ראיתם שטסלה מחלקת ביטקוין? היזהרו, זו הונאה

לפי אתר שהדומיין שלו נרכש לפני כשבוע, אלון מאסק החליט לקדם את השימוש במטבעות דיגיטליים ומחלק 5,000 ביטקויינים • אלא שמדובר בהונאת דייג • כך היא עובדת

ביטקוין. בניגוד לנטען בהודעה, טסלה לא מחלקת מטבעות דיגיטליים לעידוד השימוש בהם / צילום: Shutterstock, Wit Olszewski
ביטקוין. בניגוד לנטען בהודעה, טסלה לא מחלקת מטבעות דיגיטליים לעידוד השימוש בהם / צילום: Shutterstock, Wit Olszewski

מי לא רוצה לקבל ביטקוין בחינם? אתר מפוקפק שהדומיין שלו נרכש לפני שבוע, מציע לכם לשלוח ביטקוין לארנק התרומות - ולקבל סכום מוכפל בחזרה. הבעיה? מדובר בפייק.

"טסלה עשתה דרך ארוכה בשנה האחרונה ולא יכולנו לעשות את זה בלעדיכם", נכתב באתר המיוחד שנבנה. על פי ההודעה, החליטו בטסלה לעשות אירוע מיוחד ולהגריל מספר מטבעות מקוונים: 5,000 ביטקוין, 100 אלף אתריום ו-10 מיליון דוז'קוין. על ההודעה חתום כביכול מנכ"ל ומייסד טסלה אלון מאסק אך בפועל - מדובר בהונאה ופייק.

על פי חברת צ'ק פוינט, מודבר בהונאה על מנת לגנוב ביטקוין. "הם משתמשים במותג של טסלה ואלון מאסק כדי לבקש מאנשים לשלוח ביטקוין לכתובת ארנק ביטקוין מסוימת", אומרים לנו בחברה. הדומיין חדש ונרשם ב-15.7, ונראה שהקמפיין מופץ ברשתות החברתיות בין היתר.

איך ההונאה אמורה לעבוד? "כולם יכולים להשתתף, כולל מי שבארצות הברית. אינך זקוק לחשבון מיוחד כדי להשתתף. כל הארנקים זכאים. התחרות תימשך עד להשלמת כל הסכומים שהוחזקו בקרנות", נכתב באתר המפוקפק.

עוד נכתב כי "אלון מאסק מאמין שבלוקצ'יין וביטקוין יהפכו את העולם להוגן יותר". אז כדי לזרז את התהליך, הוא החליט לחלק 5,000 ביטקוין בצורה הבאה: אתם שולחים בין 0.05 ביטקוין ועד 20 ביטקוין לכתובת התרומה - הם משיבים לכם לכאורה סכום כפול לכתובת ששלחתם ממנה.

בצ'ק פוינט אומרים שקשה להצביע על מי הגוף שמפיץ את זה, אבל כן ראו תגובה לציוץ של מאסק שמזכיר את האתר הזה. הגוף המצייץ הוא UN Women Libya, חשבון מאומת בטוויטר, אבל סביר שהחשבון שלהם נפרץ.

הדר ולדמן, ראש צוות מודיעין בצ'ק פוינט: "קמפיינים של דיוג הם כלי נפוץ מאוד למתקפות וכמובן שככל שהם מדמים בצורה איכותית יותר את המקור - כך ניתן להפיל בפח בצורה קלה יותר. הקמפיין הנוכחי עוסק בתחום הביטקוין שכידוע מקשה מאוד להגיע למקור שעומד מאחורי הטרנסאקציות הכלכליות, וכבר בעבר נקשר גם באלון מאסק".