אחרי שאיבדה 35% מאז השיא שלה: ראדא פירסמה תחזית צמיחה חיובית

חברת המכ"מים הטקטיים ראדא, שנסחרת בת"א ובנאסד"ק, סיפקה פרטים על אסטרטגיית הצמיחה שלה בכנס משקיעים וירטואלי שערכה השבוע • מצפה להכנסות של 140 מיליון דולר השנה – גידול של כ-20% ביחס להכנסות שהיא צפויה להציג בדוחות 2021

דב סלע חברת ראדא / צילום: שלומי יוסף
דב סלע חברת ראדא / צילום: שלומי יוסף

בשש השנים האחרונות זינקה מניית ראדא  ביותר מ-1,400%, אולם בשנה האחרונה היא דווקא מניבה למשקיעים בה תשואה שלילית. מאז השיא אליו הגיעה בפברואר שעבר, היא איבדה קרוב ל-35% מערכה. כעת מספקת החברה הביטחונית תחזית חיובית להמשך צמיחה בשנים הבאות.

ראדא, המנוהלת על-ידי דב סלע, מספקת מכ"מים טקטיים שמיועדים לכוחות המתמרנים. החברה נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי 464 מיליון דולר. בכנס משקיעים וירטואלי שערכה השבוע, היא סיפקה פרטים על אסטרטגיית הצמיחה שלה לטווח הארוך. ראדא עדכנה כי בשנת 2022 היא מצפה להכנסות של 140 מיליון דולר - גידול של קרוב ל-20% ביחס להכנסות של 117 מיליון דולר שאותן היא צפויה להציג בדוחות 2021, כפי שעדכנה לאחרונה. שיעור הצמיחה בהכנסות ב-2021 היה גבוה יותר מהצפוי ב-2022 ומסתכם בכ-54%.

החברה מעדכנת כי מתוך ההכנסות בשנה הנוכחית, כ-90 מיליון דולר יגיעו מארה"ב, כאשר מעל 90% מהן מגובות תקציבית ונמצאות בסעיפי תקציב הביטחון, חלקן כבר נמצאות בצבר ההזמנות של ראדא. לפי הנהלת ראדא, התחזית אינה כוללת הזמנות לאספקה מיידית שיכולות להעלות בסופו של דבר את ההכנסות בפועל.

צופה שההכנסות השנתיות יוכפלו בתוך 3-4 שנים

בד בבד, ראדא מציבה לעצמה יעד הכנסות אורגניות שנתיות של 250 מיליון דולר תוך שלוש עד ארבע שנים (מבלי לנקוב במועד חד-משמעי להשגת היעד בשלב זה). המשמעות היא יותר מהכפלה של ההכנסות ביחס ל-2021.

החברה מצפה שההכנסות מהגנה אקטיבית (APS), שאינן כלולות בתחזית ההכנסות ל-2022, יתרמו משמעותית להכנסותיה החל מ-2023, וכן שההכנסות שאינן מארה"ב יגיעו לגובה ההכנסות מארה"ב עד סוף 2024, לעומת כרבע מכלל הכנסות החברה ב-2021.

מעבר לכך, ראדא מציינת כי מיזוגים ורכישות "יהפכו לחלק משמעותי באסטרטגיית הצמיחה של ראדא בטווח הקרוב". בסוף הרבעון השלישי של 2021 היו לראדא בקופה מזומנים בגובה 87 מיליון דולר שיכולים לשמש אותה גם לצורכי מיזוגים ורכישות. כאמור, התחזית הרב-שנתית היא אורגנית ואינה כוללת תרומה של רכישות להכנסות בשלב זה.

"פעילות מיזוגים ורכישות תאיץ את צמיחת החברה"

דב סלע, מנכ"ל ראדא, מסר: "אישררנו את גודל שוק היעד שלנו (TAM) הנאמד בכ-6 מיליארד דולר לאורך העשור הקרוב, כאשר מחצית ממנו, שוק ה-APS, צפויה להשפיע באופן חיובי על ההכנסות שלנו החל משנת 2023. עד כה, מיצינו רק חלק קטן מהפוטנציאל של שוקי היעד שלנו".

סלע הוסיף כי בחברה מרוצים מפוטנציאל הצמיחה ב-2022. לדבריו, לתחזית ההכנסות לשנה זו יש גורמים תומכים: שוקי ה-SHORAD - מערכות הגנה אווירית לטווח קצר וה- Point-Defense (הגנת מתקנים ובסיסים) בארה"ב נמצאים לדבריו בשלב ההתייצבות.

השווקים שמחוץ לארה"ב יתרמו כ-40 מיליון דולר להכנסות ראדא ב-2022, ותחום האוויוניקה - תחום הפעילות המסורתי של ראדא משנים קודמות - יוסיף עוד כ-10 מיליון דולר נוספים להכנסות השנה.

"במבט לעתיד, אנו מצפים להאצה בצמיחה החל מ-2023", אמר סלע. "אנו מעדכנים את התוכנית האסטרטגית שלנו וכוללים בה פעילות מיזוגים ורכישות שמטרתה להאיץ את צמיחת החברה בטווח הבינוני".