גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פארק חדש יוקם בתל אביב, בהשקעה של 20 מיליון שקל

הפארק, בשטח של 20 דונם, מוקדם במתחם יצחק שדה (חסן עראפה) במזרח מרכז העיר ● וגם: גיוסי העובדים נכנסים לתאוצה בחברת מעוף המשאב האנושי ● אירועים ומינויים

פארק יצחק שדה / הדמיה: סטודיו אורבנוף
פארק יצחק שדה / הדמיה: סטודיו אורבנוף

בימים אלה מוקם הפארק המרכזי במתחם יצחק שדה (חסן עראפה) במזרח מרכז העיר ת"א-יפו. מדובר בשטח של 20 דונם, שיהיה "פיסת ניו יורק" באמצע מטרופולין תל אביב. אל מול טבעת המגדלים ההיקפית מתוכנן גן שיביא מגוון של צמחיה מקומית, כמו טבע. איכות התכנון, ומן הסתם גם הביצוע העתידי, קשורים לכך שמדובר בשפ"פ (שטח פרטי פתוח), שהקמתו והתחזוקה מוטלים על היזמים מקימי המגדלים. ההשקעה בהקמת המקום נאמדת ב-20 מיליון שקל.

הפארק הוא ליבו של שטח בגודל 81 דונם, שתחום בין ארבעה רחובות: המסגר, יצחק שדה, דרך בגין ורחוב 1185. מקור שמו של המתחם, 'חסן ערפה', הוא בפרדס שניהל במקום לפני קום המדינה ערבי עשיר מיפו בשם חסן סלים עראפה. עד לאחרונה האזור התאפיין בבנייה לא מוסדרת של מבנים ארעיים ששימשו כמוסכים, מחסנים ומגורים.

על פי התכנון, שממומש בימים אלה, יוקמו במתחם 13 מגדלים בגבהים של עד 34 קומות. בין הפרויקטים ניתן לציין את tou towers של חברת רובינשטיין, acro tower של חברת אקרו, ו- sky שמוקם על ידי קבוצת רכישה בהובלת אורבן וגאיה פרויקטים. המגדלים מכילים תמהיל משתנה של תעסוקה, מסחר, מלונאות ומגורים.

הפארק, שתוכנן על ידי אדריכל הנוף ליאור לווינגר מסטודיו אורבנוף, מוקם מעל חלל תת קרקעי שבו חמש קומות חנייה, וגם לא מעט תשתיות משותפות לבניינים שבהיקף. עיצוב הפארק מייצר נוף חדש הכולל טיילת היקפית וחורש יער בצמידות למגדלים, ואזורי ישיבה ומשחק במרכז.

תכנון הצמחייה, שנעשה בשיתוף מומחה הטבע העירוני עמיר בלבן, כולל בעיקר מיני צמחיה מקומית: עצי אלון, אלה, אלה סורית, מיני אזוביון ועוד. אחד היתרונות של הפארק, שקשור לתחום התמחותו של האדריכל, הוא שכל מי הנגר נאגמים באזור הבריכה האקולוגית, ורק מקצתם עוברת למערכת הניקוז המקומית.

גיוסי העובדים נכנסים לתאוצה

חברת מעוף המשאב האנושי, המספקת שירותי גיוס, השמה, הכוונה וייעוץ, מרחיבה את פעילותה ופותחת שמונה סניפים חדשים (חמישה כעת ועוד שלושה עד סוף 2021) - שיתווספו ל-38 הסניפים הקיימים. עלות ההשקעה בהקמת ובמיתוג הסניפים החדשים נאמדת בכ-1.4 מיליון שקל.

בסניפים החדשים יועסקו כ-40 רכזות, רכזי גיוס ומנהלות, שיצטרפו ל-400 העובדים הקיימים של החברה, שקיימת זה 22 שנה. מעוף מעסיקה כ-10,000 עובדי כוח אדם בחברות ומפעלים בתחומים מגוונים. בספטמבר האחרון פתחה החברה בטבריה סניף שני של "מעוף פרופשיונלס", המציע משרות בדרגי ביניים ומעלה. הסניף הראשון נפתח ב-2016 בעפולה.

בנוסף, החברה מקיימת מערך הכשרות תעסוקתיות עבור חברות פרטיות וממשלתיות. בין היתר מדובר בהכוונה, גיוס והשמה לחברה החרדית, הכשרות במימון ממשלתי למגזר הערבי להשתלבות במפעלים טכנולוגיים מתקדמים, הכוונה והכשרה של בעלי מוגבלויות, וייעוץ, הכוונה, הכשרה גיוס והשמה לבני 60 ומעלה.

"תקופת הקורונה ערערה את ענף התעסוקה הישראלי לחלוטין, וכעת, כשחזרנו לשגרה כמעט מלאה, אנו רואים משרות רבות פתוחות ומחכות לאנשים שיגיעו לאייש אותן", אומר אבי חיימוף, מנכ"ל מעוף המשאב האנושי. "על אף שמספר המובטלים לא קטן, אנו רואים עלייה מתמדת בפנייה למעוף, בין אם ברצון לחפש עבודה בתחום העיסוק הנוכחי, ובין אם ברצון להשתתף בהכשרות שאנחנו מפעילים, על מנת לשנות כיוון תעסוקתי".

אבי חיימוף, מנכ''ל מעוף / צילום: מעוף

מצנח הזהב

רתם קמר, עד לאחרונה מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, מונה למנכ"ל קבוצת ה-eSports המקצועית פיינסט. הוא יחליף בתפקיד את המנכ"ל הנוכחי ומייסד-שותף בקבוצה, רוביק מילקיס, שיעבור לשמש כ-Chief Gaming Officer, ויוביל את יישום האסטרטגיה הגלובלית וניהול השחקנים והקבוצות בשוק הבינלאומי.

רתם קמר / צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

שרון פליישר בן יהודה מונתה לסמנכ"לית הרגולציה ויחסי הציבור של Yandex ישראל. במסגרת תפקידה תהיה אחראית על קשרי הממשל של החברה בכל הנוגע לקידום הרכב האוטונומי ורובוט המשלוחים האוטונומי Rover, והשקתם בארץ.

שרון פליישר בן יהודה / צילום: נוי ערקובי

עדי מור מונתה לסמנכ"לית מסחרית-שווקים אסטרטגיים בחברת המד-טק MeMed, המפתחת פתרונות רפואיים המבוססים על תגובת מערכת החיסון של גוף האדם. בתפקידה הקודם שימשה מור כסמנכ"לית השיווק הגלובלי בחברה.

עדי מור, מימד / צילום: שלומי יוסף

רו"ח ערן סרוק, ממייסדי חברת הפינטק הישראלית GMT, מונה למנכ"ל החברה, ומיכאל טייר (בעברו משנה למנכ"ל ירושלים וראש חטיבה באמדוקס ישראל) ישמש כיו"ר. כמו כן, נועם שלו מונה למנהל הסיכונים הראשי של החברה ורו"ח (עו"ד) חן טוביה מונתה למנהלת הכספים.

יובל קליין מונה לארכיטקט נתונים במלם תים, תאגיד חברות טכנולוגיית המידע. במסגרת תפקידו הוא יפ תח את תחום זיהוי טכנולוגיות מתקדמות, ושילוב הטכנולוגיות בפתרונות מתקדמים בתחום הענן.

נתי בר גרינמן מונתה לסמנכ"לית פיתוח עסקי במותג המתנות והחוויות BUYME. קודם לכן כיהנה כמנהלת הפעילות של ג'ולט ישראל, מנכ"לית רשת רולדין, מנהלת השיווק של ארומה תל אביב ואירופה, מנהלת שיווק במשביר לצרכן וסמנכ"לית השיווק של סטארט-אפ בתחום הבינה המלאכותית.

חן משולמי כהן מונתה לסמנכ"ל הכספים של בלנדר טכנולוגיות פיננסיות.

מיכל שלמה, 48, מונתה לנהל את תחום הסייבר של ברוקר הביטוח הפרטי האודן בישראל.

איתן חמו, 52, מונה למנהל פרויקטים בכיר בצוות השירותים המקצועיים ב-SAP ישראל.

אביאור אבו מונה לתפקיד דובר קבוצת פרטנר. בתפקידו האחרון שימש כמנהל לקוחות בחברת קשרי משקיעים.

נתי אברהמי מונה למנכ"ל מרכז החישובים הבינ-אוניברסיטאי.

עדו פלג, מונה לסמנכ"ל התפעול בסטארט-אפ סטמפלי, שפיתח פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לתהליכי ניהול הטיפול בחשבוניות ספקים בארגונים. קודם לכן כיהן פלג כמנכ"ל חברת נישה פרו .

עו"ד חגי בורשטיין הצטרף כיועץ למשרד כץ, גבע, איצקוביץ (KGI) המתמחה במיסוי מוניציפאלי. לבורשטיין ותק של כ-20 שנה בתחום המוניציפאלי.

חדשות טובות

עמותות "אחריי!" ו"החלק שלי בפאזל" השיקו בירושלים את מכינת "ביחד" - המכינה הקדם צבאית הראשונה שמבוססת על שילוב של בני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים.

במכינה, שנפתחת כחלק מתכנית אופק בתמיכת בנק לאומי, מפעל הפיס ועיריית ירושלים, ילמדו 30 צעירים בגילאי 18-21 מכל הארץ. מאחורי פתיחתה עומד הרצון להפוך את בוגריה לאזרחים שווים, יצרניים ומעורבים בחברה הישראלית, ובתוך כך להסיר מהם את התיוג "צרכים מיוחדים".

גזירת סרט של מכינת ביחד / צילום: באדיבות עמותת אחריי

המכינה תפעל במסגרת של פנימייה בתוך הקהילה שבה היא מוקמת, ותשלב פעילויות עם תושבי הסביבה בחגים ומועדים, בהתנדבות ובעבודה. היא תכלול, בין היתר, הכנה לשירות צבאי משמעותי, לימודים, חיי קבוצה, מעורבות חברתית והעצמה אישית.

במסגרת המכינה יפתחו המכיניסטים תחושת חוסן ומסוגלות ותחושת אחריות כלפי המדינה, ותגדל מעורבותם בחברה הישראלית. הציפייה היא כי תוך שלוש שנים תורחב הפעילות לכל הארץ, וכי יותר מ-90% מהמכיניסטים ישתלבו בצבא או בשירות לאומי ואזרחי.

עוד כתבות

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Associated Press, Patrick Post

בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה

לפי דיווח בסוריה ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק • מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • תושבים בצפת מדווחים על יירוט, לא נשמעה אזעקה • ירי רקטי לעבר גורן וגרנות הגליל, ירי נוסף גם לראש הנקרה • עדכונים שוטפים

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

יציבות בוול סטריט; רדיט יורדת ב-12%, רשת הרהיטים RH מזנקת ב-16%

סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ●  אמזון השקיעה 2.75 מיליארד דולר באנטרופיק ● מחר "יום שישי הטוב" לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בהיעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● מוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב לבג"ץ כי הושגה התקדמות ניכרת, אך המלאכה טרם הושלמה ולכן הוא מבקש הארכה ● היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה לבג"ץ כי החל מה-1 באפריל, על הרשויות לגייס בני ישיבות ללא מקור חוקי לדחות את גיוסם

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד