בעוד שבוע וחצי: המכירה הפומבית של ה-NFT של טרנטינו מתחילה

במכירה הפומבית יימכרו קבצי Secret NFT הכוללים קטעים מתסריט המקור של "ספרות זולה" • המכירה תיערך ב-Secret Network של היזם גיא זיסקינד • בנובמבר האחרון נתבע טרנטינו ע"י אולפני מירמקס בטענה כי זכויות היוצרים על התסריט בידיהם. למרות זאת, התוכניות להנפקת ה-NFT מתקדמות

קוונטין טרנטינו / צילום: Shutterstock, Featureflash Photo Agency
קוונטין טרנטינו / צילום: Shutterstock, Featureflash Photo Agency

קוונטין טרנטינו הכריז היום (ד') על התאריכים למכירה הפומבית של קבצי Secret NFT הכוללים קטעים מתסריט המקור של "ספרות זולה" שתיערך ב-Secret Network של היזם גיא זיסקינד.

במכירה הפומבית, שתיערך בין התאריכים 17-31 בינואר יוצעו למכירה פרקים מהתסריט המקורי של סרט הפולחן "ספרות זולה", בכתב יד ופרשנות אודיו בלעדית של טרנטינו. המכירה של הפרק הראשון תהיה ב-17-21 בינואר, ולאחר מכן החל מה-24 בחודש ימכר מדי יום פרק נוסף.

סך הכל יימכרו שבעה NFT של פרקים שונים. ההרשמה למכירה הפומבית תיפתח ב-10 בינואר, ותתבצע על גבי הבלוקצ'יין Secret Network, אשר מאפשרת הנפקת NFT בטכנולוגיה ששומרת על פרטיות הנתונים.

בנובמבר האחרון נתבע טרנטינו על ידי אולפני מירמקס בטענה כי זכויות היוצרים על התסריט של ספרות זולה בידיהם, למרות זאת, התוכניות להנפקת ה-NFT מתקדמות. "כל קובץ Secret NFT באוסף מורכב מסצנה אייקונית אחת, כמו גם פרשנות אודיו אישית של טרנטינו עצמו", מציינים SCRT Labs. גיא זיסקינד, ממייסדי Secret Network והמנכ"ל של SCRT Labs מסר: "הנפקת ה-NFT באמצעות Secret Network מספקת דרך טובה יותר לאמנים לשחרר את יצירותיהם ישירות למעריצים מבלי להסתמך על מודלים ישנים יותר של הפצה, המעדיפים קונגלומרטים על פני יוצרים.'' לביצוע הרכישה המשתתפים יוכלו להשתמש במטבעות יציבים תואמי ETH ו-ERC-20.

"טרנטינו היה תחילה סקפטי לגבי ה-NFT"

"ה-NFT הוא קונספט חדש של בעלות על נכס שהכוח שלו נובע בעיקר מכך שהבלוקצ'יין יהיה פה גם עוד 100 שנה, אי אפשר לזייף אותו, ותמיד אוכל להוכיח את הבעלות שלי. אבל מה אם אני לא רוצה לחלוק את היצירה עם כל העולם? מה הערך של הבעלות אם היא מחייבת שאת התמונה שאני מוכר למישהו, כולם יוכלו להוריד ברזולוציה גבוהה עוד לפני שהוא קיבל אותה? גם טרנטינו לא רצה סתם להעלות את התמונות לבלוקצ'יין. יש הרבה אומנים שרוצים שרק מי שרוכש יקבל את הגישה ליצירה. כמו שמכרו לך תמונה לתלות בסלון - והכוח הוא שלך אם להציג אותה או לא", ציין לאחרונה זיסקינד בראיון לגלובס.

עוד באותו ראיון הוא סיפר על הקשר עם טרנטינו: "יש לנו מכר משותף שייצר את הפגישה. טרנטינו היה תחילה סקפטי לגבי ה-NFT. יש לו את התסריט המקורי של 'ספרות זולה' בכתב יד, עם המחיקות, שאף אחד לא ראה אותו 25 שנה חוץ ממנו, אבל הרצון היה לממשק ישיר עם המוכר. NFT הוא התפתחות טבעית של הבלוקצ'יין. ב-MIT לימדתי בעבר קורס בלוקצ'יין, ואחד הפרויקטים היה לקחת את כל התעודות והדיפלומות ולייצר להן רקורד על הבלוקצ'יין. מ-2017 יש תעודה דיגיטלית על הבלוקצ'יין לכל בוגר MIT. אבל האוניברסיטה לא רוצה לחשוף את כל פרטי הבוגרים שלה באונליין, אז יש לה שרת פנימי עם המידע המלא, ועל הבלוקצ'יין יש חתימה לכך שהתעודה קיימת. זה מה שיישאר עוד 200 שנה, הרבה אחרי שלא יהיו יותר את השרתים של MIT, אני כבר לא אהיה, חברות הענק לא יהיו. מה שיישאר זו המערכת המבוזרת".