גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בוול סטריט; וויוורק קפצה ב-12.6% ביום המסחר הראשון

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עמדו בשבוע שעבר על כ-290 אלף לעומת צפי לכ-300 אלף תביעות ● הביטקוין צונח ביותר מ-5% לרמה של 62,900 דולר ● עונת הדוחות: טסלה הכתה את התחזיות, אינטל תפרסם תוצאות היום לאחר סיום המסחר

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס שמר על יציבות ואילו הנאסד"ק טיפס בכ-0.6%. מדד S&P 500 טיפס ב-0.3% לשיא חדש של 4,549 נק'. 

מניות טסלה, דידי גלובל , וויוורק וסנטינל וואן בלטו בעליות חדות. מנגד, IBM רשמה ירידה חדה. 

21:15

מניית חברת ה-SPAC ששמה Digital World Acquisition Corp (סימול: DWAC) מזנקת ביותר מ-300% בהיקף מסחר גבוה. 

מניית IBM  צונחת ביותר מ-8% על רקע אכזבה מתוצאות החברה ברבעון האחרון. מנגד, HP מזנקת לאחר שפרסמה דוחות טובים והעלתה תחזית קדימה.

מניית וויוורק (סימול: WE) עולה ב-11% ביום המסחר הראשון שלה.  

19:10

מניית חברת ה-SPAC ששמה Digital World Acquisition Corp (סימול: DWAC) מזנקת ביותר מ-100% בהיקף מסחר גבוה בעקבות דיווח כי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מתכנן להשתמש בחברה כפלטפורמה לרשת חברתית חדשה. הרשת החברתית החדשה שמתכנן טראמפ תיקרא "TRUTH social" ולדבריו "היא תעמוד בפני העריצות של חברות הביג-טק".

18:45

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות קלות. הביטקוין צונח ביותר מ-5% לרמה של 62,900 דולר.

כלכלני בבלקרוק מציינים בסקירה שפרסמו כי "אנו מזהים בעת הנוכחית כוחות אינפלציוניים שממשיכים להתחזק, אך אנו מאמינים שלחצי המחירים הנובעים מהריסטארט הכלכלי יאזנו את עצמם, ושהבנקים המרכזיים יסתכלו אל מעבר לעליית מחירים זו. המצב הנוכחי בשוק, בו הריסטארט הכלכלי התרחב וכלכלות גדולות מדביקות את ארה"ב, מוביל לציפייתנו לאינפלציה גבוה יותר בטווח הבינוני, ובהתאם לכך אנו מאמינים שהפד ינרמל את מדיניות הריבית שלו רק ב-2023, והבנק המרכזי האירופי יעשה זאת אפילו לאחר מכן".

"מצב זה שומר אותנו בעמדה חיובית לנכסים בסיכון ברמה הטקטית, בזמן שאנו מכירים בעובדה שפוטנציאל הרווחים במסלול השקעה זה הצטמצם. עליית האינפלציה יכולה להוביל גם לעלייה בציפיות האינפלציה, ולהידוק מדיניות מוקדם מדי של הבנקים המרכזיים, והשוק עלול לתמחר שני תרחישים אלה עוד לפני שקרו. בהסתכלות אסטרטגית, אנו עדיין צופים משטר אינפלציה מעט גבוה יותר בעקבות לחצי מחירים מבניים ושינויי מדיניות תכופים המשתקפים בחוסר תיאום בין המדיניות המוניטרית לפיסקלית, מה שמוביל אותנו להעדיף ניירות ערך מוגני אינפלציה על פני אג"ח נומינליות". 

16:55

מגמה מעורבת בוול סטריט. מניית טסלה עברה לעלייה חדה. עוד בולטות בעליות מניות היולט פקארד, פורד , נטפליקס  , סנטינל וואן  ויונייטד איירליינס.

מניית  WeWork החלה להיסחר בעלייה לאחר המיזוג עם חברת BowX Acquisition לפי שווי של כ-9 מיליארד דולר, שווי הנמוך מזה שלפיו גייסה החברה עד כה באופן פרטי. 

16:31

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח בירידות של 0.1%-0.2% במדדי המניות המובילים.

טסלה  מאבדת גובה לאחר פרסום הדוחות אתמול. אינטל  נסחרת ביציבות לקראת פרסום תוצאותיה היום לאחר סיום המסחר. 

15:33

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עמדו בשבוע שעבר על כ-290 אלף לעומת צפי לכ-300 אלף תביעות.

14:35

הלירה הטורקית ירדה לשפל שיא לאחר שהבנק המרכזי הוריד את הריבית בפעם השנייה ברציפות למרות הדרדרות התחזית לאינפלציה. הלירה נסוגה ביותר מ-2% ל-9.48 לירות לדולר אמריקאי. הבנק המרכזי הטורקי הוריד את הריבית שלו ב-200 נקודות בסיס ל-16%. האינפלציה בטורקיה הואצה בקרוב ל-20% בספטמבר - פי ארבעה מהיעד הרשמי.

13:50

המסכים באירופה עדיין אדומים כאשר מרבית השווקים רושמים ירידות קלות, אם כי הבורסה באמסטרדם מתחזקת ב-0.3% בניגוד למגמה.

המדד באמסטרדם נתמך בין השאר ביוניליוור , שמתחזקת בכ-2.5% במחזור מסחר גבוה יחסית. החברה, יצרנית הגלידה של בן אנד ג'רי הבינלאומית שעלתה לכותרות בחודשים האחרונים, מסרה כי המכירות עלו ב-2.5% ברבעון השלישי, מעל לתחזית האנליסטים לצמיחה של 2.2%. העלייה של המניה לא מספיק חזקה כדי לתמוך גם במדד פוטסי בלונדון, שבו היא נסחרת גם , והמדד נסוג ב-0.5%. בין השאר, מניית לוידס  גוררת את פוטסי הבריטי מטה עם ירידה של 2.2% במחזור המסחר הגבוה במדד.

12:30

הביטקוין שב לעליות שערים ומחירו עומד כעת על 66.3 אלף דולר, כ-2,000 דולר יותר משערו הבוקר. האת'ר גם נוסק ועובר את רף ה-4,200 דולר ליחידה.

הנפט יורד בכ-1%, ונפט גולמי מסוג ברנט יורד מתחת ל-85 דולר לחבית.

קולמקס שוקי הון פרסמו המלצת קנייה למניית גולדמן סאקס . לדברי האנליסט הראשי ד"ר רון אייכל, גולדמן סאקס "הביס את מדד ה-S&P 500 בשנה האחרונה עם תשואה פנומנלית של 98%. הדוחות ניפצו את תחזיות וול סטריט, הן ברווח למניה והן בהכנסות הרבעון השלישי של השנה. כניסת החברה לתחום הפינטק באופן מהיר, תאפשר גמישות ויעילות ותקנה לבנק יכולות שטרם ראינו. טכנית, לשבוע הקרוב המניה נסחרת במגמה חיובית ובעלת דירוג Buy".

עוד ציין אייכל כי השווקים הגלובליים הניבו לגולדמן הכנסות נטו רבעוניות של 5.61 מיליארד דולר, בעיקר בזכות ביצועים חזקים במניות, אג"חים, סחורות ומטבעות. "החברה נשארה במקום הראשון בעולם במיזוגים ורכישות שהוכרזו והושלמו, ובהון עולמי שגויס בהנפקות ראשוניות והרחבות של הון רשום ויהיה מעניין לראות אם גם ברבעון הבא תצליח לשמור על התואר", סיכם.

11:15

בעוד שבבורסות אירופה נמשכות ירידות השערים, המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת. לאחר נעילה שלילית של מדד ניקיי מוקדם יותר, שנגחאי עולה ב-0.2% ומדד סין 50 קפץ ב-1%. מדד האנג סנג איבד קרוב ל-0.5%, כאשר שיאומי איבדה 1.5%, יצרנית הרכב החשמלי ג'ילי ירדה ב-1.7% ו-CSPC פארמה השילה מעל 3%. מניית פינג זינקה ביותר מ-7% במחזור מסחר גבוה.

10:20

המסחר באירופה נפתח במגמה שלילית, עם ירידות של כ-0.5% ברוב המדדים בגוש. ירידות בולטות נרשמות בקרב הבנקים ובתי ההשקעות, בהם לוידס  וברקליס בלונדון, דויטשה בנק  בפרנקפורט וסוסייטה ג'נרל  בפריז.

ברקליס  דיווח הבוקר על רווח מיוחס לבעלי המניות של 1.45 מיליארד פאונד ברבעון השלישי, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שצפו שהוא יעמוד על 931 מיליון פאונד. בתקופה המקבילה אשתקד הרווח עמד על 611 מיליון פאונד.

9:20

המסחר בטוקיו הסתיים במסכים אדומים: מדד ניקיי השיל כ-1.8%, עם ירידות בולטות לחברות הרכב והבנקים. קבוצת סופטבנק ירדה ב-2%, מיצובישי מוטורס ב-2.6%, יצרנית הסיליקון SUMCO איבדה 3.5%.

בשוק הקריפטו הביטקוין ממשיך לסגת מהשיא שרשם אתמול, ונסחר כעת סביב 64.7 אלף דולר.

בזירת המסחר באג"ח של הממשל האמריקאי נרשמות עליות קלות. התשואה על האיגרת ל-10 שנים עולה ל-1.65%.

8:10

המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת. בעוד שבשנגחאי נרשמות עליות קלות, מדד האנג סנג יורד ב-0.4% ומדד ניקיי מאבד 1.5%.

בטוקיו חברות הרכב מיצובישי, טויוטה, הונדה וסוזוקי מאבדות כ-2%, איסוזו יורדת ב-3.9%. בנק מיצובישי מאבד 1.2% במחזור המסחר הגבוה במדד, קבוצת סופטבנק יורדת ב-1.5%.

במסחר על החוזים בוול סטריט נרשמות ירידות של 0.2%-0.3%. אתמול ננעל היום במגמה מעורבת, כאשר ירידות גבוהות של ענקית התשלומים פייפאל ושל יצרנית השבבים ההולנדית ASML גררו את מדד נאסד"ק מטה. S&P 500 ודאו ג'ונס עלו בכ-0.3%.

עונת הדוחות: חברת הקוסמטיקה לוריאל  וחברת האופנה והבישום הרמס  יפרסמו תוצאות בצרפת, באנגליה צפויות תוצאות יוניליוור  וברקליס . בארה"ב יפרסמו ענקית הטכנולוגיה אינטל  (לאחר סיום המסחר), פייפאל, חברת התקשורת AT&T, רשת הפאסט פוד המקסיקני צ'יפטולה, אמריקן איירליינס  ועוד.

פייפאל  איבדה אתמול קרוב ל-5% בעקבות דיווח בבלומברג על מגעים לרכישת פינטרסט (שמצדה זינקה ביותר מ-12%) תמורת 39 מיליארד דולר.

אמש פירסמה טסלה  את דוחות הרבעון השלישי והכתה את התחזיות, אך בעוד שהציגה רווח נקי שיא של 1.6 מיליארד דולר, ההכנסות צמחו רק במעט מעל חלק מהתחזיות בשוק ואף פספסו תחזיות אחרות. המניה איבדה 1.6% במסחר המאוחר.

הביטקוין נסחר כעת סביב 65 אלף דולר, לאחר שאתמול נסק לשיא כל הזמנים וכמעט חצה את רף ה-67 אלף דולר למטבע. גם האת'ר הצטרף למסיבה וחצה את קו ה-4,100 דולר. הראלי בשוק הקריפטו נבע בעיקר מתחילת המסחר בקרן הסל שעוקבת אחר חוזי הביטקוין (תחת סימול BITO), שעלתה אמש בכ-3%. 

עוד כתבות

מסילות רכבת בחדרה, באזור מתחם 27 / צילום: תמר מצפי

המאבק שתוקע הכפלת מסילת הרכבת ופיתוח קרקע ביותר ממיליארד שקל

הוועדה לתשתיות לאומיות רוצה להפקיע כ-400 דונם במערב חדרה ● בעלי הקרקעות עתרו לבג"ץ והזהירו: ההפקעה, הפיצויים וביטול אזור התעסוקה יגרמו נזק של יותר ממיליארד שקל

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

הטרנד שמרוויח מהריבית / אילוסטרציה: Shutterstock

הקאמבק של הקרנות הכספיות: המשקיעים חוזרים לטרנד שמרוויח מהריבית

בסוף 2023 נראה היה שהקרנות הכספיות דועכות. אבל מאז, האפיק הסולידי הציג התאוששות מסחררת שהגיעה לשיא החודש עם גיוסי עתק של 3 מיליארד שקל בשבועיים - פי שניים מבכל פברואר ● מומחה: "המשקיעים הבינו שהריבית הגבוהה תישאר"

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

החליטו שלא להחליט: הסחבת שמעכבת הקמת תחנת כוח חדשה

ברוב של שמונה מול שישה החליטה היום הממשלה להחזיר את התוכניות לדיונים בות"ל בנוגע להקמת תחנת הכוח ריינדיר ● ההחלטה הזו מתווספת לסחבת תמוהה של רשות החשמל שבמשך שנה לא פרסמה אסדרה לשלוש תחנות כוח שהקמתן דווקא כן אושרה

עסקים ברמת גן / צילום: טלי בוגדנובסקי

תביעה ייצוגית נגד מילואימניק העלתה מחלוקת ישנה. האם נמצא לה פתרון?

תובעים ייצוגים מתנגדים זה שנים לרצון לחייב אותם להתריע בפני עסקים טרם הגשת תביעה נגדם ● אולם כעת, סיפורו של בעל עסק שחזר מעזה וגילה שהוא נתבע ב־2.5 מיליון שקל, עשוי לגרום לזה לקרות ● מומחים חלוקים לגבי ההשלכות

המדינה מאפשרת יבוא הולך וגובר של חומרי מחצבה ממחצבות פלסטיניות / צילום: Shutterstock

"סכנה של ממש": מה נחשף בתביעה של מפעילת מחצבה ישראלית?

תביעה של מפעילת מחצבה באזור בית שאן חשפה כי היקף חומרי המחצבה שנכנסו לישראל דרך מעבר ג'למה שבצפון זינק בשנתיים האחרונות ● על פי ההערכות, 15% מכלל החצץ המשמש בישראל מגיע מהרשות - שיעור שצפוי עוד לגדול

ריצ'רד פרנסיס, מנכ''ל טבע / צילום: יח''צ

כמעט 100 מיליון שקל בשנה: זה שיאן השכר החדש בבורסת ת"א

עלות שכרו של מנכ"ל טבע ריצ'רד פרנסיס בשנת 2023 עמדה על כ-26 מיליון דולר, רוב הסכום ניתן כתגמול הוני ● פרנסיס עקף בכך את ברק עילם, מנכ"ל נייס והפך לשיאן השכר בבורסה המקומית ● בשנה שעברה הביעו בעלי המניות של טבע מחאה על התגמולים הגבוהים לעומת ביצועי המניה באותה עת ● בתוך כך, טבע קיבלה אישור FDA לתרופת ביוסימילר

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

"עשיתי דברים מסוכנים": המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

בנייה חדשה. האם ההצעה תשפיע על המחסור בפועלי בניין? / צילום: טלי בוגדנובסקי

הממשלה מתכננת: הבאת עובדים זרים לישראל ישירות ולא דרך חברות כוח אדם. לא כולם מרוצים

הממשלה דנה באופן מפתיע בסעיף שלא היה על סדר יומה שיכול להקל על הבאת פועלי בניין מחו"ל לארץ ● לפי ההצעה, קבלנים יוכלו להביא עובדים מחו"ל באופן זמני בהעסקה ישירה על ידם, בכפוף להבאת מינימום של 50 עובדים על ידי אותו מעסיק ● שר הבינוי והשיכון: "מייתרת את המשרד מכלל הליכי קבלת החלטות"

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל מתקרב לרמה של 3.78 שקלים, שיא של חמישה חודשים

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

חיקוי ירוד וזול: זהו הכטב"ם שאיראן שיגרה לעבר ישראל

שאהד 136 נחשב גם לחיקוי ירוד של המל"ט המתאבד הארופ, מתוצרת התעשייה האווירית, שלפי הערכות מחירו עומד על כ־700 אלף דולר ● לצורך ההשוואה, מחיר שאהד 136 מוערך בכ־30 אלף דולר בלבד

יצחק קרויזר, עוצמה יהודית / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

האם שיעורי הגיוס באוכלוסייה הכללית נמצאים במגמת ירידה?

האם שיעורי הגיוס יורדים בחברה הכללית כפי שטוען ח"כ יצחק קרויזר? פירקנו לגורמים ● המשרוקית של גלובס

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

תחזיקו מזומן: ההמלצה החריגה של מנהל ההשקעות

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האחים אמיר הגיעו לפשרה עם רשות ני"ע: מגדירים עצמם כבעלי השליטה בשופרסל

המשמעות היא שאישור תנאי השכר או מינויי מקורבים של האחים אמיר יצריכו כינוס של אסיפת בעלי המניות ואישור הצעדים הללו ברוב מיוחד ● האחים מטילים על עצמם את המגבלות באופן וולונטרי

חנן מור / צילום: אייל טואג

חנן מור מכר מניות ב-2 מיליון שקל, המניה נפלה ב-37%

המשקיעים של חברת הנדל"ן שנמצאת בהסדר חוב הרימו גבה כשראו את בעל השליטה לשעבר מוכר מניות, בהיקף של 78% ממחזור המסחר ביומיים, מה שהפיל את המניה ● ניתן להניח שמור היה מוכר עוד לולא עו"ד גינדס שביקש שיעצור

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

צוות המייסדים של מנטי רובוטיקס / צילום: Mentee Robotics

ישטוף כלים ויעשה כביסה? אמנון שעשוע משיק רובוט דמוי אדם

הרובוט המכונה "מנטיבוט", פותח במסגרת חברה שהקים שעשוע לפני כשנתיים עם פרופ' ליאור וולף, שבעבר היה חוקר בינה מלאכותית במטא ● מדובר ברובוט דמוי אדם המיועד לבצע מטלות בסיסיות במשקי הבית או במחסנים תעשייתיים

מדפי חלב בסופרמרקט / צילום: גלובס

האם ישראל תחזור לייבא חלב? תלוי את מי שואלים ומתי

העלייה הצפויה במחירי החלב הניגר מעלה את השאלה האם המנגנון שקובע מכסים ומחירים מפוקחים לא מיותר ● כיצד ייראה השוק אם התחרות תיפתח, ואיך כדאי לפתור מחסור בפעם הבאה?

הוועדה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית, ספטמבר 2023 / צילום: חיים צח-לע''מ

הפשיעה בחברה הערבית גואה, אבל הממשלה לא נותנת מענה

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם: בשיתוף "יוזמות אברהם", התוכנית לטיפול בפשיעה והאלימות בחברה הערבית