הממשלה אישרה את מינויי 13 חברי המועצה הלאומית למחקר ופיתוח

בחמש שנים האחרונות לא בוצעו מינויים במולמו"פ – המועצה הלאומית למחקר ופיתוח, ובשבוע שעבר הממשלה אישרה את הצעת השרה אורית פרקש הכהן • 13 חברים וחברות חדשים מונו במועצה האחראית על החשיבה האסטרטגית של הממשלה • מי הם החברים החדשים?

אורית פרקש הכהן / צילום: אורן בן חקון - לע"מ
אורית פרקש הכהן / צילום: אורן בן חקון - לע"מ

המועצה הלאומית למחקר ופיתוח (המולמו"פ), הפועלת מתוקף חוק, מתחדשת ב-13 חברים חדשים. בשבוע שעבר, הממשלה קיבלה את הצעתה של שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, ומינתה את החברים החדשים למועצה. תוקף המינוי שלהם מחזיק ל-4 שנים. למעשה, בחמש השנים האחרונות לא מונו חברים חדשים למולמו"פ - אם כי כן מונה יו"ר חדש למועצה. בנובמבר 2020 מונה נשיא הטכניון לשעבר, פרופ' פרץ לביא, ליו"ר המועצה.

המועצה משמשת זרוע החשיבה האסטרטגית של הממשלה. למעשה, התפקיד של המועצה הוא למפות את הצרכים של מערכות המחקר והפיתוח הקיימות בישראל ולזהות את נקודות החוזק והתורפה שלהן. המועצה המדוברת ממליצה על מדיניות לאומית בנושאי מחקר ופיתוח ועורכת סקרים על מצב המדע והמחקר בישראל על מנת להשיג יעדים לאומיים. בין הנושאים שבהם עוסקת המועצה: מחקר ופיתוח ממשלתי, מחקר ופיתוח במכוני מחקר, חלל, סייבר, מדעי החיים ועוד.

החברים החדשים במועצה הם: פרופ' יוסף קוסט, מרצה להנדסה כימית באוני' בן גוריון וחבר האקדמיה הישראלית הלאומית למדעים; פרופ' אבינועם צדוק, מהחוג להנדסה באוני' בר אילן; פרופ' אבי שרודר, מהחוג להנדסה כימית בטכניון; פרופ' ליאת איילון, מרצה בחוג לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר אילן; פרופ' קרן אברהם, המשנה לדיקאן לנושאים קדם קליניים בפקולטה לרפואה באוני' ת"א; עימאד יונס, נשיא חברת אלפא אומגא הנדסה בעמ' לייצור ציוד רפואי ומחקרי וחבר הוועד המנהל של הטכניון.

אריק קליינשטיין, מייסד משותף ושותף מנהל של קרנות הון סיכון גלילות קפיטל פרטנרס; אהרון אהרון, לשעבר מנכ"ל רשות החדשנות ; ד"ר איתי גבריאלי, חוקר בכיר במכון הגיאולוגי לישראל וחבר בוועדת הקידוח של מקורות ; פרופ' מינה טייכר, פרופ' אמריטה למתמטיקה באוניברסיטת בר אילן, לשעבר המדענית הראשית של משרד המדע והטכנולוגיה ; פרופ' דני שטיינברג, סגן לנושאים אסטרטגיים וחוקר במחלקה לפתולוגיה של צמחים במינהל המחקר החקלאי (מכון וולקני); פרופ' דן פלד, לשעבר חבר סגל החוג לכלכלה באונ' חיפה ; איתן אשל, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי באלביט מערכות ולשעבר ראש מפא"ת.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן: "חברי המועצה החשובה הזאת, המהווים את חוד החנית בתעשיית ההייטק ובאקדמיה, יסייעו בגיבוש ההמלצות על תחומי המחקר העתידיים שישנו את העולם ויקבלו מעמד עדיפות לאומית ועידוד ממשלתי. מתן עדיפות לאומית בעבר לתחומי טכנולוגיית הרכב, הבריאות הדיגיטלית והסייבר, הפכו את ישראל למעצמה עולמית בתחומים אלו עם מספר שיא של חברות הפועלות בתחום".