מסתמן: זהו המתווה להכנסת תיירים לישראל מ-1 בנובמבר

בתחילת נובמבר תותר כניסת תיירים מחוסנים לארץ • בשלב הראשון תאושר כניסה לתיירים מכ-40 מדינות אשר לישראל יש הסכמי הדדיות איתן • במסגרת המתווה, ישראל תכיר בחיסונים המוכרים ע"י ארגון הבריאות העולמי, כולל החיסונים הסינים, אך לא תכיר בחיסון הרוסי ספוטניק

נתב''ג. בחודש הבא תיירים יוכלו להגיע לישראל / צילום: יוסי זמיר
נתב''ג. בחודש הבא תיירים יוכלו להגיע לישראל / צילום: יוסי זמיר

מ-1 בנובמבר תותר כניסת תיירים מחוסנים לארץ - בשלב הראשון ממדינות שיש לישראל הסכמי הדדיות בתעודת המתחסן שלהן, כלומר כ-40 מדינות ובכללן מדינות האיחוד האירופי. מדובר על מתחסנים שקיבלו שתי מנות חיסון, שלא עברה חצי שנה מקבלת המנה השנייה, או שקיבלו שלוש מנות חיסון. נציין כי תנאי זה יוריד את מספר התיירים הפוטנציאליים. התנאי תקף לתיירים בודדים ולקבוצות.

בשלב הבא, לאחר שייחתם הסכם דומה עם ארה"ב, תותר כניסת תיירים ככל הנראה מחלק ממדינות ארה"ב (ניו יורק, קליפורניה ועוד).

משרד הבריאות יצטרך להחליט אם לוותר על הדרישה לבדיקה סרולוגית לתיירים מחוסנים שלא נמנים עם מדינות האיחוד האירופי. עם ההבנה שמדובר בדרישה מרתיעה, מסתמן כי תיירים אלה, למשל אלה הבאים מארה"ב, לא יידרשו לתת דגימת דם לאחר הנחיתה בישראל.

עוד מסתמן כי מ-21 בנובמבר תותר כניסת תיירים מחוסנים לארץ מכל מדינות העולם, למעט ממדינות שנדרש מהן ויזה על-מנת לבקר בישראל.

בדומה לכלל הנכנסים לישראל, התיירים יידרשו לעבור בדיקת PCR בטווח של 72 שעות לפני ההמראה ועוד בדיקה לאחר הנחיתה, ויהיה עליהם לשהות בבידוד עד לקבלת התשובה (עד 24 שעות).

מתווה להכנסת קבוצות יאפשר כניסת תיירים שתוקף תעודת המתחסן שלהם לא מוכר על-ידי משרד הבריאות הישראלי, כלומר שחלפה חצי שנה מקבלת החיסון השני או שלא קיבלו חיסון שלישי - ההגבלה תהיה להכנסת 1,000 תיירים ביום במתווה של קבוצות. תיירים אלה יידרשו לעבור בדיקות אנטיגן בכניסה לאתרים בהם יבקרו.

במסגרת המתווה להכנסת תיירים, ישראל תכיר בחיסונים המוכרים על-ידי ארגון הבריאות העולמי, כולל החיסונים הסינים (בהם מחוסנים רבים מתושבי איחוד האמירויות), אך לא תכיר בחיסון הרוסי ספוטניק.

במשרד הבריאות מציינים כי "ברגע שהמתווה ייסגר ויאושר, נפרסם אותו בצורה מסודרת".