הסכר נפרץ: קרן ביטקוין נוספת בשווי 40 מיליארד דולר בדרך לוול סטריט

חברת ההשקעות גרייסקייל תגיש בקשה להמיר את קרן הנאמנות שלה לביטקוין, שהיקפה 40 מיליארד דולר ל-ETF, כך פורסם בבלומברג • גרייסקייל מחזיקה במטבעות באופן ישיר, בניגוד לקרן המחקה על החוזים העתידיים לביטקוין "ProShares Bitcoin Strategy ETF", שהחלה להיסחר היום

ביטקוין / צילום: Shutterstock, Andreanicolini
ביטקוין / צילום: Shutterstock, Andreanicolini

חברת ההשקעות גרייסקייל מעוניינת להפוך את קרן הנאמנות שלה לביטקוין, שהיקפה 40 מיליארד דולר, לקרן סל (ETF). לפי פרסום בבלובמרג, גריסקייל ובורסת ניו יורק עשויות להגיש את הבקשה לרשות ניירות ערך של ארה"ב (SEC) עוד היום (ג').

הבקשה להפוך את קרן הביטקוין של גריסקייל (סימול GBTC) צפויה במקביל להופעת הבכורה של קרן הסל "ProShares Bitcoin Strategy ETF" (סימול BITO), שתהפוך לקרן הסחירה הראשונה בארה"ב המשקיעה בחוזים עתידיים על המטבע הדיגיטלי.

בעוד שה-SEC לא התנגדה למוצר מבוסס הנגזרים של ProShares, היא טרם התירה קרן שמחזיקה ישירות במטבעות דיגיטליים, כפי שעושה גרייסקייל.

הפנייה ל-SEC מפעילה שעון חול בן 75 יום במהלכו יכולה הרשות לדחות או לעכב את הבקשה. מייקל זוננשיין, מנכ"ל גריסקייל, אמר לבלומברג כי החברה "מחוייבת ב-100%" להפוך את הקרן לקרן סל ברגע שהרגולטורים בארה"ב יאשרו זאת.

GBTC מחזיקה 3.4% מהיצע הביטקוין בעולם, כך לפי גרייסקייל.

במשך תקופה ארוכה מאוד רשות ניירות ערך של ארצות הברית התנגדה להנפקת מכשירי שוק הון אשר עוקבים אחרי מטבעות קריפטו. הטענה הייתה הגנה על המשקיעים, וביתר פירוט: חשש ממניפולציות על שער הביטקוין, וחשש שהגופים ירכשו ביטקוין על מנת לכסות את ההתחייבות שלהם למשקיעים, אך יפלו קורבן למתקפת סייבר בה המטבעות ייגנבו.