בזק | בלעדי

תעריפי הטלפוניה של בזק: משרד התקשורת הסכים להפחתה מדורגת

המשרד קיבל חלק מטענות בזק, ולכן ההפחתה תהיה קטנה במעט מכפי שתוכנן במקור, אך ההקלה הגדולה לבזק תהיה בהפחתה המדורגת בתעריפי השיחות

שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

משרד התקשורת יציג בקרוב מתווה חדש לסוגיית תעריפי הטלפוניה של בזק - כך נודע לגלובס. המתווה החדש נולד בעקבות השימוע שערך המשרד לבזק, והוא כולל הפחתה בשיעור מופחת ממה שנקבע בשימוע המקורי לפני שנה, ובנוסף הוא גם יהיה מדורג.

במתווה המקורי תעריפי הטלפוניה של בזק אמורים היו לרדת ב-400 מיליון שקל (כולל מע"מ) בשנה במכה אחת, וכעת תהיה הפחתה שככל הידוע רחוקה מלספק את רצון בזק, והיא תיוותר משמעותית. היתרון הגדול של המתווה החדש הוא שזה יהיה מדורג, כלומר בזק לא תחטוף את כל ההפחתה כבר בשנה הראשונה, אלא זה יתפרס ככל הנראה על פני שלוש שנים.

ההחלטה צפויה להתפרסם בימים הקרובים, ובכל מקרה היא תוגש לאישור חתימות שרי התקשורת והאוצר. לא בטוח מה תהיה עמדת שר האוצר אביגדור ליברמן, שכן באגף התקציבים מתנגדים להמשך הפיקוח על התעריפים של בזק והתערבות בהם. יחד עם זאת, ההחלטה נתונה בידי שר האוצר, והוא רשאי להחליט בניגוד לעמדת הדרג המקצועי.

בשימוע המקורי הציע משרד התקשורת להפחית את דמי השימוש החודשיים מ-58 שקל בחודש ל-24 שקל, את מחיר הדקה מ-4.1 אגורות בשעת שפל ו-10 אגורות בשעת שיא ל-1.4 אגורות לדקה ללא הבחנה. את מחיר השיחה לנייד הציע המשרד להפחית מ-12.8 אגורות לדקה ל-8.4 אגורות. ההפחתה שתכנן המשרד היא בשיעור של כ-40%, ממחיר ממוצע של 40-50 שקל בחודש ל-30-40 שקל בחודש כולל מע"מ.

חשוב להדגיש כי מחירים אלה הם המחירים המפוקחים, אבל הרוב המכריע של הלקוחות בבזק כבר מנויים בחבילות דקות, והם אינם מודעים כלל למחירים הנקובים.

הטענות של בזק סתרו חלק מטענות משרד התקשורת בשימוע בכל הקשור לנתחי השוק שלה שנמוכים משמעותית ממה שהמשרד ציין. עוד טענה החברה כי התחרות בתחום בלתי מוגבלת, וכי ללקוחות יש אפשרויות בחירה רבות.

בשבועות האחרונים נעשים מאמצים לסיים את הנושא שנגרר כבר שנה, ושיחות רבות התקיימו גם עם בזק. במשרד התקשורת רוצים שהתעריפים יופחתו כבר מהשנה הבאה.