גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"התקופה הרווחית ביותר בתולדות החברה": רבעון חזק נוסף לתע"א

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נרשם גידול של 17% ברווח הנקי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד לסך של 131 מיליון דולר, וברבעון השלישי - 31 מיליון דולר ● המנכ"ל בועז לוי לגלובס: התוצאות המעולות ישפיעו על הערכת שווי החברה לקראת ההנפקה בתחילת השנה הבאה

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית / צילום: תעשיה אוירית
בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית / צילום: תעשיה אוירית

לקראת הנפקתה האמורה להתקיים בחודשים הקרובים, התעשייה האווירית ממשיכה במגמת הגדלת הרווחיות והצמיחה. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נרשם גידול של 17% ברווח הנקי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד לסך של 131 מיליון דולר, וברבעון השלישי בלבד 31 מיליון דולר. בתעשייה אווירית מציינים כי זו התקופה הרווחית ביותר בתולדות החברה וגם היקף המכירות הגדול ביותר בתולדותיה.

סך המכירות ברבעון השלישי בלבד הגיע ל-1.04 מיליארד דולר, ובשלושת הרבעונים ל-3.2 מיליארד דולר, עלייה של כמעט 4% לעומת השנה שעברה. העלייה במכירות נובעת בעיקרה מגידול במכירות של חטיבת מערכות טילים וחלל וחטיבת כלי טייס צבאיים שקוזז בחלקו מירידה במכירות בחטיבת אלתא.

נתח המכירות של החטיבות הצבאיות בתשעת החודשים הראשונים של 2021 עלה בכ-7% לכ-2,745 מיליון דולר, בהשוואה לכ-2,571 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 174 מיליון דולר. לעומת זאת, נתח המכירות של חטיבת התעופה בתשעת החודשים הראשונים של 2021 ירד לכ-872 מיליון דולר, בהשוואה לכ-877 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

עוד בדוחות צמיחה של 16% ב-EBITDA בתשעת החודשים הראשונים של 2021 לכ-361 מיליון דולר, בהשוואה לכ-311 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA ברבעון השלישי של 2021 צמח בכ-24% לכ-109 מיליון דולר (כ-10.5% מהמכירות), בהשוואה לכ-88 מיליון דולר (כ-8.7% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי גדל כ-17% בתשעת החודשים הראשונים של 2021 לכ-190 מיליון דולר (כ-5.9% מהמכירות), בהשוואה לרווח תפעולי של כ-163 מיליון דולר (כ-5.3% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. גידול ברווח התפעולי ברבעון השלישי לכ-52 מיליון דולר (כ-5% מהמכירות), בהשוואה לרווח תפעולי של כ-36 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (כ-3.6% מהמכירות).

ברווח הגולמי נרשם גידול של 7.5% בתשעת החודשים הראשונים של 2021 לכ-500 מיליון דולר (כ-15.6% מהמכירות), לעומת כ-465 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (כ-15.1% מהמכירות). גידול של כ-13% ברווח הגולמי ברבעון השלישי של 2021 לכ-149 מיליון דולר (כ-14.3% מהמכירות), לעומת כ-132 מיליון דולר (כ-13.1% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות המחקר והפיתוח העצמי גדלו בתשעת החודשים הראשונים של 2021 לכ-127 מיליון דולר, לעומת כ-117 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הוצאות המחקר והפיתוח העצמי ברבעון השלישי עמדו על כ-42 מיליון דולר, לעומת כ-46 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

התעשייה האווירית מציינת כי ברבעון השלישי של 2021 עלה הדירוג של החברה ל-AA+ על-פי חברת הדירוג מעלות S&P. 

"התקופה הרווחית ביותר בתולדות החברה" 

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, אומר כי התעשייה האווירית מציגה רבעון נוסף של ביצועים חזקים ושיא מכירות בתולדות החברה בשלושת הרבעונים הראשונים. זאת על אף רבעון מצומצם מבחינת ימי פעילות והייסוף בשקל המשפיע רבות על החברה, ש-80% מתוצרתה מיועדים ליצוא.

לדברי לוי, "זוהי התקופה הרווחית ביותר בתולדות החברה, והגידול המשמעותי ברווחיות נובע מהפעילות המאומצת והמרשימה של החברה בארץ ובחו"ל, לצד הצלחות עסקיות ושיתופי-פעולה רבים בעולם. החברה ממשיכה בתנופת העשייה בכל קווי העסקים לצד ההתאוששות בעולם התעופה, ובמקביל מחזקת את שורת ההנהלה במינוי מנהלים שצמחו בארגון ומחוצה לו כפועל יוצא של אתגרי תקופת הקורונה בעולם.

"ביצועי החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הובילו להעלאת דירוג האשראי של החברה ברבעון השלישי, ותורמים בכך לחיזוק פעילותה אל מול שוק ההון ולהיערכותה להנפקה בתקופה הקרובה. בין ההישגים הבולטים בתקופה האחרונה ניתן לציין את הזכייה המשמעותית בפרויקט הרכב האוטונומי המשוריין 'כרמל' לצה"ל שמהווה סמן לחוזקה של התעשייה האווירית בעולם היבשה, את הזכייה במכרז לאספקת טילי תקיפה ימים לצבא אסטוניה, את החוזה לאספקת מכ"מים לצבא גרמניה ואת החתימה על הסכם עם SIXAI לאזרוח טכנולוגיות צבאיות לממד האזרחי באופן צופה פני עתיד.

"השתתפותה של התעשייה האווירית, לראשונה, בסלון האווירי בדובאי בשבוע שעבר מהווה אירוע היסטורי הממחיש את עוצמתה של החברה ואת הפוטנציאל האדיר שטומן בחובו שיתוף-הפעולה עם מדינות המפרץ. במסגרת התערוכה חתמה התעשייה האווירית על שורה של הסכמים ועסקאות עם חברות תעופה וביטחון מובילות באזור".

עוד נתונים: בתשעת החודשים הראשונים של 2021 רשמה החברה הוצאות מסים נטו של כ-39 מיליון דולר, בהשוואה להוצאות מסים של כ-38 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי של שנת 2021 רשמה החברה הוצאות מסים נטו של כ-13 מיליון דולר, בהשוואה להוצאות מסים נטו של כ-7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה ממוסה במס חברות רגיל בשיעור 23% ואינה זוכה להטבות החוק לעידוד השקעות הון בשל היותה חברה בבעלות ממשלתית מלאה. מכירת חלק, אפילו מזערי, בבעלות על החברה לגורם שאינו ממשלתי, תקנה לחברה תשלום מס מופחת של בין 6% ל-15%, וזאת בהתאם לחוק לעידוד השקעות הון.

צבר ההזמנות בחברה נכון ל-30 בספטמבר 2021 הסתכם בכ-12.1 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-12.6 מיליארד דולר בסוף שנת 2020. 79% מההזמנות מיועדות למכירה ללקוחות חו"ל בפיזור גאוגרפי רחב. צבר ההזמנות מורכב ממגוון רחב של פרויקטים ומבטיח 2.9 שנות פעילות בהיקף המכירות הנוכחי.

תזרים המזומנים מהפעילות השוטפת בתשעת החודשים הראשונים של 2021 היה שלילי ועמד על כ- 86מיליון דולר, לעומת תזרים שלילי מפעילות שוטפת של כ-188מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. תזרים המזומנים מהפעילות השוטפת ברבעון השלישי של שנת 2021 היה שלילי והסתכם בכ-159 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של כ-125 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

"עושים הכול כדי שתהליך ההנפקה יתקדם ויצליח"

מנכ"ל תעשיה האווירית, בועז לוי, אמר בשיחה עם גלובס כי הדוחות, המראים תוצאות מעולות, ישפיעו על הערכת שווי החברה לקראת ההנפקה הצפויה בתחילת השנה הבאה. לדבריו, המהלכים תלויים בעיקר בממשלה, אבל ביצועי החברה מעניקים למשקיעים ביטחון רב ביציבותה עומתה ורווחיותה של החברה. "אנחנו עושים את כל המוטל עלינו כדי לוודא שתהליך ההנפקה יתקדם ויצליח".

לוי ייחס את הגידול במכירות וברווחיות לכמה גורמים ובהם התרחבות ענף השבחת והסבת המטוסים מנוסעים למטען, בשל משבר הקורונה, והזכיר את ההסכמים שנחתמו לאחרונה עם חברות התעופה אמירייטס ואיתיחאד בתחום הזה, שהיקפם לפחות 100 מיליון דולר.

לדבריו, "ההשתתפות שלנו בסלון האווירי בדואי הייתה יותר ממוצלחת, ואנחנו צופים את הרחבת הפעילות שלנו שם באופו ניכר". הוא ציין עוד את התרחבות המכירות באירופה, ובהן מכירות מכמים לכמה מדינות ביבשת והגדלת המכירות לבריטניה שהביאה בין השאר לפתיחת נציגות חדשה של התעשייה האווירית בלונדון.

ערן אנצ׳יקובסקי, סמנכ"ל הכספים של החברה, אמר לגלובס כי השפעת ירידת שער הדולר היא אירוע עצום המשפיע מאוד על הרווחיות, וכי בלעדיו התוצאות היו טובות בהרבה. לדבריו, הירידה בשער הדולר השפיעה בעיקר ברבעון השלישי, והחשש הוא שהיא תשפיע גם במהלך השנה הבאה ותחייב צעדי התייעלות בחברה. 

עוד כתבות

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל