גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הימורים "מטורפים" על 200 דולר לחבית נפט פולשים לשוק האופציות

סוחרים מהמרים שהראלי בנפט גולמי אמריקאי לשיא של שבע שנים הוא רק ההתחלה, למרות שהתרחבות הכלכלה העולמית מאטה מעט

מתקן הפקת נפט בערב הסעודית / צילום: Shutterstock
מתקן הפקת נפט בערב הסעודית / צילום: Shutterstock

המסחר השורי באופציות של נפט גולמי מסמן ש"ראלי האנרגיה" רחוק מאוד מסיום.

הסוחרים מהמרים שוב שהבנ'צמרק לחבית נפט אמריקאית יעלה אל מעל רף ה־100 דולר, לעומת מחיר של 82 דולר לאחרונה, כבר בדצמבר. נפט גולמי אמריקאי, המוכר בשם נפט מערב טקסס או WTI, עלה החודש ב־10% ובמהלך השנה ב־70%, אבל לא הגיע למחיר של 100 דולר מאז התרסקות מחירי הנפט ב־2014.

ההימורים בצד השני של האוקיינוס אפילו אגרסיביים יותר. כמה סוחרים מהמרים על כך שנפט ברנט, הבנצ'מרק העולמי, יגיע לשיא של 200 דולר לחבית עד דצמבר 2022, על פי נתונים של החברה QuikStrike. אופציות נותנות למשקיעים את הזכות לקנות או למכור במחיר קבוע מראש עד תאריך יעד מסוים. סוחרים לרוב משתמשים באופציות על מנת לעשות הימורים בכיוון אחד או כדי להגן על תיקי ההשקעות שלהם.

המסחר השורי הזה מהווה בעצם הימור על כך שההפרעות בשרשראות אספקה והמחסור במקומות רבים ימשיך לדחוף מעלה את שוקי האנרגיה, על אף האטה בהתרחבות הכלכלית העולמית וחששות מכך שמחיר גבוה יותר של גז טבעי ושל נפט יפגע בהוצאות הצרכנים. ההימורים מראים גם שמשקיעים נמשכים להשקעות קטנות מראש ומסחר באופציות שמניב החזרים מהירים, באופן המזכיר את המסחר בשוק המניות השנה.

חברות התעופה דואגות לרווחים

"לא ראיתי כאלה מחירי סטרייק כבר זמן רב", אמר מארק בניניו, מנהל שותף למסחר אנרגיה ב־StoneX Group, בהתייחסות למחיר של נכס כלשהו עליו התחייבו הקונה וכותב האופציה להתחשבן ביניהם. "המומנטום והמגמה גבוהים יותר".

וול סטריט צופה לראות אם העלייה במחירי האנרגיה תפגע ברווחי חברות ברבעון השלישי. בחברת התעופה דלתא איירליינס  הזהירו ביום רביעי משקיעים שהחברה צופה שהעלייה במחירי הדלק תפגע ברווחים ברבעון הרביעי. בימים הקרובים, הרווחים של חברות תעופה כולל יונייטד  ואמריקן איירליינס  יחשפו מידע נוסף על הנושא הזה.

צמצום המלאי כבר משפיע במידה משמעותית. מחיר נפט גולמי אמריקאי הגיע לאחרונה לרמות הגבוהות ביותר זה כמעט שבע שנים. מחירי הגז הטבעי עלו השנה יותר מכפליים ונסחרים ביותר מחמישה דולר למיליון BTU. ישנם אנשים המזהירים מאינפלציה ממושכת, ואחרים המזהירים מכך שמחירי אנרגיה גבוהים יפגעו בצרכנים שכבר כעת צופים שישלמו יותר כסף לחמם את בתיהם בחורף.

סימן אחד לשיגעון בשוק האופציות של הנפט הגולמי: התנודתיות הצפויה - מדד האומר עד כמה סוחרים צופים שהמחיר של נכס כלשהו ישתנה בתקופת זמן נתונה - עלתה לצד המחירים בשבועות האחרונים, שלא כמו ביחס הרגיל שבו עליית מחירים גורמת לירידה בתנודתיות ולהיפך. סוחרים אומרים שזה מהווה סימן לכך שכל כך הרבה סוחרים נכנסים לשוק שתנודות גדולות הן כמעט בלתי נמנעות.

"זה פשוט שוק מעט פרוע כרגע", אמר ג'ון גרצינגר, שותף בחברה Flashpoint Energy Partners, הסוחרת באופציות של נפט.

הימורים שוריים אגרסיביים

בממוצע, כ־167 אלף אופציות של WTI החליפו ידיים כל יום באוקטובר, הכמות הכי גדולה מאז מרץ 2020, על פי נתוני קבוצת CME. אופציית call במאה דולר, חוזה שורי הנותן זכות לקנות חוזים על נפט, היא האופציה המוחזקת ביותר בשוק ה־WTI כעת, על פי QuikStrike. סוחרים אומרים שזה לא מצב רגיל בגלל המרחק בו האופציה הזו נמצאת מעל רמת המסחר הנוכחית, או "מחוץ לכסף" כפי שמצב זה מכונה (OTM).

הסוחרים כבר פנו להימורים כאלה מוקדם יותר השנה, אבל הפעילות עלתה שוב לאחרונה. מספר חוזי אופציות call פתוחים הקשורים לכך ש־WTI יגיע למחיר של 100 דולר לחבית בכל תעריכי הפקיעה עבר ביום חמישי 141,500, המקבילים ליותר מ־141 מיליון חביות נפט - יותר מיום שלם של תפוקה של כל כלכלת העולם.

אופציות call הקשורות להנחה שנפט מערב טקסס יעלה ל־95 דולר או ל־180 דולר לחבית גם הן היו פופולריות בשבוע האחרון, על פי נתוני QuikStrike.

בניניו אמר שסוחרים ספקולנטים עשו הימורים שוריים אגרסיביים על נפט בשנה האחרונה. ככל שהאיץ הראלי של הסחורה הזו, רבים מהסוחרים סגרו את הפוזיציות שלהם באופציות קיימות והימרו על כך שהנפט יעלה אפילו למחיר גבוה יותר.

באותה עת, נפח הפעילות הספקולטיבית עשוי לגרום לנסיגות גדולות חד יומיות בשוק הנפט אם יתגלו נתונים כלכליים או מידע חדש הנוגדים את הנרטיב השורי.

אנליסטים של ג'י פי מורגן צ'ייס אמרו החודש שהם צופים שנפט ברנט ייסחר במחיר של 84 דולר לחבית עד סוף השנה. סנטימנט שורי ופוזיציות לצד הסיכוי של חורף קשה העלו את המחירים. עם זאת, ירידה בביקוש עשויה לגרום להם לרדת.

"המרכיב היסודי בנפט עשוי בסופו של דבר לאכזב את ההייפ", כתבו בהודעה מהיום הראשון של החודש. "אנו חושבים בנוסף, שישנה הערכת חסר של הסיכונים". 

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא מתרסקת ב-10% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העילית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לישראל

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי