ניסנקורן צפוי להיבחר היום לתפקיד נשיא התאחדות המלונות

ביהמ"ש דחה עתירה שביקשה לקבוע מועד אחר לבחירות לנשיא התאחדות המלונות ולפסול את מועמדותו של אבי ניסנקורן, והבחירות יתקיימו היום כמתוכנן • העותרים ביקשו מביהמ"ש לפסול את ניסנקורן משום שאינו בעלים של מלון

אבי ניסנקורן. מתמודד לתפקיד נשיא התאחדות המלונות / צילום: יוסי זמיר
אבי ניסנקורן. מתמודד לתפקיד נשיא התאחדות המלונות / צילום: יוסי זמיר

הבחירות לנשיאות התאחדות המלונות יתקיימו היום (ד') כמתוכנן. זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את העתירה שהוגשה אתמול לבית המשפט, וביקשה לדחות את מועד הבחירות. 

בין הנימוקים לדחייה מונה השופטת יעל אילני את הגשת העתירה יום לפני הבחירות. עוד היא טוענת כי הטענות לאפליה על בסיס תקנון ההתאחדות למלונות גדולים על פני המלונות הקטנים אינן חדשות, וכי מתנהל שיח בין הצדדים מזה שנים. בנוסף, היא אף טוענת כי ספק האם הטענות מצדיקות התערבות בהחלטת בית הדין של ההתאחדות, שדחה את העתירה עוד לפני שהיא הגיעה לבית המשפט.

על תפקיד הנשיא מתמודדים היום שני מתמודדים: שר המשפטים לשעבר ויו"ר ההסתדרות לשעבר, אבי ניסנקורן; ישי ברנע, לשעבר יו"ר סניף ירושלים של התאחדות המלונות ומנהל בית מלון בעיר. אתמול (ג') בערב הודיע המועמד השלישי, אלי גונן, מי שכיהן בעבר כנשיא התאחדות המלונות, כי הוא פורש מהמרוץ לתפקיד. על-פי הערכות, ניסנקורן צפוי להיבחר לתפקיד.

לפני כשבועיים הוגשה עתירה על-ידי ישי ברנע ושני חברים נוספים בהתאחדות המלונות, בטענה כי מועמדותו של ניסקורן אינה עומדת בתנאי תקנות ההתאחדות, משום שהתקנון קובע כי רק בעלים או מנהל של מלון או רשת בתי מלון יכול להיות חבר בהתאחדות ומשכך להגיש מועמדות לתפקיד הנשיא. עתירה זו נדחתה בתוככי ההתאחדות. המגישים קיוו כי בית המשפט יבלום את הבחירות המתוכננות במסגרת עתירה דחופה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. אך כאמור בית המשפט קבע אחרת. 

עורכי הדין כפיר ידגה ואילנה זיבנברג ממשרד גורניצקי ייצגו את התאחדות המלונות.