עסקה נוספת לקבוצת שיבולת והיזם תומר כץ

תומר כץ וקבוצת שיבולת רכשו קרקע של כ-7.2 דונם בפארק הטכנולוגי במודיעין תמורת כ-35 מיליון שקל לבניית מתחם לאיחסון ותעשייה • הפרויקט צפוי לצאת לדרך בתחילת שנת 2022 בהיקף השקעה כולל בסך של כ-100 מיליון שקל

תומר כץ / צילום: ענבל מרמרי
תומר כץ / צילום: ענבל מרמרי

חברת עמית תעשייה ולוגיסטיקה שבבעלות היזם תומר כץ וקבוצת שיבולת בניהולו של ערן מרקוביץ' רכשה קרקע בשטח של כ-7.2 דונם בפארק הטכנולוגי במודיעין (ליגד), תמורת כ-35 מיליון שקל. הקרקע מיועדת לבניית מתחם לאיחסון ותעשיה בשטח של כ-16,000 מ"ר. הפארק הטכנולוגי במודיעין ממוקם בסמוך לשדה התעופה בן גוריון וצירי תנועה ראשיים (כביש 6, כביש 1 וכביש 443) ובקרבת תחנת הרכבת מודיעין מרכז.

כאמור, לפני כשנה, זכו קבוצת שיבולת ואיש העסקים תומר כץ בשטח של 27 דונם בעלות של כ-49 מיליון שקל במסגרת מכרז של רשות מקרקעי ישראל, ובכוונתם לבנות 46 אלף מ"ר. במכרז השתתפו שישה מציעים וסכום ההצעה הממוצע עמד על 34.2 מיליון שקל.

קבוצת שיבולת היא חברת נדל"ן יזמית. לפי הערכותיה, בניית הפרויקט צפויה להתחיל במחצית השנייה של שנת 2022. בחברה מציינים גם שבכוונתם להשביח את הקרקע באמצעות הגדלת זכויות הבניה באלפי מ"ר נוספים שישמשו לתעשייה, מחסנים ומשרדים.

"תחום הלוגיסטיקה והתעשייה בישראל נמצא בנסיקה משמעותית בשנים האחרונות. אנו רואים חשיבות רבה באיתור קרקעות לייזום בתחום הלוגיסטיקה והתעשיה, בדגש על סמיכות לצירי תנועה ראשיים וקרבה למרכזי אוכלוסיה" אומר כץ.

מרקוביץ': "רכישה זו מצטרפת לשורה של רכישות של קרקעות לתעשיה ולוגיסטיקה שקבוצת שיבולת ביצעה בשנים האחרונות".

מבדיקה שערכה לאחרונה לשכת שמאי המקרקעין עבור גלובס, עולה שעלויות השכירות של מרלו"גים נמצאות בעלייה רצופה. באזורי המרכז, השרון, השפלה והדרום עלו המחירים בממוצע בכ-15%, בירושלים, בכ-4% ובצפון בכ-23%.