סוכנויות פדרליות מנסחות חוקים למטבעות קריפטוגרפיים בבנקים

היעדר הבהירות הרגולטורית מציב אתגר למשקיעים הגדולים במשק

מטבעות קריפטו / צילום: Shutterstock, eamesBot
מטבעות קריפטו / צילום: Shutterstock, eamesBot

קבוצה של סוכנויות פדרליות בארה"ב הודיעה ביום שלישי שבשנה הבאה הן מתכננות לקבוע איך יוכלו בנקים להיכנס באופן חוקי לתחום הגדל של מטבעות הקריפטו.

הסוכנויות יתמקדו בפעילויות שהבנקים יכולים להשתתף בהן באופן חוקי וישרטטו כללים להבטחת הבטיחות, ההגנה על לקוחות והציות לחוקים קיימים, כך כתוב בהודעה משותפת של הפדרל ריזרב, תאגיד הביטוח והפיקדונות הפדרלי ומשרד המבקר על המטבעות.

"תחום נכסי הקריפטו מציג הזדמנויות אפשריות וכן סיכונים לארגונים בנקאיים, לקוחותיהם והמערכת הפיננסית כולה" נכתב בהודעת הקבוצה.

מטבעות קריפטו הפכו להשקעה פופולרית ורווחית בפוטנציה אבל גם תנודתית, והחוקיות שלהם לא תמיד ברורה. כשיש כבר כ־2.5 טריליון דולר במטבעות קריפטו בשוק, הם מושכים גם מוסדות ומשקיעים משווקים פיננסיים מסורתיים. היעדר בהירות רגולטורית היווה אתגר למשקיעים גדולים יותר. ככל שמטבעות קריפטו הפכו לחלק מהמיינסטרים, רשויות פדרליות עובדות לעשות רגולציה בשוק.

הסוכנויות המעורבות מתכוונות לעשות מה שמכונה בהודעה "ספרינט של מדיניות" במסגרתו יחברו אנשי צוות מרקעים שונים על מנת להעריך את התחום באופן נרחב. נושא מיוחד להתמקדות הוא הבנקים המסורתיים שעשויים להתחיל להיות מעורבים בשווקי הקריפטו, ומה עשויות להיות ההשלכות החוקיות של מתן אפשרות לבנקים להיכנס לתחום.

הסוכנויות עבדו על טיפול בנושאים בשלושה תחומים רחבים: פיתוח אוצר מילים סטנדרטי, זיהוי סיכונים הקשורים לבטיחות וציות וניתוח היישום של חוקים קיימים.

החל משנה הבאה, אנשי צוות בסוכנויות יעסקו באפשרות שבנקים יפעלו כשומרי המטבעות ויקלו על עסקאות רכישה ומכירה שלהם, יאפשרו ללוות כסף כנגד פיקדונות המוחזקים במטבעות קריפטו ויעבדו תשלום על ידי שימוש במטבעות קריפטו מסוג stablecoins, על פי ההודעה.

הסוכנויות גם אישרו מחדש הנחיה קודמת שקבעה שבנקים הרוצים להיות מעורבים בתחום הקריפטו יצטרכו להודיע לרגולטורים שלהם על כוונתם ולהוכיח שהם עושים זאת באופן בטוח ויציב.

הסוכנויות הפדרליות מתכננות לפתח סטנדרטים חדשים במהלך 2022, הודיעו.