גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יומיים לחשיפת הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס: 4 רעיונות איך הם יכולים לתרום להכשרת הדור הבא

סטארט-אפים וחדי קרן ישראליים גייסו ב-2021 כ-24 מיליארד דולר - הון בגובה תקציב משרד החינוך ● הקצאת עשירית מהסכום יכולה לעשות אימפקט משמעותי על התעשייה כולה ● כל הדרכים שבהן סטארט-אפים יכולים להיות מעורבים בגידול חדי הקרן הבאים: מהשקעה בסטארט-אפים בחינוך ועד הקמת מערכי הסבת עובדים להייטק

נועה סופר, תרצה חניה ושחר סויסה, כיתה י' במרכז שוורץ רייסמן לחינוך מדעי, נתיבות / צילום: גיל נמט
נועה סופר, תרצה חניה ושחר סויסה, כיתה י' במרכז שוורץ רייסמן לחינוך מדעי, נתיבות / צילום: גיל נמט

מספר העובדים הרשמי הדרוש להייטק הישראלי עומד על 14,000 איש - מעל ל-4% מכלל העובדים במגזר, המעסיק כיום כ-330,000 עובדים, האחראים יחד על קרוב למחצית מהיצוא של ישראל. מדובר, לכאורה, בשיעור מצומצם של עובדים חסרים, אך הקריאה להשלמה בהולה של הפער נשמעת כבר יותר מעשור. רשות החדשנות, משרד המדע, איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים, האיגוד לתעשיות מתקדמות (IATI), ופורום חברות הצמיחה הכולל את מנהלי וויקס, פייבר ומאנדיי - כולם תמימי דעים כבר שנים רבות לגבי היצע העובדים המצומצם ומגדירים אותו כחסם המרכזי לצמיחה של תעשיית ההייטק הישראלית. מימון, רגולציה, או אפילו המחסום המנטלי בין יזמים ישראלים לשוק האמריקאי - כל אלה הם לא יותר מאשר חסמים שוליים ביחס למצאי הטאלנטים המקומי שמושך את התעשייה כולה כמו עוגן אל הנקודה בה היא נמצאת היום.

בטור המתפרסם כאן קוראת מנהלת ההשקעות הישראלית של קרן בלקסטון, יפעת אורון, לחברות ההייטק הישראליות שלא לחכות לגורמים אחרים ולקחת אחריות על הקמה של מסגרות חינוכיות להכשרת הדורות הבאים. זהו רעיון לא רע בכלל. אם נביט רק על חברות ההייטק הפרטיות, אלה גייסו כ-24 מיליארד דולר מתחילתה השנה - והיא טרם הסתיימה. סכום הגיוסים הזה, שאינו כולל את היקף הגיוסים של החברות הציבוריות, או של החברות הפרטיות שגייסו הון בשנים הקודמות, משתווה לתקציב השנתי המעודכן של משרד החינוך.

משרד החינוך, בינתיים, גורר רגליים בעצלתיים בהוצאת תוכנית החינוך למתמטיקה ואנגלית מהגן ועד כיתה ח'. במקום זאת, התוכנית תצא לפועל במתכונת של כיתות ח' וגני ילדים בלבד. אחת הסיבות לכך היא התנגדות של כמה גורמים במשרד החינוך לתוכנית.

לו רק היו חברות ההייטק מקצות אפילו עשירית מהונן לשם השקעה בהסבת עובדים להייטק, הכוונת תוכניות אקדמיות לצרכי התעשייה, לחינוך למדעים בתיכון או לאוריינות טכנולוגית בגילאים המוקדמים, הן היו מסירות אחת ולתמיד את מגבלת היצע כוח האדם אחת ולתמיד. הנה מה שחדי קרן ישראלים יכולים לעשות למען עצמם, במקום להתלונן:

השקיעו בהסבת עובדים להייטק

בהשקעה קטנה יחסית, הצליחה מאנדיי לפתור כמה בעיות בבת אחת: בקורס הכשרה לתפקיד נציג מכירות מקוון שכלל 40 איש בלבד, היא הצליחה להגדיל את מערך המכירות שלה בתוך חודשים ספורים בצוות וחצי, חסכה למנהליה מאות שעות ראיונות עבודה אבודים, ובנוסף לכך, עשתה זאת שלא על חשבון חברות אחרות - כלומר היא לא השתמשה בטקטיקת הגיוס הנפוצה כיום, "ציד ראשים", או פנייה ישירה לעובדים קיימים בחברת הייטק אחרת במטרה לגרום להם לעבור ולעבוד אצלה. מאנדיי אינה היחידה, לצידה פועלות גם אפספלייר, פאגאיה וריסקיפייד בהסבה של עובדים מרקעים מגוונים.

ניר גולדשטיין, סמנכ"ל המכירות של מאנדיי שעומד מאחורי הקמת מערך ההכשרה בחברה, מודה כי המחסור בעובדים בתחומי מכירות, שירות לקוחות עסקיים או שיווק אינו פחות מהמחסור במהנדסים ובאנשי טכנולוגיה, כחלק מהמגמה בה צומחות יותר ויותר חברות ישראליות שמנהלות את מערך השיווק, המכירות והתמיכה שלהן מישראל. בחברות שכאלה - כמו וויקס, ראפיד, פייבר או ווקמי - שיעור עובדי מקצועות המעטפת עשוי להיות אף כפול מזה של מחלקת הפיתוח בחברה.

ניר גולדשטיין, סמנכ''ל מכירות בינלאומיות, מאנדיי / צילום: הדס פרץ

קורס ההכשרה כלל 60 שעות סך הכל שנפרסו על פני חודשיים: נרשמו אליו בעלי מקצוע מגוונים - החל ממדבבי סרטים, דרך דיילות וכלה במטיסי מזל"טים שלמדו פעמיים בשבוע אחרי העבודה, לרוב בלי לגלות למקום העבודה הנוכחי, כאשר לכולם חלום משותף: להצטרף לחברת הייטק כאיש מכירות. לקורס נרשמו 1,700 איש, מתוכם התקבלו 40 ובעקבותיו הצטרפו למאנדיי 17 עובדים. השאר - שלא התאימו לחברה - צפויים לקבל עבודה דומה בחברות סטארט-אפ אחרות איתן מאנדיי מצויה בקשר. גולדשטיין מספר כי התור של חברות סטארט-אפ המעוניינות להעסיק את בוגרי הקורס שלו רק הולך ומתארך.

למרות שהקורס פתוח למבוגרים בעלי מקצועות מגוונים, קיים תנאי סף אחד שיכריע על קבלתו של מועמד, תנאי המהווה את החסם המשמעותי בפני כניסה להייטק מבחוץ, והוא השליטה באנגלית. גם אם אלה שהתקבלו להכשרה הגיעו ממלונאות או משירות לקוחות, המשותף לכולם הוא יכולת פרזנטציה והתנסחות מעל הממוצע באנגלית, שנבחנה באמצעות סדרה של ראיונות ותרגילים. לאחר ההצלחה, מתכוננים במאנדיי להרחיב את המסלול גם למקצועות נוספים כמו שיווק וניהול לקוחות עסקיים.

השקיעו בסטארט-אפים בתחום החינוך

כמה מייסדים של חדי קרן גדולים בהם קבוצת מייסדי וויקס, אבישי אברהמי, ניר זוהר וגיורא קפלן; מייסד פייבר מיכה קאופמן; ומייסד איירון סורס תומר בר-זאב, התאחדו יחד להשקיע בחברות טכנולוגיות בתחום החינוך. לא מדובר בתרומה, מסביר דורון הרמן, לשעבר כתב הפלילים של ערוץ 13, וכיום מנכ"ל הסטארט-אפ Safe School שגייס 2 מיליון דולר מקבוצת היזמים. "מדובר בחברה עסקית לכל דבר שיש לה יעדי הכנסות וככה מסתכלים עלינו", סיפר לגלובס.

דורון הרמן / צילום: גיא גלעד

סייף סקול הוקמה רק לפני יותר משנה, אך כבר כיום היא פעילה במאות בתי ספר ברחבי הארץ וכיום היא שוקלת להתרחב גם אל ארה"ב, איחוד האמירויות וכמה מדינות באירופה. החברה פועלת תחת ההנחה שלפני הכוונה של תלמידים למקצועות הטכנולוגיה, יש לבנות אצלם טכנולוגית בסיסית ותחושת ביטחון ואמון בשימוש בטכנולוגיה. הרמן, יחד עם צוות שכולל עשרות עורכים, צלמים וכתבים שעבדו איתו בעבר בערוץ 13, הפיקו מאות מערכי שיעורים קצרים המוקרנים בכיתות ומהווים נושא לשיחה בין התלמידים לבין המורים.

בין מערכי השיעור הנצפים שלה: הפסיכולוגית יהודית כץ על פסיכולוגיה חיובית, דוד הלפרין על שיימינג וחרמות, הג'ודוקא פיטר פלצ'יק על התמודדות עם כשלון ומני יצחקי על התמגנות ילדים מפני איומים ברשת. הרמן מתאר את המערכת שלו "נטפליקס לבתי ספר" - פלטפורמה שמשדרת נכון להיום שיעורים בתחום התמיכה הרגשית, ובעתיד יכולה גם להתפשט לתחומי תוכן אחרים כמו חשבון או אנגלית. בשונה מיוזמות רבות של חברות הייטק שבאות להחליף את המורה או מגיעות אל הילדים בשעות אחר הצהריים, הרמן משתף פעולה עם מערכת החינוך דרך אגפי החינוך ברשויות המקומיות. "זה מעצים את המורה, כשהוא מעודכן בכל מה שקורה ברשת ומדבר עם ילדים על דברים שקורים להם במרחב המקוון", אמר.

גוגל היא אולי הדוגמה הבולטת להשקעה בסטארט-אפ חינוכי. הענקית השקיעה בקהאן אקדמי, אחת מאקדמיות האונליין הגדולות ברשת, כאשר היה בתחילת הדרך. מאסטרסקול הוא מיזם טכנולוגי ישראלי נוסף במימון קרנות הון סיכון דוגמת גרופ 11 של דובי פרנסס, המשתף פעולה בהסבה של עובדים באמצעות קורסים מקוונים עם חדי קרן דוגמת וויקס או מון אקטיב. מודל העבודה שלו מיוחד במינו: התלמידים אינם משלמים שכר לימוד אלא רק אחרי שמצאו עבודה עם הכנסה שנתית בגובה 50,000 דולר לפחות. לאחר מכן, משלם העובד 15% ממשכורתו עד הפרעון המלא.

היכנסו לכיתות הלימוד

למרות הקושי בהכתבה של תכנים למשרד החינוך, אשר קיימים בו כיסי התנגדות למעורבות חיצונית בתכנים בתחום המדע והטכנולוגיה, ישנן דרכים רבות להגיע לבתי ספר, גם כחלק משיעורי העשרה. וויקס, למשל, לוקחת חלק במיזם "שעת הקוד" הבינלאומית - המנגישה תוכנים הקשורים לאוריינות דיגיטלית בבתי ספר יסודיים, חטיבות הבינייים ותנועות נוער. במקום שאנשי וויקס יעבירו את השיעורים באופן פרונטלי, פיתחו בחברה מערכי שיעור מונגשים המאפשרים למורים בעצמם להעביר מגוון של שיעורים בני שעה סביב תחומי עניין טכנולוגים, כמו פיתוח בפלטפורמות סקראץ' וקוד מאנקי, ונושאים אוניברסליים יותר כמו שינוי אקלימי.

בשנה שעברה נחשפו 200,000 ילדים ונוער לשיעורים של וויקס, והשנה היא מתכננת הנגשה לכ-300,000 בני נוער. "שעת הקוד לא תהפוך את הילדים למתכנתים - זו לא המטרה של הפרויקט", אמר לגלובס יוסי חיות, מנהל תחום החינוך בוויקס. "אבל היא חושפת בפניהם את תחום התכנות ויוצרת אצלם עניין ראשוני ותחושת מסוגלות".

יוזמת "טופ 15" של עמותת שיתופים של רוני דואק, בשיתוף עם יותר מ-100 חברות הייטק, בהן צ'קפוינט, מיקרוסופט, גוגל, אינטל ונייס, גם אינה באה לשנות את תוכנית הלימוד במתמטיקה ופיזיקה, ומתמקדת במקום זאת במתנדבים המרצים על עבודתם בהייטק ובפיתוח מערכי שיעור למיומנויות כלליות כמו למידה עצמאית, עבודה בצוות ופתרון בעיות מורכבות - זאת תחת ההנחה כי גם איש הייטק עם רמה טכנית גבוהה לא יוכל להתקדם בעולם העבודה ללא מיומנויות תקשורת ועבודה בסיסיות.

אל תבקשו כסף מהמדינה

אחד מהכשלונות הממשלתיים הגדולים ביותר בפריפריה נגע לנסיון לגרום למהנדסים המתגוררים במרכז להעתיק את מגוריהם לדרום. 624 מיליון דולר הושקעו במימון מרכזי פיתוח של חברות הייטק כמו ECI ורד בפריפריה, שעודד חברות הייטק להעביר עובדים מהמרכז לפריפריה, השקעה שירדה לטמיון בסופו של דבר. אלונה שפר-קארו, מנהלת הסכם הגג בנתיבות מספרת כיצד דחתה הצעות של חברות הייטק לפתוח מפעלי הייטק בעיר בתמורה להשתתפות במימון משכורות. "העדפנו להשקיע את הכסף בחינוך של תושבי המקום ולייצר טאלנטים, במקום להביא אותם לכאן", סיפרה לגלובס.

ללא מעורבות של חברות פרטיות, וללא מעורבות ישירה של משרד החינוך, מקימים עיריית נתיבות ומכון ויצמן, בהשקעה של 17 מיליון שקל כל אחד, שלוחה של מרכז שוורץ/רייסמן - בית ספר למדעים הכולל מעבדות שלא קיימות בפועל בדרום, ומיישם שיטה שפותחה במכון ללמידה של פיזיקה וכימיה באמצעות התנסות. מאז תחילת השנה לומדים בו כבר 200 בני נוער מנתיבות, שדרות ואופקים בפיזיקה ברמה של 5 יחידות במסגרת שעות הלימודים. בעקבות ההצלחה מתכוונים להרחיב את תוכנית הלימודים גם לכימיה.

עוד כתבות

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"