הישורת האחרונה: INX תונפק בבורסת NEO לפי שווי של 220 מיליון דולר קנדי

החברה, שמנהלת פלטפורמות מסחר בנכסים דיגיטליים, הודיעה על השלמת אישור הנפקתה • תתמזג לשלד הבורסאי ואלדי לאחר שגייסה 40 מיליון דולר קנדי, וצפויה להתחיל להיסחר בעוד כשבועיים • המייסד שי דתיקה: "לקחנו את מה שהכי חדשני והבאנו אותו גם לעולם ההשקעות המסורתי"

שי דתיקה, מנכ''ל ומייסד INX / צילום: איל יצהר
שי דתיקה, מנכ''ל ומייסד INX / צילום: איל יצהר

חברת INX, שמנהלת פלטפורמות מסחר בנכסים דיגיטליים, הודיעה על השלמת אישור מותנה מהבורסה הקנדית Neo Exchange. הכניסה לבורסה תיעשה על ידי מיזוג לשלד הבורסאי ואלדי (Valdy Investments) יחד עם גיוס של כ-40 מיליון דולר קנדי (כ-97.5 מיליון שקל) לפי שווי של 220 מיליון דולר קנדי (מעל לחצי מיליארד שקל). 

אישור סופי של הרישום למסחר כפוף לעמידת החברה בהשלמת מסמכים כמקובל בבורסת ניאו, כשהצפי הוא שב-18 בינואר מניותיה יחלו להיסחר תחת הסימול "INXD", לאחר הנפקת עלון האישור והרישום הסופי. עם השלמת העסקה, ואלדי תשנה את שמה ל-INX Digital company.

INX רשומה בגיברלטר אבל מנוהלת ממשרדיה בארה"ב ובישראל, והיא מפתחת פלטפורמות למסחר במטבעות קריפטו ולמסחר בסקיוריטי טוקנס (Security Tokens) - מטבעות דיגיטליים הנחשבים לניירות ערך. החברה נוסדה ב-2017 על ידי שי דתיקה, נשיא החברה, ושותפו דורון כהן, הבעלים של חברת A-Labs.

החברה גייסה כ-85 מיליון דולר בהנפקה בארה"ב באפריל האחרון בסקיוריטי טוקן (ראו בהמשך) ועכשיו עוד כ-40 מיליון דולר קנדי. כספי הגיוס בקנדה נשמרו אצל נאמן מאפריל, אז הוחלט על המיזוג, ועד ליציאת ההנפקה לפועל, ועכשיו עם האישור שהתקבל והרישום למסחר יעברו לידי החברה. 

ההנפקה תתבצע בבורסה גדולה יותר

ואלדי, שנוסדה ב-2018, נסחרה עד לאחרונה בבורסת TSX Venture הקנדית, שמיועדת בעיקר לסטארט-אפים וגיוסים בהיקפים נמוכים, שם הוגדרה כחברה מסוג Capital Pool - הדומה להגדרה של חברות SPAC בארה"ב. לאחרונה הוחלט במסגרת המיזוג על מחיקת הרישום ב-TSXV ורישום מחדש בבורסת ניאו הגדולה יותר.

שי דתיקה, נשיא ומייסד INX, מסביר בשיחה עם גלובס שמאז שהחל הליך ההנפקה החברה צמחה, גייסה כ-85 מיליון דולר בהנפקת הטוקן "ואנחנו כבר לא במקום הזה, החלטנו לעבור לבורסה גדולה יותר".

בבורסת ניאו הצעירה (בת פחות משבע שנים) יש כ-200 חברות רשומות, ולאחרונה דווח כי CBOE (בורסת האופציות של שיקגו) מרחיבה את דריסת רגלה בקנדה ורוכשת את ניאו - מהלך שקרץ לחברה הישראלית ותרם להחלטה לעבור לבורסה הזו. "ל-CBOE בורסות גם בסינגפור, יפן, אוסטרליה, ארה"ב כמובן. הרכישה אמורה להיות מושלמת באפריל, ואז יתאפשר לנו להירשם גם בבורסות אחרות מקבוצת CBOE בהליכים מקוצרים", מסביר דתיקה.

גם מטבע דיגיטלי, גם נייר ערך

לפני כשישה חודשים רשמה INX למסחר את הסקיוריטי טוקן INX Token שהנפיקה בארה"ב, באישור רשות ני"ע האמריקאית שהגדירה אותו כנייר ערך לכל דבר ועניין. מדובר בהנפקה ראשונה אי פעם של מטבע דיגיטלי שיהיה כפוף לפיקוח של הרשות. הטוקן הונפק ב-90 סנט ונכון להיום ערכו נסק ל-2.12 דולר תחת שווי שוק של 262 מיליון דולר, על פי אתר STOmarket.

לפני כשבועיים גם הודיעה על חתימה על הסכם כוונות עם חברת ALK Capital, בעלת קבוצת הכדורגל האנגלית ברנלי, במטרה להנפיק ולרשום למסחר נייר ערך דיגיטלי שלמעשה מקושר להצלחה הכלכלית של מועדון הספורט.

לפי הודעת החברה ממאי, כ-7,200 משקיעים מ-75 מדינות השתתפו בהנפקת הסקיוריטי טוקן, וגויסו כ-85 מיליון דולר כשמעל מחצית מהרכישות בוצעו באמצעות מטבעות הקריפטו ביטקוין, את'ר ותת'ר (מטבע יציב שצמוד לדולר). בין השאר, בטוקן אפשר לשלם במערכות המסחר של INX ולקבל הנחה.

מה היתרון של מטבע דיגיטלי שמוגדר כנייר ערך?
דתיקה: "לקחנו את כל מה שהכי חדשני בעולם הבלוקצ'יין והלבשנו אותו בתוך העולם המסורתי. עשינו מערך רישומים, יש למחזיקי הטוקן זכויות הצבעה, והם גם יקבלו 40% מהרווחים של החברה במזומן, אם הם קיימים (Operating Cash Flow). יש לבעלי הטוקנים זכויות חוזיות וחלה עלינו חובה כמו כל חברה ציבורית, כולל דיווח במערכות ה-SEC וקבלת אישורים לפני מכירת החזקות".

המשמעות, יש לציין, היא שאם INX המונפקת בקנדה תחליט לחלק דיבידנד מהרווחים, הוא יוכל לעמוד על 60% לכל היותר שכן 40% כבר מחולקים לבעלי הטוקן. 

"אנחנו גאים בכך שבורסת NEO נתנה אישור מותנה להנפקה שלנו", מציין דתיקה היום עם ההודעה על קבלת האישור. "בנינו מספר פלטפורמות למסחר ורישום נכסים פיננסיים, על מנת להתמודד עם הצמיחה הגלובלית הגוברת של מסחר והחזקה של נכסים דיגיטליים. אנו נרגשים להוביל את המהפכה הדיגיטלית הזו".

לפני מספר שבועות הודיע דירקטוריון INX כי אישר תוכנית רכישה חוזרת שבמסגרתה החברה רשאית לרכוש מחדש עד 5 מיליון דולר מאסימוני INX, כאשר התוכנית אמורה להתחיל החודש ולהימשך עד סוף דצמבר 2022 או עד שתסתיים רכישת הטוקנים.