גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט נצבעה אדום; הדאו בירידה היומית החדה ביותר מאז אוקטובר 2020, הביטקוין צנח ב-8%

חברות התעופה רשמו עליות לאחר שהבית הלבן אמר כי טסים בטיסות בינלאומיות שחוסנו בחיסון נגד קורונה יזכו להקלות במגבלות ● היום לא התקיים מסחר במרבית מדינות אסיה בשל חגים שונים במדינות ● בורסות אירופה נצבעו אדום ● בורסת הונג קונג ננעלה בירידת שערים של 3.3% ● הביטקוין צנח בכ-7.8% ונסחר ברמה של 43,864 דולר

בורסת נאסד''ק, ניו יורק / צילום: יח''צ
בורסת נאסד''ק, ניו יורק / צילום: יח''צ

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

נעילה אדומה בוול סטריט; המדדים העיקריים נפלו היום בהמשך למגמה העולמית, לאחר ירידות בשוקי אסיה ואירופה. 

מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידות של 1.78% ואיבד יותר מ-750 נקודות, הירידה הגדולה ביותר ביום אחד מאז 28 באוקטובר 2020. מדד ה-S&P 500 ירד ב-1.7%, גם הוא בקצב הביצועים היומיים הגרועים ביותר מזה כמעט 11 חודשים.

הנאסד"ק נפל למעלה מ-2%. הביטקוין צנח בכ-7.8% ונסחר ברמה של 43,864 דולר.

המניות הקשורות לצמיחה העולמית רשמו את הירידות החדות ביותר. פורד וקרייר גלובל איבדו יותר מ-3%. ג'נרל מוטורס ובואינג ירדו בכ-2% כל אחת. לעומתן, מניות התעופה רשמו עליות.

מניות האנרגיה צנחו כאשר הנפט הגולמי מסוג WTI ירד ב-2%. תחום האנרגיה ירד ב-3.3%. אוקסידנטל נפט ודבון אנרגיה ירדו ביותר מ-5%. מניות הבנקים הגדולות ספגו ירידות בשל החשש מצמצום הרווחים בעקבות הירידות בשווקים. בנק אוף אמריקה וג'יי פי מורגן צ'ייס ירדו ביותר מ-2%.

22:12

נמשכת המגמה האדומה בוול סטריט, בהובלת הנאסד"ק שנופל בכ-3.3%. מדדי הדאו וה-S&P 500 נופלים בכ-2.7%. 

הביטקוין יורד בלמעלה מ-9% ונסחר ברמה של 43,161 דולר.

20:47

וול סטריט צבועה אדום: כל המדדים העיקריים נופלים בלמעלה מ-2%, מדד הדאו ג'ונס יורד ב-2.1%, מדד ה-S&P 500 יורד בשיעור דומה, הנאסד"ק רושם ירידות של למעלה מ-2.5%. הביטקוין צונח בכ-7.4% ונסחר ברמה של 44,053 דולר.

מניות התעופה עולות היום בלמעלה מ-1% לאחר שהבית הלבן אמר כי אלו שחוסנו בחיסון נגד קורונה יזכו להקלות במגבלות שהוטלו עד כה על הטסים בטיסות בינלאומיות. מניות אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס ודלתא איירליינס רושמות עליות.

19:53

מעמיקות הירידות בוול סטריט: מדד הדאו ג'ונס יורד ב-2.1%, מדד ה-S&P 500 יורד בשיעור דומה, הנאסד"ק רושם ירידות של למעלה מ-2.5%. הביטקוין צונח בכ-7.8% ונסחר ברמה של 43,878 דולר.

בורסות אירופה ננעלו בירידות, בלטו בעיקר בורסת איטליה שצנחה בכ-2.5%, ובורסת גרמניה שירדה ב-2.3%.

17:42

נמשכות הירידות בוול סטריט: מדד הדאו ג'ונס יורד ב-1.4%, מדד ה-S&P 500 יורד ב-1.6%, הנאסד"ק רושם ירידות של למעלה מ-2%.

הביטקוין יורד בשעה זו בכ-7.5% ונסחר ברמה של 43,931 דולר. 

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו בירידות חדות. מדד הדאו ג'ונס נפתח בירידות של 580 נקודות או 1.4%, בדומה למדד ה-S&P 500 שיורד עם פתיחת המסחר בשיעור דומה, הנאסד"ק רושם ירידות של 1.5%. הדאו ג'ונס רושם היום את הירידה הגדולה ביותר שחווה מאז יולי.

 הסיבה לכך היא צלילה של ענקית הנדל"ן הסינית אוורגרנד (Evergrande) בכ-11%, וזאת לאחר שכבר צנחה בכ-20% במהלך המסחר, מה שיוצר אפקט דומינו שמשפיע על השווקים הגדולים בעולם.

כמו כן, המשקיעים חוששים לקראת פגישת הפדרל ריזרב שתחל מחר, ורמות התחלואה במגפת הקורונה ברחבי ארה"ב.

16:05

החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על ירידות חדות בפתיחת המסחר, בהובלת הדאו ג'ונס שצפוי להיפתח בירידות של כ-1.8%.

הביטקוין יורד בכ-9%, ועומד על שער של 43,421 דולר.

14:15

בהמשך למגמת הירידות ברחבי העולם, החוזים העתידיים על וול סטריט גם הם צופים ירידות חדות, כאשר כל המדדים המובילים יורדים ביותר מ-1%, כאשר הדאו ג'ונס אף יורד ב-1.51%. 

12:30

הירידות באירופה מחריפות וחוצות את ה-2%: הדאקס יורד ב-2.2%, הקאק ב-2.04%, והפוטסי ב-1.57%.

בורסת הונג קונג ננעלה בירידת שערים של 3.3%. 

10:15

בורסות אירופה נפתחו גם הן בירידות, בהמשך המגמה העולמית: הדאקס צולל ב-1.9%, הפוטסי ב-1.06%, והקאק ב-1.74%. מניית דויטשה בנק יורדת ב-4.4%.

08:30

הסיבה לנפילה אצל בורסת הונג קונג קשורה לענקית הנדל"ן הסינית אוורגרנד, שנופלת ב-14.5% - ומגיעה לשפל של 11 שנים. בינתיים, הירידות בבורסת הונג קונג נרגעות מעט ומגיעות ל-3.3%. 

07:40

היום אין מסחר במרבית מדינות אסיה בשל חגים שונים במדינות (חגים לקראת הסתיו בסין ודרום קוריאה ויום "כבד את הזקנים" ביפן). בהונג קונג, איפה שהמסחר נמשך, הבורסה נופלת בחדות ב-4.2%. באוסטרליה, גם שם המסחר נמשך יש נפילות של 2.21%. בכלליות בכל אסיה איפה שהבורסות סוחרות יש ירידות (כמו בהודו ואינדונזיה) חוץ מויטנאם, שם הבורסות עולות ב-0.78%. 

ירידות חדות מתרחשות גם בשוק בקריפטו, שם הביטקוין צונח ב-4.5% ב-24 השעות האחרונות ונסחר כעת סביב 45.7 אלף דולר (אם כי יש לציין כי למרות הנפילה, המטבע השלים עלייה בשבוע האחרון של 2.4%). האתריום נופל ב-5.85% ומגיע ל-3.2 אלף דולר. 

בשישי בורסות וול סטריט ננעלו במגמה שלילית כאשר המדדים המובילים נסוגו ב-0.5%-0.9% בסיום המסחר.

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

זהו הרבעון הטוב ביותר ל-S&P 500 מאז 2019 ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע