בית המשפט יודיע על החלטתו בעניין אקספון בימים הקרובים

אם בית המשפט יאשר את הסדר החוב, החברה תצא לדרך חדשה תחת בעלים חדשים ותחת הסכם איחוד רשתות חדש עם סלקום • המתנגדת היחידה היא ויידלי מובייל, שדורשת פיצוי בטענה כי חזי בצלאל הפר הסכם עימה

חצי בצלאל. לפי ההסדר, הוא יחזיק שליש מהמניות של אקספון / צילום: רמי זרנגר
חצי בצלאל. לפי ההסדר, הוא יחזיק שליש מהמניות של אקספון / צילום: רמי זרנגר

בית המשפט המחוזי לוד צפוי למסור הודעה ביום הקרובים בדבר אישור ההסדר (הסדר חוב) בעניינה של חברת מרתון 018 אקספון (אקספון סלולר). בית המשפט שמע את הצדדים והודיע שימסור את החלטתו בהמשך.

אם יאשר בית המשפט את הסדר החוב, תצא החברה לדרך חדשה תחת בעלים חדשים ותחת הסכם איחוד רשתות חדש עם סלקום. בדיון הועלתה התנגדות להסדר מצידה של חברת ויידלי מובייל, שדורשת פיצוי מבעל השליטה (לשעבר) בחברה חזי בצלאל.

במסגרת ההסדר, אקספון סלולר תמשיך לפעול תחת בעלות משותפת של קרן ההשקעות כלירמרק שחברה לאיש העסקים יריב לרנר, וביחד יחזיקו שני שליש מהמניות, והם מצרפים את חזי בצלאל שיחזיק בחברה כשליש מהמניות. בנוסף, בצלאל ימשיך להחזיק בחברת האם אקספון העוסקת באספקת שירותי אינטרנט נייחים ובתחום השיחות הבינלאומיות. הצדדים סיכמו כי בהמשך יבחנו האפשרות שהפעילות הנייחת תירכש על ידי החברה הסלולרית.

הסדר החוב כולל חובות לנושים בהיקף של 65 מיליון שקל ובעלי המניות התחייבו להזרים עוד 35 מיליון שקל לטובת ריענון פעילות החברה. נזכיר כי הנושים תומכים בהסדר החוב, מלבד ויידלי מובייל שדורשת פיצוי מבצלאל על שלטענתה הפר את ההסכם עימה.

נזכיר כי ויידלי מובייל חתמה על הסכם רכישת פעילות כל קבוצת אקספון תמורת 330 מיליון שקל, אך בהמשך אחרי שהעניינים התעכבו היא ניסתה להגיע להבנות אחרות דרך שותפויות עם שחקנים נוספים, ומכאן והלאה חלה הידרדרות ביחסים מול בצלאל.