גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הקרוס-אובר החדש של GEELY הסינית מציב רף חשמלי חדש

הקרוס-אובר החשמלי החדש של קבוצת GEELY הסינית מעניק "ניעור" רציני לפלח החשמלי בישראלי בזכות יחס טווח/מחיר שובר מוסכמות, תא נוסעים שימושי ומאובזר ותפעול ידידותי

GEELY GEOMETRY C / צילום: יח''צ
GEELY GEOMETRY C / צילום: יח''צ

הצרכן הישראלי אינו ידוע כמי שמגלה פתיחות וסובלנות כלפי מותגי רכב חדשים והוא לא ממהר לזנוח סטיגמות ישנות. אבל הזמנים משתנים ועמם משתנים גם חוקי המשחק בשוק הרכב הישראלי, במיוחד בפלח הרכב החשמלי. הזינוק העולמי בביקוש לכלי רכב חשמליים, העלייה במחירי הדלק, הרעש התקשורתי וההצלחה המקומית של טסלה פותחים כיום חלון הזדמנויות בפני מותגי רכב חדשים ולא מוכרים, במיוחד מתוצרת סין, ומקצרים מאד את הליכי הקליטה שלהם בישראל.

אחד הדגמים שנכנס החודש מבעד לחלון הוא הקרוס-אובר החשמלי החדש של המותג "גיאומטרי" מבית קבוצת GEELY הסינית. כמו הרבה דגמים חשמליים, גם המותג הצעיר הושפע משפת העיצוב המינימליסטית של טסלה, שבדיעבד הפכה ל"שפת האם" של כל הפלח. לדגם ה-C יש עיצוב חלקלק עם פרופיל דמוי ראש חץ וגג, שמשתפל לאחור לעבר זנב שמזכיר קצת את ניסאן ג’וק החדש. הוא רחב, ניצב על חישוקי 18 אינץ’ נאים כסטנדרט ומטמיע אלמנטים טיפוסיים לז’אנר כמו גריל "חסום", גג "צף", ידיות ממונעות, שמוטמעות בדלתות, וצביעה בשני גוונים. בסך הכל יש לו עיצוב די נעים לעין, שמצליח להיטמע די בקלות בכבישי ישראל.

 

מינימליזם עיצובי כמעט סקנדינבי

גם תא הנוסעים מאמץ שפת עיצוב המינימליסטית, כמעט סקנדינבית. עמדת הפיקוד נקיה כמעט לחלוטין ממתגים פיזיים למעט בורר הילוכים רוטורי ובלם יד חשמלי והיא נשלטת חזותית על ידי שני מסכים.

לצד הנהג יש מסך רוחבי גדול ברזולוציה גבוהה עם שלל תפריטי מגע ברורים לתפעול גם תוך כדי נהיגה. כמקובל בסין המערכת כוללת שלל אפליקציות מחוכמות כמו מעקב וידאו היקפי על סביבת הרכב גם בנסיעה וגם בחנייה, כולל יכולת הקלטה אוטומטית לאיתור עברייני "שפשף וברח".

העיצוב והגימור של התא מינימליסטי, קריר ועתידני, אולי בהשפעת החברה-האחות וולבו שנמצאת בשליטת קבוצת גילי, למעט ריפוד מושבים עם טקסטורה נוסח שנות ה-70’. המושבים מלפנים רחבים, מתכווננים היטב ונוחים לנסיעות ארוכות והמושב האחורי יכול לאכלס שני מבוגרים פלוס נספח ללא קושי עם מרחב רגליים בשפע. תא המטען, בנפח כ-417 ליטר, יספק את רוב הצרכים של הקהל העירוני הטיפוסי.

האבזור התקני מקיף ושופע וכולל בין השאר מערכת קול איכותית, מושב נהג חשמלי מלא, תאורת LED פלוס תאורת אווירה פנימית וגג זכוכית פנורמי, שבקיץ מן הסתם יאתגר את מערכת האקלים עד לקצה.

שומרת על קצב גם בעליות תלולות

מתחת לכסות החיצונית נמצאת פלטפורמה שפותחה ייעודית עבור רכב חשמלי ומצוידת במנוע חשמלי בודד בהספק 204 כ"ס, שמניע את הגלגלים הקדמיים, וסוללת ליתיום מבית CATL הסינית בקיבולת 53 או 70 קילוואט שעה, בהתאם לגרסה, שמותקנת ברצפה.

אנחנו קיבלנו למבחן את הגרסה הבכירה, שמתהדרת בטווח של כ-460 ק"מ בתקן WLTP. מערכת ההנעה מעבירה את החוויה החשמלית המוכרת עם צבירת מהירות לינארית וחלקה ומומנט מספיק כדי לשמור על קצב מכובד גם בעליות תלולות עם ארבעה-חמישה נוסעים. במצב התכנות החסכוני, שמיועד להשיג טווח מירבי, תגובת הדוושה ללחיצה ראשונית די עצלה אולם מצב התכנות הנמרץ יותר כבר מחדד את התגובה ומאיץ את הקצב, אם כי ללא חוויית "בעיטת כוח" שאופיינית לחשמליות סופר-חזקות.

היצרנית מתגאה במערכת ניהול מתקדמת למנוע ולסוללה, שמאפשרת לצמצם את הפער המוכר בין הטווח המוצהר לטווח בפועל. אנחנו אכן השגנו יחס די ישיר בין הקילומטרים שנסענו בפועל לבין הטווח הנותר עליו דיווח המחשב, במסלול עם לא מעט עליות. עם זאת צריך לזכור, שהנסיעה בוצעה בסתיו כשבחוץ טמפרטורות קרובות לאופטימליות ועם שימוש די מצומצם במערכת האקלים. הסוללות תומכות בטעינה מהירה בקצב מתון יחסית של עד 75 קילוואט-שעה מה שאומר המתנה קצת יותר ממושכת לטעינה מלאה.

כרטיס כניסה לפלח הרכב החשמלי

על הכביש הגיאומטרי C הוא כלי די ידידותי ונעים לנהיגה למי שאין לו יותר מדי דרישות דינמיות. ההגה אמנם לא מספק לנהג הרבה מאד מידע על הנעשה בכביש וההנעה הקדמית יכולה ליצור לפרקים "לחימת הגה" בעת האצה חזקה מעמידה. אבל הצמיגים האירופאים הרחבים והאיכותיים של הרכב מספקים אחיזה בשפע על כבישים הדוקים, מרכז הכובד הנמוך מספק יציבות כיוונית טובה והמתלים מצליחים להשיג איזון טוב בין נוחות נסיעה רכה, במיוחד בעיר, לבין ריסון תנודות הגוף בפניות. ראוי לצל"ש משקל עצמי נמוך יחסית של כ-1.6 טון.

המחיר של גרסת הבסיס עם טווח של כ-350 ק"מ מתחיל בכ-134 אלף שקל ואילו גרסת הטווח הארוך עולה כ-143 אלף שקל. זהו יחס אגרסיבי מאד של מחיר\טווח, שמאפשר לרכב לדלג מעל המשוכה הפסיכולוגית של מגבלת הטווח לנסיעות בין עירוניות בישראל ומציב אותו בתור "כרטיס כניסה" לפלח החשמלי גם למי שאין לו עמדת טעינה פרטית.
התוצאות ניכרות בשטח. בתוך פחות מחודש מההשקה הרשמית בישראל, לפני שרוב הציבור בכלל למד כיצד להגות את שם הדגם והמותג (כולם מכנים אותו "גילי") ולפני שהחל השיווק לציים, חצו ההזמנות של הכלי החדש את ה-1500 יחידות עם רשימת המתנה לרכב, שמתחילה להתארך לתוך 2022.

אם היצרנית תשכיל לשמור על המשכיות ותצליח לספק את הכמויות שנדרשות כיום גם על ידי ציי הרכב, לא מן הנמנע שה-C יהפוך לרף התחרותי החדש בשוק.

חלק מהמתחרות

MG ZS-EV מודל 2022
במחיר שנע בין 129 ל-141 אלף שקל מציע MG, חלוצת החשמליות הסיניות בישראל, עיצוב מודרני וממדים לאלו של גיאומטרי למעט בסיס גלגלים באורך 2.58 מ' וטווח מוגבל. הדור המעודכן, שיגיע בשנה הבאה, יציע עדכוני עיצוב מנועים משודרגים עם הספק של עד 177 כ"ס וסוללות משופרות עם טווח של 330 או 440 ק"מ ב-WLTP. המחיר לא ידוע

MG ZS-EV 2022 / צילום: יח''צ

אופל "מוקה" חשמלית
לגרסה החשמלית של הג'יפון החדש מבית אופל יש עיצוב חוץ צעיר ונועז, תא נוסעים דיגיטלי ועתידני ואבזור בטיחותי מקיף. מנוע חשמלי בודד מניע את הגלגלים הקדמיים והסוללה התקנית מספקת טווח של עד 338 ק"מ בתקן WLTP ותומכת בטעינה מהירה. הממדים קטנים מעט משל גיאומטרי ותא המטען מכיל 350 ליטר. המחיר טרם פורסם

אופל "מוקה'' חשמלית / צילום: יח''צ

שברולט בולט EUV
הקומפקט-קרוסאובר החשמלי החדש של שברולט, שמצטרף למשפחת ה-BOLT, מציע עיצוב צעיר ותא נוסעים גבוה ומרווח עם בסיס גלגלים באורך 2.67 מ'. תא הנוסעים עמוס בטכנולוגיות מתקדמות כולל אופציה לנהיגה סמי-אוטונומית. סוללה של 65 קילוואט מספק טווח של עד כ-400 ק"מ בתקן האמריקני. המחיר בארה"ב מתחיל ב-33 אלף דולר

שברולט בולט EUV / צילום: יח''צ

עוד כתבות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה מעורבת בבורסה המקומית; אלקטריאון מזנקת ב-13%, אופקו ב-8%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.1% ות"א 90 יורד ב-0.7% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

עדויות מהשבי: "חיילים עוברים עינויים, מורעבים בכלובים"

פיגוע ירי בבקעת הירדן: מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • תושבים בצפת מדווחים על יירוט, לא נשמעה אזעקה • ירי רקטי לעבר גורן, גרנות הגליל וראש הנקרה • דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה ובמקביל פועל באיו"ש • עדכונים שוטפים

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?