גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה ירוקה בת"א: פוקס זינקה ב-5%, רמי לוי נחלשה אחרי הדוחות

מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.5%, ומדד ת"א 90 עלה ב-1% ● המסחר בוול סטריט נפתח בעליות של עד 1% ● דוחות: ורידיס ועלבד עברו להפסד ● עליות חדות במחירי הנפט, השקל שוב נחלש מול הדולר

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:28

הבורסה התל אביבית סיימה את יום המסחר בעליות שערים קלות, לאחר בהלה קלה שנרשמה בשוק אתמול. מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, ת"א 90 התקדם 1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.95 מיליארד שקל.

ביו דבש  רשמה עלייה חדה של 40%. החברה, שמפתחת תהליך ביולוגי ייחודי ליצור דבש ללא דבורים, פרסמה היום מצגת למשקיעים ובה ציינה שהשלמת פיתוח של מוצר דבש מתורבת ראשון צפויה במרץ 2022 וכי עד אז יכולת יצור הדבש תגדל לכמויות של כ-100 ק"ג-1 טון בשבוע.

עוד עליות מרשימות נצפו אצל טורבוג'ן, בריל  (שאתמול נפלה ב-8.5%), חלל תקשורת, ספרינג , קופיקס , נאייקס  ופוקס. 

רמי לוי  ירדה ב-4.3% לאחר שפרסמה דוחות לרבעון השלישי, שלפיהם ההכנסות של רשת שיווק השקמה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-1.62 מיליארד שקל, ירידה קלה בהשוואה לכ-1.66 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נבעה בעיקר מקיטון בפדיון חנויות זהות בשיעור של 7% בשל מיעוט ימי עבודה בספטמבר בגין עיתוי חגי תשרי. גם הרווח ברבעון ירד והסתכם בכ-42 מיליון שקל, בהשוואה לכ-48 מיליון שקל אשתקד. הירידה ברווח מיוחסת בין השאר להעמקת המבצעים בחגי תשרי, כך לפי החברה.

עוד ירידות חדות נרשמו במניית חברת הביטוח ליברה  שאיבדה 6%, בית הזהב, אריקה כרמל, אנלייבקס  ועלבד.

16:00

המגמה החיובית בבורסה נמשכת, כאשר מדד ת"א 35 עולה ב-0.5%, ת"א 125 מתקדם 0.6% ות"א 90 עולה ב-0.7%. מדד הבנקים רושם עלייה יפה של 1.2%, מדד הנפט מוסיף 0.9%. מדד הביומד נסחר ביציבות יחסית. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.31 מיליארד שקל עד כה.

עליות מרשימות נצפות אצל פוקס  שמזנקת בכמעט 5% לאחר דוחות חזקים שפירסמה אתמול, טורבוג'ן  מזנקת ב-11% בשבוע המסחר השני שלה והוסיפה כבר 57% מאז הנפקתה, וגם הכשרה התחדשות , חלל תקשורת , סיפיה וויז'ן , וילאר  ובליץ  רושמות עליות בולטות. ביו דבש  מזנקת ביותר מ-22%.

מנגד, אל על  ממשיכה לאבד גובה, וגם אריקה כרמל  (יצרנית הבי קיור לייזר), בית הזהב , עלבד , פלרם  ובונוס ביוגרופ  נחלשות.

בתוך כך, השקל שוב נסוג אל מול הדולר והאירו. הוא יורד בכ-0.9% מול הדולר לשער של 3.161 שקלים ויורד ב-1.3% אל מול האירו לשער של 3.561 שקלים.

14:30

דלק רכב  דיווחה על הכנסות של כ-1.2 מיליארד שקל ברבעון השלישי, עלייה של 20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-135 מיליון שקל לעומת רווח של 103 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הראל השקעות  דיווחה על רווח של 278 מיליון שקל ברבעון האחרון, לעומת רווח של 317 מיליון שקל ברבעון המקביל.

12:45

בשוק המט"ח הדולר נחלש כעת בכ-0.8% ונסחר סביב 3.155 שקלים והאירו נחלש בכ-0.5% לכ-3.56 שקלים.

במסחר במניות, מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.3%, ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.5%. מחזור המסחר מסתכם בכ-650 מיליון שקל.

שותפות המו"פ אלמדה ונצ'רס , המשקיעה בחברות מבטיחות בתחומי מדעי החיים, מדווחת כי חברת הפורטפוליו 'ויריליטי מדיקל' קיבלה אישור משרד הבריאות לשיווק בישראל של V-Patch , המדבקה הטכנולוגית שפיתחה החברה למניעת שפיכה מוקדמת אצל גברים. זאת לאחר שויריליטי הודיעה ביום חמישי האחרון על קבלת אישור לשיווק בארה"ב. החברה מחזיקה גם באישור לשיווק באירופה.

11:00

מדד ת"א 35 מטפס כעת בכ-0.4%, ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.7%. עליות בולטות רושמות נאייקס , שממשיכה במומנטום החיובי, קבוצת דלק, אולמד, עדיקה סטייל , יוחננוף ודניה סיבוס.

חברת כלל החזקות ביטוח דיווחה הבוקר (ב') על רווח של כ-248 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, ירידה של כ-6% לעומת הרווח ברבעון המקביל אשתקד. התשואה להון במונחים שנתיים ברבעון השלישי הייתה כ-14.0%, לעומת כ-19.8% בתקופה המקבילה.  את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה כלל ביטוח  עם רווח שיא של כמיליארד שקל לעומת הפסד של כ-80 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2020. התשואה להון במונחים שנתיים ב-9 החודשים הראשונים של 2021 עמדה על כ-21.3%, לעומת שיעור שלילי של כ-1.9% בתקופה המקבילה.

10:00

מגמה חיובית בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.7%, ומדד ת"א 90 עולה בשיעור דומה.

עליות בולטות רושמות קבוצת דלק , דנאל, מגדל, כלל ביטוח ופתאל החזקות .

09:30

נופר אנרג'י  דיווחה על הכנסות של כ-100 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת הכנסות של כ-70 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח כולל של כ-4 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-262 מיליון שקל ברבעון המקביל.

חברת להב  דיווחה על רווח נקי של כ-17 מיליון שקל ברבעון האחרון לעומת רווח של כ-28 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2020.

08:43

בשוק המט"ח הדולר נחלש בכ-0.6% ונסחר סביב 3.163 שקלים והאירו נחלש בכ-0.4% לכ-3.57 שקלים.

07:40

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר צפוי, כפי הנראה, להיפתח במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול מדד ת"א 35 ננעל בירידה של 1.5%, ומדד ת"א 90 נסוג בכ-1.9% לאחר שבבוקר צנחו המדדים בכ-3%. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל. 

2. מגמה שלילית באסיה, עליות בחוזים

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה שלילית. מדד הניקיי בטוקיו נסוג בכ-1.5%, ומדד ההאנג סנג בהונג קונג יורד בכ-1%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 0.3%-0.9%.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עולה ב-4 מאיות האחוז לכ-1.53%.

3. דוחות: ורידיס ועל בד עברו להפסדים ברבעון

במסגרת עונת הדוחות צפויות לפרסם היום תוצאות, בין השאר, נופר, אנלייט אנרגיה , הכשרת היישוב וכלל ביטוח.

שופרסל  דיווחה הבוקר על רווח נקי של 82 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת רווח של 97 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

פלרם  דיווחה אתמול לאחר סגירת המסחר על רווח נקי של כ-45 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת רווח של כ-70 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ורידיס  דיווחה על הפסד של כ-14 מיליון שקל ברבעון האחרון, לעומת רווח של כ-38 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

על בד  הציגה הפסד נקי של כ-46 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, לעומת רווח של כ-41 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

4. סחורות: עליות חדות בנפט

בזירת המסחר בסחורות רושם חוזה על נפט מסוג ברנט עלייה של יותר מ-3% לרמה של 74.9 דולר לחבית. גם חוזה על נפט מסוג WTI קופץ ביותר מ-3%. זאת לאחר שביום שישי האחרון נרשמה ירידה תלולה של יותר מ-10% במחיר החבית. 

גם הביטקוין משנה כיוון ונסחר בעלייה חדה של יותר מ-4% סביב 57,300 דולר.

5. "ההשפעה השלילית על השווקים צפויה להיות מתונה"

ולסיום, רפי גוזלן, כלכלן ראשי בבית ההשקעות אי.בי.אי, מציין בסקירה שפרסם כי  "הווריאנט החדש תפס את השווקים בהפתעה, עסוקים בעיקר בנושא האינפלציה וקצב צמצום הרכישות של הפד, וסיפק סיבה טובה לתיקון בנכסי הסיכון וזאת לאחר מגמה חיובית ממושכת. החשש מפני הווראינט החדש מובן, בפרט עם הכניסה לחורף בחצי הכדור הצפוני, והתקופה הקרובה תתאפיין בהבנת חומרת הפגיעה ממנו וסביר שהדבר יתורגם לתנודתיות גבוהה יותר עם עלייה בפרמיית הסיכון הנדרשת, בפרט בסיגמנטים הרגישים לפוטנציאל של מגבלות חדשות. במבט רחב יותר, המוכנות של המרבית המדינות המפותחות טובה מהרבה בחינות לזו שבתחילת המשבר , כך שגם ההשפעה השלילית על השווקים צפויה להיות מתונה יחסית".

"ככל שמנהיגי המדינות המפותחות יפיקו את הלקחים מההשפעה השלילית של רמות החיסון הנמוכות בחלק מהמשקים המתעוררים, הדבר עשוי להוביל לתוואי התאוששות חיובי יותר בכלכלה העולמית, ויקטין את פוטנציאל המרדף הבלתי פוסק אחרי וריאנטים. הווריאנט החדש יזכה למשקל גבוה מצד הפד במידה וההשפעה שלו על השווקים תהיה גבוהה עד לאמצע החודש. תגובת השווקים עד כה לא מספיק שלילית בכדי לשנות את החלטת הפד להאצת צמצום הרכישות", כותב גוזלן.

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%