גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האם הפטור ממע"מ על קניות באילת בסכנה?

נציגים בכירים של רשות המסים הבהירו בכנס של לשכת יועצי המס שנערך באילת כי "המחוקק לא התכוון שאילת תהיה הקניון של המדינה"

קניון מול הים באילת. האם הפטור ממע"מ על קניות בעיר בסכנה? / צילום: יח''צ
קניון מול הים באילת. האם הפטור ממע"מ על קניות בעיר בסכנה? / צילום: יח''צ

האם הפטור ממע"מ על קניות באילת נמצא בסכנה? האם יש בכלל פטור, ואם כן - האם יש מוצרים שהוא לא חל עליהם, ונדרש בגינם מע"מ מלא? אלה היו השאלות שנדונו בפאנל שנערך אתמול (ב') בכנס לשכת יועצי המס באילת, ואשר במהלכו אמרו שלושה נציגים בכירים מרשות המסים כי "מעולם לא היה פטור מלא ממע"מ בעיר אילת".

גישת רשות המסים נחשפה במהלך הפאנל לאחר שעלו טענות בשוק הפרטי, בקרב העסקים ומייצגיהם - יועצי מס, רואי חשבון ועורכי דין - כי בחודשים האחרונים הרשות מכרסמת אט-אט בפטור ממע"מ באילת ומנסה לבטלו, תוך שהיא מוציאה שומות מע"מ בהיקף של מיליוני שקלים לעסקים, בניגוד להוראות חוק סחר חופשי באילת המעניק את הפטור.

אלי לנקרי, ראש עיריית אילת, שהשתתף בפאנל, אמר כי "ביטול החוק יביא את אילת לקריסה כלכלית ויביא להפסד הכנסות משמעותי למדינת ישראל, ותהיה ירידה דרמטית בפעילות הכלכלית של אילת מי שרוצה לבטל את החוק - שינסה בדרכים חוקיות ולא דרך כרסום. תראו מה קורה במדינות אחרות שיש בהן אזור סחר חופשי מלא". 

ראש עיריית אילת אלי לנקרי בכנס לשכת יועצי המס באילת / צילום: רועי בית און

ראש העיר לנקרי ומשתתפי הפאנל האחרים - יועצת המס ורו"ח רויטל סיטון בן ארי, רו"ח ועו"ד משה כדר, רו"ח ועו"ד טלי עזריאל, שותפה במשרד  הרצוג פוקס נאמן, ורו"ח גיא מלר - אמרו כי רשות המסים מוציאה בימים אלה שומות לעסקים באילת על מכירות של מוצרים ללקוחות שאינם תושבי אילת ודורשת מע"מ, בטענה כי החוק חל רק על מוצרים שנעשה בהם שימוש באילת. לטענתם, החוק לא קובע מגבלה על השימוש באילת אלא נועד לעודד צריכה בעיר אילת, ולכן לא מגביל את הקניות שניתן לעשות בעיר הדרומית בפטור ממע"מ. 

"רשות המסים היא לא הרשות המחוקקת או השופטת, ולעתים זה מתפספס לה"

בין היתר אמר עו"ד ורו"ח משה כדר כי "יש היום בצנרת של מע"מ אילת שומות שהם מוציאים כמדיניות חדשה, שהמשמעות שלהן זה שינוי חוק. רשות המסים היא הגוף המבצע. היא לא הרשות המחוקקת או השופטת, ולעתים זה מתפספס לה. אילו רצה המחוקק לרשום שימוש צריכה 'בלעדית' באילת, הוא היה רושם, אבל כבר 40 שנה הנוהג הוא אותו נוהג שלא השתנה.

"בכל הכבוד, מחשב נייד שאני קונה זה גם לשימוש באילת. לא רק. והפרשנות החוקית סובלת את המונח 'גם' באילת. לא נאמר בלשון החוק 'רק'. כל הישראלים יורדים לאילת לעשות קניות. ברשות המסים רוצים לשנות מדיניות? הגוף הנכון הוא רשות המחוקקת; וגם מודיעים לפני שמענישים. תודיעו - לא לשנות לבד".

נציגי רשות המסים דחו את הטענות על כך שהחוק לא מגביל את היקף הפטור ממע"מ על קניות באילת. רו"ח רום רצון, מנהל תחום מע"מ במחלקה המקצועית ברשות המסים, אמר כי "האמירה של 'אילת פטורה' היא כללית, שגויה ומטעה את הציבור, בעיקר ציבור העוסקים שחייב בנטל המס. אם המחוקק היה מתכוון שאילת באמת תהיה פטורה, אז סעיף 5 ג' לחוק אזור סחר חופשי לא היה מנוסח כך שכתוב 'מכר של טובין על-ידי תושב אילת לתושב אילת יהיה פטור ממע"מ' או שימוש או צריכה באילת. לאורך השנים יצאו שומות בתחום המסחר על טובין מסוימים שנמכרו באילת, וזה לא חדש. יש זמנים משתנים וטובין משתנים". 

משתתפי הפאנל בכנס לשכת יועצי המס באילת / צילום: רועי בית און

רו"ח רצון הוסיף כי ישנם מוצרים מובהקים שאין עליהם פטור ממע"מ, כיוון שברור שהם לא נועדו לצריכה באילת או לשימוש בעיר, בהם למשל מקרר. "הטובין שבדרך-כלל מוצאים בשומות הם אלה שבאופיים ומהותם אינם לשימוש או צריכה באילת כלל. לדוגמה, עוסק אילתי מוכר מקרר. אני בספק אם חלק מהחברה יגידו לו שזה פטור לפי סעיף 5ג' לחוק אס"ח. ככה המשכנו עם מוצרי חשמל מובהקים - מכונת כביסה, שואב אבק.

"יש הבדל בין טובין מסוימים, וכמובן הוצאו שומות לאורך השנים, כך שאין שינוי מדיניות. המחוקק לא רצה להפלות לטובה עוסקים אילתיים מחוץ לאזור אילת אלא רק באזור אילת. אנו רוצים 'להפלות' אותם לטובה רק באזור אילת - לא על חשבון כל הציבור". 

שאלת 17% המע"מ

המחלוקת בין בעלי העסקים באילת ומייצגיהם לבין רשות המסים סובבת סביב הוראת חוק סחר חופשי, הקובעת כי "מכירתם של טובין המצויים באזור אילת, בידי עוסק תושב אזור אילת לצריכה באזור אילת או לשימוש בו, למעט טובין המפורטים בתוספת השנייה, תהא פטורה ממס ערך מוסף".

מה זו "צריכה" ומה זה שימוש"? זו שאלת 17% המע"מ. בעוד הפרשנות של מומחי המס היא שכוונת המחוקק הייתה לעודד את הצריכה באילת במובן של "בואו תקנו" - רשות המסים טוענת כי הכוונה הייתה להגביל את הפטור ממע"מ רק על מוצרים שנצרכים בתוך גבולות העיר הדרומית.

לדברי עודד נצר, מנהל מכס אשדוד וממלא-מקום מנהל מכס ומע"מ אילת ברשות המסים, הרשות בודקת בתקופה האחרונה את המכירות באילת בתחומים מסוימים, בעיקר מוצרי חשמל, ובחלקם ברור כי אין פטור, כיוון שאין אפילו שימוש ראשוני או צריכה ראשונית שלהם באילת.

"מחשב נייח הוא לא לשימוש וצריכה באילת, ולכן הבדיקה שלנו היא של מוצרים שבאופיים או מהותם הם לשימוש ראשוני, והיא נכונה. אנו רואים מה קורה פה בחגים, כל עם ישראל מגיע, אבל שיקנו מוצרים שהם לשימוש ראשוני באילת, ויש מגוון מוצרים כזה.

"עשינו מספר ביקורות יזומות, ובחלקן תפסנו אולי 15 מקרים של אזרחים מהמרכז שהגיעו לאילת, וכשבודקים להם רכב, מוצאים סחורות ב-70 אלף שקל - משקאות חריפים, פלאפונים. עוסקים באילת הכינו להם את זה מראש. כמובן שהוצאנו להם שומות, והוגשו כתבי אישום פליליים. אנחנו לא נגד אזור סחר חופשי, זה טוב לעיר; אבל תפקידנו לפקח על החוק, ואת זה אנחנו מיישמים".

יועץ המס ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, הגיב על כך ואמר כי "אין לכם שום בסיס חוקי להוציא שומות. אתם מוציאים שומות בניגוד לתקנות ובניגוד לחוק, ואתם עושים משהו לעיר אילת שאפשר לעשות אותו רק אם תלכו לכנסת".

יואל חלימי, מנהל אגף בכיר שומה וביקורת מע"מ ברשות המסים, הוסיף כי גם שירות שניתן לעוסקים באילת אינו פטור ממע"מ, בניגוד ל"מכר" לעוסק באילת. "יש לנו עסקאות מכר ושירות. נפריד ביניהם - כשעוסק מחוץ לאילת, עוסק צפוני, עושה עסקת מכר עם עוסק תושב אילת - יש שיעור מס אפס, אבל יש חריג לגבי עסקאות מכר שהן חייבות במס - החריג הוא מחייב את המס בשיעור מלא כמו רכב פרטי, סיגריות, תכשיטים מעל 200 דולר. עכשיו בנוגע לשירות - שירות של עוסק צפוני לעוסק באילת יהיה חייב בשיעור מס מלא. בניגוד למכר פה זה מלא". 

"גורמים לעסקים להיות עבריינים על לא עוול בכפם" 

יועצת המס רו"ח רויטל סיטון בן ארי, סגנית נשיא לשכת יועצי המס, אמרה כי רשות המסים לא יכולה להחיל כללים חדשים רטרואקטיבית, ולהחליט מה פטור ומה לא פטור על דעת עצמה. "תעשו כללים ברורים. אנו לא מבינים שיקול-דעת. אתם גורמים לעסקים להיות עבריינים. האבסורד הוא שג'ינס שעולה 200 או 1,500 שקל זה בסדר, אבל שואב אבק זה לא בסדר? זה אבסורד. אם עוסק אילתי נתן שירותים לתושב שאינו אילתי באילת, זה היה פטור, נכון? עכשיו יש שינוי מדיניות, נכון? למה השינויים? אתם גורמים לעסקים להיות עבריינים על לא עוול בכפם, כי אתם מוציאים רטרואקטיבית".

גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, הוסיף כי כולם חשבו עד היום כי יש פטור ממע"מ באילת, אבל מה שנציגי רשות המסים אומרים בפועל זה שאין פטור באילת.

לדברי משתתפי הפאנל, גישת רשות המסים יוצרת אבסורדים. בין היתר תיאר רו"ח גיא מלר מצב שבו לקוח שלו, בעל חנות אופניים, שמוכר אופניים בשווי 30 ו-40 אלף, התקשר להתייעץ איתו לאחר שראה מפקחי מס שמחכים מחוץ לחנות ובוחנים אילו אופניים קונים לקוחות שהגיעו מחוץ לעיר. מלר ציין כי הוא אמר ללקוח שאם הם ירכשו את האופניים בתחילת החופשה, ביום חמישי, הוא יכול למכור להם את האופניים, כי הם לכאורה יעשו בהם שימוש באילת בסו, השבוע; אך אם הם באים לקנות את האופניים ביום ראשון, מעמיסים ונוסעים למרכז הארץ - אז אסור לו למכור להם, כי לא נעשה שימוש באופניים באילת.

דוגמאות אבסורדיות נוספות שעלו היו רכישת שואב אבק ושימוש בו לניקוי השטיחים בחדר במלון או רכישת מכשיר "נינג'ה" והכנת שייק אחד באילת לפני שחוזרים הביתה. 

"אם המחוקק היה רוצה להפוך את אילת לקניון של ישראל, הוא היה כותב את זה" 

רו"ח רצון מרשות המסים דחה את הביקורת כי גישת רשות המסים יוצרת אבסורדים, והסביר כי "אי-אפשר להגיד שאילת לגמרי פטורה, ואם המחוקק היה רוצה להפוך את אילת לקניון של מדינת ישראל, הוא היה כותב את זה. סעיף 5ג השתנה, ונוספו לו המילים 'צריכה ושימוש', כלומר עדיין הייתה משמעות בסוף לא לפטור הכול. כשמדברים על זה שרשות המסים מוציאה שומות, מדברים על מוצרים מובהקים (שלא משתמשים בהם באילת, א' ל"ו)".

גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, אמר על כך: "אם נשאל עכשיו את עשרת אלף התיירים שעכשיו בעיר האם יש פטור ממע"מ, כולם יגידו 'יש פטור ממע"מ באילת!'. אתם טוענים שלא. הציבור במדינה לא יודע. תעדכנו את המדינה".

רו"ח ועו"ד משה כדר הוסיף: "אמרו לנו שלושה בכירים ברשות המסים שיש מונח חדש בחוק אס"ח שנקרא 'מוצרים מובהקים'. זה לא כתוב בשום מקום, אבל זה בראש שלהם. כשרוצים - משנים חוק. בחוק אס"ח לא כתוב מכונת כביסה. רוצים? לכו למחוקק. ההגדרה של כל אחד למוצר מובהק היא שונה". 

עוד כתבות

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

חנן מור / צילום: אייל טואג

חנן מור מכר מניות ב-2 מיליון שקל, המניה נפלה ב-37%

המשקיעים של חברת הנדל"ן שנמצאת בהסדר חוב הרימו גבה כשראו את בעל השליטה לשעבר מוכר מניות, בהיקף של 78% ממחזור המסחר ביומיים, מה שהפיל את המניה ● ניתן להניח שמור היה מוכר עוד לולא עו"ד גינדס שביקש שיעצור

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

קבינט המלחמה יתכנס הערב לדיון שיעסוק ברובו בנושא החטופים

גלנט במסר לאיראן: "לישראל חופש לעשות מה שהיא רוצה" ● מחשש לתקיפה? ספינה איראנית עזבה את חופי תימן ● דיווח: ביידן אישר לישראל לפעול קרקעית ברפיח - תמורת צמצום התקיפה באיראן ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק • מנהיגי הארגון הכלכלי הבינלאומי (G7) גינו את המתקפה האיראנית על ישראל • האיחוד האירופי צפוי להטיל סנקציות על איראן • עדכונים שוטפים 

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

מגמה מעורבת בוול סטריט; טסלה יורדת ב-4%, TSMC ב-5%

דאו ג'ונס עולה ב-0.4% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה של 30% ● בגוגל פיטרו כ-30 עובדים שמחאו נגד מתן שירותים של החברה לישראל ● נטפליקס תפרסם הלילה את תוצאותיה הרבעוניות, מה מצפים האנליסטים?

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

כפר ערב אל-עראמשה / צילום: איל יצהר

הותר לפרסום: 6 לוחמים נפצעו קשה בגליל, 8 נוספים במצב בינוני וקל

אדם נפצע אנוש, שניים נפצעו קשה, ארבעה במצב בינוני והשאר קל בפגיעה ישירה בערב אל-עראמשה ● דיווח: בארה"ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן • איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת" • בגליל המערבי: נפילות בשטחים פתוחים אחרי כ-5 שיגורים מלבנון, לא ידוע על נזק או על נפגעים • הפעילות במרכז הרצועה: כוחות הנח"ל חיסלו מחבל באמצעות רחפן • עדכונים שוטפים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

יירוטים באשקלון מהתקיפה האיראנית / צילום: Reuters, Amir Cohen

המתקפה האיראנית ייקרה את עלויות גיוס החוב של ישראל

בתחילת החודש עמדה התשואה על אג"ח ממשלתי של ישראל לתקופה של עשר שנים על 140 נקודות אחוז מעל התשואה של אג"ח אמריקאי מקביל ● בעקבות ההתלקחות, זינקה התשואה על אגרות החוב של ישראל לפער של כ-180 נקודות בסיס מעל ארה"ב ● בהמשך השבוע נרגעה מעט ה"הסלמה" בתשואות האג"ח הישראלי

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, איל יצהר

בדיקת רשות ניירות ערך והשאלה: מה שמותר לנתן חץ ולדוד פורר, אסור לאחים אמיר?

האחים יוסי ושלומי אמיר משופרסל התקפלו השבוע בפני הרגולטור והחילו על עצמם "וולונטרית" את ההגבלות של בעלי שליטה ● אבל האחים אמיר הם לא היחידים שהתנהלו כמו בעלי שליטה ללא ההגבלות, אז מדוע דווקא הם תפסו את תשומת-הלב של רשות ניירות ערך?

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם