גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שר האוצר: "יוארך חלון ההזדמנויות למעסיקים להגשת בקשות לשיפוי בגין ימי הבידוד של עובדיהם"

לאחר שנפגש עם חברי נשיאות המגזר העסקי הודיע שר האוצר על כוונתו לקדם תיקון חקיקה בימים הקרובים אשר יאפשר חלון הזדמנויות נוסף למעסיקים להגיש בקשות לשיפוי בגין ימי בידוד של עובדיהם ● נשיא להב: "ליברמן הגיע עם רצון טוב ונפש חפצה לסייע למגזר העסקי - שינוי גישה חד מקודמו בתפקיד"

אביגדור ליברמן / צילום: דוברות משרד האוצר
אביגדור ליברמן / צילום: דוברות משרד האוצר

שר האוצר אביגדור ליברמן נפגש אתמול (ג') עם חברי נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי והודיע על כוונתו לקדם תיקון חקיקה בימים הקרובים אשר יאפשר חלון הזדמנויות נוסף למעסיקים להגיש בקשות לשיפוי בגין ימי בידוד של עובדיהם. מדובר בהודעה שמגיעה על רקע טענתם של בעלי עסקים רבים מדווחים כך שהם פספסו את מועד הגשת בקשה להחזרים בגין ימי הבידוד, בין היתר כי לא ידעו שהם זכאים להחזר כלל על ימי הבידוד או לא הכירו את מגבלת 60 הימים שנקבעה בחוק ומקציבה חודשיים מיום התשלום לעובד שיצא לבידוד לצורך מימוש הזכאות.

לפני כשבועיים פרסם גלובס את טענותיהם של מעסיקים רבים שפספסו את מועד הגשת הבקשות ומפסידים בשל כך אלפי שקלים, שמצטברים למאות מיליוני שקלים שלא מגיעים אל המעסיקים. משרד האוצר הקציב כמיליארד שקל לשיפוי מעסיקים בעבור ימי הבידוד ששילמו לעובדיהם, אך עד כה שילם הביטוח הלאומי כ-150 מיליון שקל בלבד. 

הזכאות להחזר עבור ימי הבידוד נולדה על רקע מאבק של המעסיקים מול האוצר שבסיומו נקבע שהמדינה תישא ב-75% מעלות ימי הבידוד למעסיק בעסק קטן ו-50% למעסיקים אחרים. הגשת הבקשות לשיפוי התאפשרה מ-7 בפברואר, אך כאמור עד כה נוצלו רק 150 מיליון מתוך התקציב שהוקצה לנושא.

מאז הפרסום התרבו הפניות אל גלובס בעניין זה, וכן נעשתה פנייה ראשונה לשר האוצר אביגדור ליברמן לאחר מינויו, בבקשה למתן ארכה להגשת תביעות תשלום למעסיקים עבור ימי בידוד לעובדים.

בפניה של ארגון חברות הניקיון לשר ליברמן נטען כי לארגון נודע, שחלק מהמעסיקים פנו לביטוח הלאומי בבקשה לקבל ארכה להגשת התביעות לשיפוי בגין דמי הבידוד בשל קשיים תפעוליים ואי-הבנה לגבי הוראות החוק, אולם נענו בסירוב מטעמים טכניים הנעוצים ב"חוסר סמכות" להארכת המועד להגשת תביעות דמי השיפוי. בחלק מהמקרים, נטען, מדובר היה באיחור של יום אחד בלבד בדיווח, שנבע מאי-הבנה, שכן המעסיקים סברו שניתן להגיש את התביעה עד חודשיים לאחר סוף החודש בו שהה העובד בבידוד, אולם בפועל מדובר היה ב-60 ימים קלנדרים.

הפנייה מצטרפת לבקשות שהועברו לשר לשעבר ישראל כ"ץ מהתאחדות התעשייה והמלאכה, לשכת רואי החשבון וארגונים מעסיקים נוספים לקבלת ארכה להגשת הבקשות לקבלת ההחזר. בנוסף, מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר שאחראי על התשלום למעסיקים בפועל אמר לגלובס כי יתמוך במתן ארכה, כיוון שמדובר בעניין טכני שפוגע בזכות מהותית של העסקים.

בראשית השבוע פנה גלובס אל משרד האוצר בבקשה לדעת האם בכוונתו של השר ליברמן להאריך את מועד הזכאות, ומדוברות משרד האוצר התקבל מענה כי "הנושא נמצא בבחינה".

בפגישה אתמול כאמור הודיע ליברמן כי יאריך את המועד לניצול הזכאות להחזר בעבוד ימי הבידוד.

לא מתכוון לחלק מתנות, אלא לעודד השקעות

עוד במהלך הפגישה של השר ליברמן עם נציגות המגזר העסקי, הוצגו המלצות הנשיאות להאצת הצמיחה, ובהן דרישה לתקצוב משמעותי לטובת הנעת ההכשרות וההסבות המקצועיות, הקפאת כל שינוי רגולטורי על המגזר העסקי למשך שנתיים, בלימת חקיקה פרטית שפוגעת בעסקים ומעמיסה רגולציה, קידום רכש תוצרת מקומית, הסרת חסמים בהשקעות בתשתיות בישראל והגברת הגמישות של גופים פיננסים להשקעות בתשתיות לאומיות, הקמת One Stop Shop לעסקים, הסרת היטלים ואגרות עובדים זרים בעיקר ביחס לענפים כמו בניה, חקלאות וסיעוד, קידום רפורמה לרישוי עצמי בענף הבנייה (בחוק ההסדרים) ועוד.

ליברמן ציין בפגישה כי "אנחנו מנהלים משא ומתן ואני מצפה שהמגזר העסקי ידע להתעלות מעל שיקולים אישיים ושיקולי אגו ויחד נחזיר את הצמיחה למשק הישראלי. כולם צריכים להירתם ולתת כתף לנושא. אנחנו חייבים לנהל מדיניות פיסקאלית אחראית כדי להביא להתאוששות המשק. כפי שאמרתי בעבר, אני לא מתכוון לחלק מתנות חינם אלא לעודד השקעות והזרמת כספים למשק הישראלי. בנושא המצוקה בשוק הדיור, המפתח הוא הצע. המטרה שלי היא לחזק את הסקטור הפרטי ולייצר צמיחה בתחום החדשנות והתשתיות".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, ציין כי "היחסים של המגזר העסקי עם שר האוצר חזרו למסלולם. יש לנו אמון גדול בשר האוצר אביגדור ליברמן שמוכיח, עם ההכרזות על החל"ת והארכת השיפוי על ימי הבידוד, שהוא קשוב לצרכי המגזר העסקי. אנו מברכים על ההחלטות ואנו מקווים שלצד הארכת תוקף השיפוי ישוחררו גם החסמים הרגולטורים שמנעו ממעסיקים להגיש את הבקשות.

"המגזר העסקי הוא מנוע הצמיחה והקטר שמוביל את המשק ומלבד המשבר הגדול שחווינו בשנת הקורונה, הועמסו עלינו בשנים האחרונות רגולציה עודפת, מסים עקיפים ועוד בירוקרטיות שפוגעות ברווחיות של העסקים וחוזרות כמו בומרנג לצרכן הקצה. כפי שפעלנו במהלך הקורונה על מנת שהמשק יעבוד במקסימום האפשרי, כך נמשיך ונפעל על מנת להאיץ את הצמיחה בשיתוף פעולה עם שר האוצר ונעשה הכל על מנת שלמדינת ישראל יהיה סוף סוף תקציב".

לליברמן רצון לסייע למגזר העסקי - שינוי גישה חד מקודמו

מלבד ליברמן ואמיתי השתתפו במפגש ד"ר גיא רוטקופף - מנכ"ל איגוד חברות הביטוח בישראל; אמיר חייק - נשיא התאחדות המלונות בישראל; ראול סרוגו - נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ; עו"ד נמרוד ספיר - מנכ"ל איגוד בתי ההשקעות; דוד לוי - יו"ר ארגון חברות האבטחה בישראל; אורית בנבנישתי - יו"ר ארגון חברות לאספקת משאבי האנוש בישראל; עו"ד רועי כהן - נשיא להב - לשכת ארגוני העצמאיים בישראל; ניסים זוארץ - נשיא התאחדות תעשייני היהלומים בישראל; איתן מדמון - מנכ"ל איגוד הבנקים; מוקי גרידינגר - יו"ר התאחדות ענף הקולנוע; יוסי אלקובי - נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה בישראל וירון גינדי - נשיא לשכת יועצי המס בישראל.

לדברי נשיא להב עו"ד רועי כהן, "שר האוצר, אביגדור ליברמן, הגיע עם רצון טוב ונפש חפצה לסייע למגזר העסקי - שינוי גישה חד מקודמו בתפקיד. מדבריו של שר האוצר מצאתי כי הוא נחוש להביא להתאוששותו המהירה של המשק אחרי שנה וחצי קשים ומורכבים של משברים כלכליים. במהלך הפגישה הצגתי בפניו את הנושאים החשובים ביותר כעת לציבור עצמאים והעסקים, בהם: הארכת תקנות פחת המואץ, רפורמה בעלויות הארנונה העסקית, הרחבת הגדרת העוסק פטור, הכרה בהוצאות רכב ואש"ל, אבל הנושא האקוטי מכולם הוא דמי אבטלה לעצמאים, שכל הסיעות בקואליציה חרטו על דגלן לקדם ועכשיו קיימת ההזדמנות האמיתית ליישם זאת - באמצעות חוק ההסדרים הקרוב ועם מודל כלכלי שלהב גיבשה מול הביטוח הלאומי, לצד תקציב המדינה לשנת 2021-2022. שר האוצר וצוותו גילו בקיאות ומקצועיות בתכנית הכלכלית שהצגנו בפניו, וכעת הכדור במגרש שלהם. כל 600 אלף העצמאים ובעלי העסקים בישראל מצפים לשינוי הגישה והובלת ודאות כלכלית במשק, ואנו בלהב נשתף פעולה באופן מלא עם שר האוצר בנושא".

עוד כתבות

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

נתוני המס חושפים: ביידן ורעייתו הרוויחו קרוב ל-620 אלף דולר ב-2023

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

מייסדי חברות Ermetic, Snappy ו-Pecan, שדורגו בעבר / צילומים: איל יצהר, אלעד מלכה

רווח במקום צמיחה: תובנות מהסטארט־אפים המבטיחים של השנים הקודמות

לקראת חשיפת 10 חברות הסטארט־אפ המבטיחות של גלובס לשנת 2024 ביום חמישי הקרוב, בדקנו מה אפשר ללמוד מחברות שדורגו פה בעבר וכעת מתמודדות עם מציאות שונה בחוץ ● "המשקיעים נוהרים להשקעה במספר מצומצם יותר של חברות, אך בעלות איכות גבוהה יותר"

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

החשש מעימות חזיתי בין ישראל לאיראן הפיל את וול סטריט

הנאסד"ק ירד בכ-1.8% ● הניקיי ירד ב-1.2% ● מאסק: "עשינו בדיקה מעמיקה והחלטנו, בהחלטה קשה, לפטר יותר מ-10%" ● BDO: "המתיחות מול איראן ובמיצרי הורמוז צפויה להשפיע על שוק הנפט העולמי" • בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

אחד משני כטב''מי נפץ שחדרו מלבנון והתפוצצו באזור בית הלל / צילום: מתוך תיעוד שעלה ברשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

שלושה נפצעו מפיצוץ שני כטב"מי נפץ בבית הלל

דקות אחרי ששני כלי הטיס התפוצצו - בלבנון דיווחו על רכב שהותקף בדרום המדינה • באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" • פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" • איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר • עדכונים שוטפים

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הנוכחית בלמה את הכניסה של פועלים מעזה?

השר מירי רגב טענה כי הממשלה הקודמת הכניסה פועלים מעזה. אך כך גם ממשלתה שלה ● המשרוקית של גלובס

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

השופט בדימוס ד''ר עדי זרנקין / צילום: פאול אורלייב

בן הבורר הוא בכיר בחברה מתחרה - האם זו עילה לפסילתו?

ביהמ"ש דחה את בקשת קבוצת סיגמא לפסול את הבורר ד"ר עדי זרנקין, שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, בשל טענה לחשש לניגוד עניינים, מאחר שבנו מכהן כבכיר ומחזיק במניות של חברה מתחרה לחברה שבלב המחלוקת