שלושה בנקים מובילים את הברייק, בהשקעה של מיליוני שקלים בשבוע

המלחמה התקשורתית בין הבנקים מתקיימת גם בהפסקת הפרסומות - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • חילופי הפרזנטורים שביצעה שופרסל, טל פרידמן במקום אילן פלד, עדיין לא מוכיחים עצמם בשלב זה

רותם סלע בקמפיין לבנק דיסקונט / צילום: צילום מסך
רותם סלע בקמפיין לבנק דיסקונט / צילום: צילום מסך

גם השבוע המלחמה התקשורתית בין הבנקים ממשיכה להתקיים במרץ בהפסקת הפרסומות - ובהשקעה של מיליוני שקלים. מי שממשיך להוביל בינתיים, לפחות במונחים של זכירות ואהדה, הוא בנק דיסקונט, שגם השבוע ניצב בראש דירוג הזכורות והאהובות, ובפער גדול מהמתחרים. הפרסומות, באמצעות אדלר-חומסקי, רושמת שיעורי זכירות של 22.7% ושיעורי אהדה של 17.8%.

הזכירות והאהדה אינן רק פועל יוצא של חביבת הקהל לפרזנטורית רותם סלע, אלא גם כתוצאה מהשקעה גדולה ומתמשכת במדיה: הפרסומת היא המושקעת ביותר השבוע, עם היקף השקעה של כ-2.4 מיליון שקל.

 

שני בנקים נוספים מתברגים השבוע בדירוג: מזרחי טפחות באמצעות ראובני-פרידן ובנק לאומי באמצעות מקאן תל אביב. מזרחי טפחות קוצר בנתוני הזכירות את ההשקעה המתמשכת שלו במדיה, ורושם שיעורי זכירות גבוהים מאלה של לאומי: 6.1% לעומת 4.5%. מצד שני, הקמפיין של לאומי עם מסר ה"נוחות" אהוד יותר לעומת מסר ה"אנושיות" של מזרחי טפחות: 9.3% לעומת 6.7%.

נועה קולר, בקמפיין של דנונה פרו, ממשיכה להניב לשטראוס שיעורי אהדה נאים - המגיעים כמעט לשיעורי האהדה של רותם סלע עם דיסקונט, רק ללא כל הרעש התקשורתי הלא-נעים סביב סוגיות שונות בקמפיין.

נועה קולר בקמפיין לדנונה / צילום: צילום מסך
 נועה קולר בקמפיין לדנונה / צילום: צילום מסך

הקמפיין בכיכובה של קולר רושם שיעור אהדה של 17.2%, אך שיעור הזכירות שלו נמוך מאוד ועומד על 1.4% בלבד. כלומר הקמפיין לא זכיר במיוחד, אך כשנזכרים בו הוא מעורר אהדה. מצד שני, מדובר בקמפיין קטן וזול, שבו קולר פשוט יורה בחינניות את הבריף - כך שיש להניח שבשיקולי עלות- תועלת, הקמפיין מצדיק את עצמו.

שופרסל החליפו את הפרזנטור המצחיק אילן פלד בפרזנטור מצחיק אחר, טל פרידמן. בשלב המוקדם יחסית של הקמפיין, ההחלפה עדיין לא מוכיחה את עצמה מבחינת זכירות ואהדה: הוא ממוקם במקום השישי בדירוג הזכירות, והאחרון בדירוג האהדה.

טל פרידמן בקמפיין לשופרסל / צילום: צילום מסך
 טל פרידמן בקמפיין לשופרסל / צילום: צילום מסך

פרסומת נוספת שזוכה לשיעורי אהדה גבוהים יחסית היא הפרסומת לביטוח ישיר, בכיכובם של ליאור רז בני והזוג אוקון עם הפרודיה על כליאתם בכלא הטורקי. הפרסומת, באמצעות משרד הפרסום מקאן תל אביב, ממוקמת במקום השלישי בדירוג האהדה.

העיקר הבריאות

האהדה לקמפיינים של משרד הבריאות, באמצעות לפ"מ, עולים עם העלייה בגיל.

רותם סלע למבוגרים

שיעורי האהדה לפרסומת של בנק דיסקונט עולים עם העלייה בגיל.

סטגנציה בביקושים

הביקוש לפרסום דומה השבוע לביקוש בשבוע שעבר: 34 מיליון שקל לעומת 35 מיליון שקל.