גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

4 טיפולי ספא לא שגרתיים: הגוף יודה לכם. או שלא

עיסוי בקפה ובשוקולד, טבילה באמבט קרח וספא דבורים חדשני, המבוסס על אוויר כוורות ונפנוף כנפי דבורים ● 4 טיפולי ספא ייחודיים לשילוב בחופשתכם הבאה

טבילה באמבט קרח במעלה גמלא / צילום: בר שלגי
טבילה באמבט קרח במעלה גמלא / צילום: בר שלגי

עיסוי קפה-שוקולד | רמת הגולן

רופאים ממליצים על כוס קפה ביום וקוביית שוקולד, אבל ורוניקה אסאולנקו ממושב בני יהודה ברמת הגולן עושה שימוש במוצרים הטעימים האלה גם להזנת העור והנפש. ספא קפה ושוקולד שהוקם ב-2007 היה הראשון שהציע טיפול בשוקולד. זה לא מתאים כמובן לכל אחד, כי זה "מלכלך" ודורש התאמות כמו מקלחת לחדר, אבל לאמיצים זו בהחלט חוויה.

עיסוי עם שוקולד / צילום: Shutterstock

איך זה עובד: אסאולנקו מסבירה שבקפה יש חומר פעיל נגד קמטים ומתיחות, חמאת הקקאו מזינה את העור ובשוקולד יש גם ויטמינים, מינרלים ואנטיאוקסידנטים.
איך זה מרגיש: הטיפול המיוחד מתחיל בפילינג קפה שטחון דקדק כדי לא לשרוט את העור ומקנה עור רך להפליא.

הפילינג הנמרץ נעשה גם בעור הפנים. אחרי מקלחת הגיע זמן לעיסוי ביניים, שבמקרה שלי התמקד בגב העליון, כי תוך כדי הפיליניג זיהתה אסאולנקו אזור תפוס, ושחררה את השרירים במיומנות.

לסיום מגיע שוקולד חמים, שנמרח בתנועות ארוכות ומרגיעות, כשאסאולנקו עוטפת כל אזור שסיימה איתו "כדי לתת לחומר לעבוד". מתברר שהשוקולד הוא לא רק טעים אלא גם חומר עיסוי נעים להפליא.

כמה זה עולה: חבילה זוגית (שעה וחצי) 490 שקלים, ניתן להוסיף כיבוד או שהות עד ארבע שעות במתחם הכולל ג'קוזי וסאונה. לפרטים: 052-6371096.

טבילה במי קרח | זרימת השחר, רמת הגולן

הנוף ממעלה גמלא שובה לב, הסאונה חמימה, המתחם יפה והמארחים - וקרן ואסף שחר - מדליקים, אך הדרך ליהנות מכל אלה עוברת דרך אמבט מי קרח. אסף הזהיר שהוא יכול לדבר שעות על הנושא, ואכן לא הכזיב.

איך זה עובד: אסף דיבר על "התנועה הראשונה" שממנה מתחיל השינוי, על המרכיבים הבסיסיים בחוויה (נשימה, תנועה וחשיפה לקור) על המערכת הסימפתטית והפרא-סימפתטית וגם על וים הוף, מקור ההשראה.

אמבט קרח / צילום: בר שלגי

הוף, הרפתקן ופעלולן הולנדי, ידוע בכינוי "איש הקרח", בשל יכולתו לעמוד בפני קור עז. לטענתו - בזכות טכניקת נשימה שפיתח המבוססת על מדיטציה טיבטית. הוא מחזיק ביותר מ-20 שיאי עולם, ביניהם בישיבה באמבט קרח, ריצת מרתון בחוג הקוטב כשהוא לבוש רק במכנסיים קצרים ועוד.

הוף מסביר את עמידותו לקור בכך שהוא מסוגל "להפעיל את התרמוסטט הפנימי שלו באמצעות כוח המחשבה". זה אמנם נשמע הזוי, אבל מחקר שפורסם בירחון מדעי תיעד קבוצת מתאמנים שהצליחה להעלות את קצב הלב, רמת האדרנלין ועוד באמצעות תרגול תרגילי נשימה בשיטת הוף.

איך זה מרגיש: אחרי התיאוריה, מגיע השלב המעשי: מתרגלים נשימות כדי לחמצן את הגוף ולהחזיק מעמד בטמפרטורה של כשבע מעלות, וזה משפיע תוך דקות. רגע הטבילה היה מלחיץ. כמי שסובלת מקור, הגעתי מלאת חששות, אבל ההנחיה של אסף מרגיעה ומדויקת.

הכניסה לקרח היא בבת אחת, בלי השתהות, וברגע הטבילה פועלים מידית שני כוחות: התשוקה לברוח והרצון להילחם בקור. הנשימות שתרגלנו קונות לנו זמן שהות במים. הכאב ברגליים דועך. בידיים קשה יותר. השיא היה הצלילה פנימה, שמטלטלת את הגוף. לא יודעת כמה זמן עבר, אבל במפתיע זה היה נסבל לחלוטין, ואסף הוסיף דלי קרח לצינון האווירה.

מכאן אפשר לצאת לסאונה כדי להרחיב את כלי הדם ואז לטבול שוב בקרח, בקצב אישי. קרן טוענת שזו חוויה משנת חיים. בני הזוג הציבו בפניי אתגר חדש: לחזור ולטבול בחורף, ואני כבר חושבת עליו ברצינות.

כמה זה עולה: עד שעתיים, 990-340 שקלים. לפרטים: www.facebook.com/ftrgolan

ספא דבורים: כנפי דבורים ונשימת כוורות | מרכז חבר, מועצה אזורית הגלבוע, עיסוי בדבש דבורים שחורות, ולדורף אסטוריה

היא מורה לביולוגיה שמתמחה בחקלאות דבורי דבש, ואף זכתה עם תלמידיה במקום שני בתחרות דבוראים בינלאומית.אבל שרון ניר ענבר, שהיא גם נטורופתית, משתמשת במוצרי הכוורת לא רק לייצור דבש.

בין היתר המציאה עיסוי המבוסס על שיטת התקשורת של ריקוד הדבורים הקשור למרכזי אנרגיה. בימים אלה היא מסיימת פיילוט של שני טיפולים, שאליהם נחשפה במזרח אירופה. הראשון הוא טיפול בנשימה של אוויר כוורת והשני שכיבה על מיטה שמונחת על כוורות, לריפוי באמצעות הוויברציות של נפנוף כנפי הדבורים.

איך זה עובד: מוזר ככל שיישמע, לדבריה אלה טיפולים אנרגטיים ותיקים מאוד באירופה והיא רוצה לבסס את הטיפולים גם בארץ. ענבר מספרת שהאוויר של הכוורת עשיר בפרומונים וגזים מרפאים ובהם מולקולות נדיפות שהדבורים מייצרות. במועצת הדבש מסבירים שזהו אוויר מיונן שנוצר בכוורת, והוא אנטי בקטריאלי ומסייע לטיפול ולחיזוק דרכי הנשימה. מיטת הדבורים לדבריהם מנקה ומטהרת את הגוף מבחינה אנרגטית, בזכות התדר של זמזום הדבורה שנחשב כבעל כוח ריפוי עוד מימי קדם. 

בכלל בשנים האחרונות חלה עלייה במודעות לטיפולים על בסיס הכוורת, כמו שימוש בארס הדבורה לריפוי מחלות (שיטת האפיתרפיה) וכמובן שימוש במוצרי דבורים שנחשבים כבעלי סגולות רפואיות - פרופוליס, מזון מלכות, פולן, ודונג - לצרכי ריפוי וחיסון. 

אפילו במרכזי ספא בלתי-אלטרנטיביים בעליל, כמו זה החדש של מלון וולדורף אסטוריה בירושלים, מתגאים בטיפול ייחודי על בסיס דבש דבורים שחורות עם תמציות פרחי סחלבים. כדי לייצר את הדבש המיוחס קנתה חברת גרלן הצרפתית אי פרטי כדי לגדל בו את הדבורים והסחלבים בתנאים נטולי זיהום. הדבש והתמציות עושים לדבריהם גדולות ונצורות לעור.

אפשר לחוות את הנ"ל משולבים בשני טיפולים משלימים - ריטואל הכתר ועיסוי אימפריאל. הראשון - עיסוי קרקפת נמרץ, שמאוד מקובל למשל בהודו, ובארץ פחות. השני הוא עיסוי רקמות עמוק, שדווקא פופולרי מאוד במקומותינו. 

איך זה מרגיש: את טיפולי הכוורת במרכז חבר טרם ניסיתי. הטיפולים יתחילו רק בעוד שבועות אחדים. בשלב זה הטיפולים לנשים בלבד. הטיפול בוולדורף אסטוריה נעשה על פי פרוטוקול קפדני ובסטנדרט גבוה, והוא גם נעים וגם מועיל.

כמה זה עולה: ספא כוורות ביישוב מרכז חבר:  150-300 שקלים. לפרטים: 052-2852531. ולדורף אסטוריה: 460-510 שקלים.  חבילה זוגית עם ארוחת בוקר ושהות בספא - 1,390 שקלים. אחרי הטיפול אפשר להירגע בחדר התאוששות אלגנטי, וליהנות מהפסיליטיז של הספא ובהם חמאם, סאונה יבשה, ג'קוזי ובריכה יפה. לפרטים: -02 5423377

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● הדולר בשיא של חמישה חודשים מול השקל ● בגוגל פוטרו כ-30 עובדים שמחאו נגד מתן שירותים של החברה לישראל ● בבלקרוק אופטימיים לגבי עונת הדוחות בארה"ב ומעריכים צמיחה ברווחיות גם מחוץ לסקטור הטכנולוגיה

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

כפר ערב אל-עראמשה / צילום: איל יצהר

הותר לפרסום: 6 לוחמים נפצעו קשה בגליל, 8 נוספים במצב בינוני וקל

אדם נפצע אנוש, שניים נפצעו קשה, ארבעה במצב בינוני והשאר קל בפגיעה ישירה בערב אל-עראמשה ● דיווח: בארה"ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן • איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת" • בגליל המערבי: נפילות בשטחים פתוחים אחרי כ-5 שיגורים מלבנון, לא ידוע על נזק או על נפגעים • הפעילות במרכז הרצועה: כוחות הנח"ל חיסלו מחבל באמצעות רחפן • עדכונים שוטפים

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם