ארקיע מקימה חברה לקבלת אשראי חוץ בנקאי למימון חופשות

שתי החברות מקימות חברה משותפת שתאפשר קבלת מימון לחופשות בישראל ובעולם, ללא פגיעה במסגרת האשראי • מדובר על שיתוף פעולה ראשון מסוגו למימון תיירות חוץ ופנים, הנשען על הטכנולוגיה שפיתחה קרדיט 24 למתן אשראי בנקודות מכירה (POS)

אלון סולר וערן הורוביץ, קרדיט 24 / צילום: איל מריליוס, 24
אלון סולר וערן הורוביץ, קרדיט 24 / צילום: איל מריליוס, 24

חברת הפינטק קרדיט 24 וחברת התעופה ארקיע מקימות חברה משותפת שתאפשר קבלת מימון לחופשות בישראל ובעולם, ללא פגיעה במסגרת האשראי. כל לקוח יקבל הצעה מותאמת אישית במהלך ביצוע ההזמנה, והמימון יאפשר הזמנת טיסות, חופשות, חבילות נופש והוצאות נלוות למטרות פנאי במהלך החופשות. כל אחד מהצדדים יחזיק ב-50% מהחברה החדשה.

"הריבית השנתית הממוצעת להלוואה מחברת כרטיסי אשראי היא 9.5%, והמטרה שלנו היא להיות אטרקטיביים יותר עם 6%-8%, תלוי בלקוח", מסביר ערן הורוביץ, מנכ"ל קרדיט 24. "הפריסה לתשלומים מתבצעת בתהליך הרכישה עצמו, כך שזה מימון ממוקד. הלקוח לא צריך לחכות כדי לדעת אם יש לו אפשרות לממן את החופשה או לא".

מדובר על שיתוף פעולה ראשון מסוגו למימון תיירות חוץ ופנים, הנשען על הטכנולוגיה שפיתחה קרדיט 24 למתן אשראי בנקודות מכירה (POS). העבודה על המהלך נמשכה מספר חודשים, ובמסגרתו הצדדים יפעלו גם לפיתוח פעילות בתחום מימון תיירים זרים לחופשות בארץ.

"חופשה היא אחת ההוצאות הכבדות ביותר למשפחות או זוגות. חופשות בחו"ל יכולות להגיע לרמה של עשרות אלפי שקלים למשפחה, וגם חופשה באילת יכולה להגיע ל-15-20 אלף שקל, וזה רק על מלונות", אומר הורוביץ. "ישראלים רבים מחפשים לכך סוג של מימון, כמו הלוואה או תשלומים. האפשרות שאנחנו מציעים מונעת מאנשים 'לסתום' את מסגרת האשראי שלהם.

"על פי הפרסומים של בנק ישראל, הקורונה הובילה אנשים רבים לצמצם את היקף השימוש במסגרת האשראי, ולעבור לפתרונות שלא מכבידים עליה, כדי לא 'להיתקע' עם הוצאה לא צפויה שלא ניתן יהיה לבצע אותה בכרטיס. שיתוף הפעולה עם ארקיע מאפשר לנו להציע להם מימון מלא לחופשה".

על פי נתוני הלמ"ס מ-2019, הישראלים הוציאו 12 מיליארד שקל על תעופה ותיירות. אמנם מאז פרצה הקורונה והכנסות הענף ירדו, אולם בחברה סבורים כי "קיים פוטנציאל בשוק. תיירות הפנים לא קרסה כמו תיירות החוץ. בקיץ היא אף שגשגה יחסית למצב, גם בגלל מגבלת הבידוד של הילדים בטיסות לחו"ל, וזאת למרות שהחופשות כאן היו מאוד יקרות".

הפיתוח שלכם יתאים לעוד ענפים?
"כמובן. כמו שעשינו התאמות לעולם התיירות, נתאים את זה גם לרכישות קמעונאיות אחרות ולעולמות הרכב והמשכנתאות".

קרדיט 24 הוקמה ב-2015 על ידי שלושה שותפים - ערן הורוביץ (שמשמש גם כמנכ"ל), אסף יופה וזיו רוזבך. הפלטפורמה שלה מעבדת ומנתחת באופן אוטומטי נתונים פיננסיים ממגוון מקורות, ועל בסיסם מסיקה מסקנות, מקבלת החלטות ומבצעת בזמן אמת את כלל תהליכי חיתום האשראי. אחד היתרונות המרכזיים שלה הוא ביכולת לנהל מאגר לקוחות עצום עם כוח אדם קטן. את 2020 סיימו בהפסד של 5.4 מיליון שקל.

מה הצפי לסיכום 2021?
"לצמוח בלי להכביד על הוצאות. ההוצאה הכי גדולה שלנו היא השיווק, ושיתוף הפעולה הזה יחסוך לנו אותה, כי יש טראפיק שמישהו אחר דואג להביא. צמיחה באפיקים של שיתופי פעולה תאפשר לנו לגדול משמעותית בהיקפי אשראי, בלי להגדיל הוצאות. לכן אנחנו צופים שיפור משמעותי במספרים של 2021 והלאה".

תכננתם להנפיק בסוף 2021. היכן זה עומד?
"פרסמנו טיוטה. הנפקה זו הדרך הטובה ביותר להגדיל את מקורות האשראי שלנו. גם חברות אחרות עושות את זה, ולכן אנחנו בטוחים בתהליך. הטכנולוגיה שלנו כבר הוכיחה את עצמה, אבל בגלל שהאופק העסקי מבוסס ברובו על שיתופי פעולה, אנחנו מחכים לטיימינג הנכון לצאת למהלך. כשנרגיש בנוח לעשות את זה, ננפיק".

ארקיע נמצאת בבעלות האחים נקש (70%) ועובדי החברה (30%). לדברי אלון סולר, סמנכ"ל הכספים של החברה, היא "ממשיכה לחתור ולקדם שיתופי פעולה אסטרטגיים שיתנו ערך נוסף ללקוחותיה, תוך שילוב קידמה וטכנולוגיה. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם קרדיט 24 שיאפשר ללקוחות המעוניינים בכך ליהנות מפריסת תשלומים מותאמת אישית".