפה / צילום: מילהאוס קפה
 מילהאוס. בחיפה / צילום: מילהאוס קפה

קצת לפני הקורונה נפתח בכיכר השדרה המובילה אל החוף, מילהאוס, אל מול הים ומול מבנה הקזינו הנטוש (סיפור ארוך. חפשו בגוגל). לצד קפה וכריכים - מצוינים, אגב - מגישים כאן יינות טבעיים וכתומים, מהסוג שקשה למצוא גם בברי יין מוערכים במרכז הארץ. שיחוק. לקחת בטייקאווי ולשבת - מול הים הסמוך, עם או בלי גלידה מהגלידריה הצמודה. 

מילהאוס, בת גלים, חיפה

3. בריוש שקדים וקרואסון כנאפה: אלחנן, פרדס חנה כרכור

ואם כבר זוגות צעירים: מאפיית "אלחנן" הייתה מהיעדים הקולינריים שנפתחו במושבה שהפכה למעוז הברנז׳אי של הפריפריה. במאפים: בבקה שוקולד, בריוש ממולא קרם שקדים (בוטסק), קרואסון כנאפה ממולא ג׳בן ערבי ומי זהר ועוד (אגב: המחירים לא זולים, גם בהשוואה לתל אביב).

מאפה ונוף באלחנן / צילום: דנה בומץ
 מאפה ונוף באלחנן / צילום: דנה בומץ

כדאי לקחת וללכת לטיול בקיבוץ משמרות הסמוך (למשל בסיור בעקבות שיריו של מאיר אריאל) או באחד ממסלולי האופניים המקיפים את המקום בין מעיינות קטנים ובריכות.

דרך משמרות, פרדס חנה כרכור

4. מרגריטה על החוף: עלמה ביץ׳, תל אביב

מסעדת החוף מבית מאנטה ריי צמודה לאמפי קטן לישיבה וכמובן לחוף שכבר נקרא על שמו, בנקודת התפר שבין תל אביב ליפו. תפריט האוכל כולל אבטיח ופטה, מזטים ומטוגנים כמו כרובית וקלמרי לצד יין (רוזה. שאבלי. כאלה). שווים במיוחד הם הקוקטיילים הקפואים - אפרול ומרגריטה. כיף, במיוחד באמצע השבוע, כשרגוע ולא מדי עמוס.

עלמה ביץ' / צילום: צוות עלמה ביץ'
 עלמה ביץ' / צילום: צוות עלמה ביץ'

פרופסור יחזקאל קויפמן 7, תל אביב יפו

5. מאפים וסלטים של חיים כהן: פיצי, רמת השרון

תחנת הדלק שליד הכפר הירוק היא הסוד של תושבי האזור - השכונות הצפוניות של תל אביב ורמת השרון. במתחם בית קפה קטנטן, פיצי, עליו אמון חיים כהן וכולל כריכים, מאפים מושקעים, סלטים מבית היוצר של מסעדת יפו תל אביב (ובשישי גם חלות), עוגות שמרים, עוגת גבינה נפלאה ועוד.

סלט כרובית. פיצי / צילום: ירון ברנר
 סלט כרובית. פיצי / צילום: ירון ברנר

אחלה מחירים ואחלה נקודה לאסוף קפה ומתוקים בדרך לסופשבוע בצפון או סתם לשבת בשטחים הפתוחים שליד הכפר הירוק (מערבית לקריית שאול), שניה לפני שמתחילה כאן תנופת הבנייה הצפויה.

משה סנה 199, רמת השרון

6. פיצה ופיקניק: פיצה וחנות פיקניקים, תל אביב

פארק המסילה הפך בתקופת הקורונה לאחד המקומות הפופולריים לישיבה עם יין או שתייה במרכז תל אביב. כניסה מרכזית עוברת בבית רומנו שעל דרך יפו. בערבים פועל כאן מלבד בר התדר גם חנות ייעודית לפיקניקים עם שתייה - יין והסיידרים המעולים מנורמנדי של גליפט - ופיצרייה תדר, שניהם מבית היוצר של אייל שני. למי שמעוניין דווקא בבשר - יכול לעשות כן ב״מלוכלך״ דוכן ההמבורגרים של אייל שני הצמוד לגן מאיר.

פיצה תדר / צילום: אריאל עפרון
 פיצה תדר / צילום: אריאל עפרון

7. מלבי וג'חנון בשמורת טבע: 215, שמורת פורה, בין רהט לקריית גת

בדרך לאילת או לים המלח, ממש לצד אם הדרך מתחבא בין עצים דוכן השמורה 215. את האוכל אפשר לקחת לשמורה הסמוכה או לשבת בין העצים ליד הדוכן החמוד.

בתפריט: כריכים עם שניצל, שקשוקה, מלבי - שהפך לצד ג׳חנון למנה הפופולרית בדוכני דרכים בישראל - וקפה טורקי מפינג׳אן שמבשלים הבעלים. המקום פתוח באמצע השבוע ולפעמים, עם קצת מזל (ובדיקה בטלפון או בפייסבוק) - גם בסופי שבוע. 072-3944372

8. גלידה וסנגריה בדרך לשדה בוקר: מצפור חגי, צמוד לצומת חלוקים

בכביש 40 המרהיב והמתפתל לשדה בוקר, אין סיכוי לפספס את עגלת הגלידה של גלנדה יגר, "גלנדריה". העגלה הצבועה בצבע טורקיז בולטת על רקע הנוף המדברי השומם. גלנדה מביאה את הגלידות מהמפעל של "בוזה" במעלות תרשיחא, בטעמים שערורייתיים של קפה שחור עם הל, מסקרפונה תאנים, קשיו קרמל ועוד.

לצד תה ביתי קר או סנגריה עם דובדני אמרנה, זו עצירה מושלמת בדרך לנופש מדברי (050-2207266).